Er der garanti i Elgiganten?

Alle varer, du køber af Elgiganten er dækket af både garanti og reklamationsret. Få mere at vide om vilkårene her.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvor meget garanti har man i Elgiganten?

100% garanti, hvis du har problemer med dit produkt. Dækker tilbehør, der fulgte med den originale emballage, såsom fjernbetjening, oplader og lignende. Levér produktet til enhver Elgiganten-butik til service. Service på stedet - hvis du har købt en udvidet garanti med service på stedet inkluderet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Er der 2 års garanti på elektronik?

Ifølge købeloven har du to års reklamationsret. Derudover kan der være en garanti på produktet. Forsikringen vil typisk have en længere løbetid end reklamationsretten eller den garanti, der muligvis er på varen. Tænk derfor på, hvor lang levetid det produkt, du køber, forventes at have.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvor lang tid garanti er der på vare?

Ifølge EU-lovgivningen skal du give forbrugeren en garanti på mindst 2 år (lovpligtig garanti), som skal sikre ham eller hende mod mangelfulde varer og varer, der ikke ser ud som eller fungerer som annonceret. I visse lande kan lovgivningen kræve, at du giver længere garanti.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på europa.eu

Hvor lang tid tager en reparation i Elgiganten?

Sådan fungerer det. Når produkter leveres til reparation, vil Elgigantens teknikere kontakte dig allerede næste arbejdsdag for at aftale et servicetidspunkt. De fleste reparationer gennemføres inden for 1-3 arbejdsdage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

5 KILLS = 1000 KR I ELGIGANTEN



Er der 2 års reklamationsret?

Købeloven giver dig 2 års reklamationsret, og det er ikke muligt at aftale en kortere frist, eller at reklamationsretten ikke gælder for alle dele af varen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvordan virker en garanti?

Garanti er et frivilligt supplement

En garanti er noget ekstra, som sælgeren, importøren eller producenten frivilligt kan give dig på et produkt, du køber. Garantien skal stille dig væsentligt bedre, end det du har ret efter loven fx købeloven.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvornår har man krav på en ny vare?

Du har som udgangspunkt ret til reparation eller ombytning af varen. Afslag i købesummen eller ophævelse af købet og købesummen kommer kun på tale, hvis følgende betingelser er opfyldt: Varen har en væsentlig fejl. Forhandleren ikke kan løse fejlen på din vare ved at bytte eller reparere din vare.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvor lang garanti er der på en reparation?

Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig mulighed for at klage i op til tre år. Du skal imidlertid altid reklamere inden for rimelig tid, efter du har opdaget fejlen, ellers risikerer du at miste dit krav på grund af passivitet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Er der garanti på dæk?

Afhængigt af den juridiske ramme i det enkelte land (detaljer kan variere), er de fleste markeder som minimum dækket af en garantiperiode på to år fra den dag, hvor du har købt dækkene.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på continental-tires.com

Hvad er forskel på garanti og reklamationsret?

Garanti og reklamationsret er ikke det samme. Du er sikret reklamationsret via købeloven. Garanti er derimod noget, forhandler eller importør selv vælger at give - typisk for at skabe tryghed om produktet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fdm.dk

Hvor mange gange må man rep et produkt som er gået i stykker?

Som udgangspunkt har en sælger 1-2 forsøg til at reparere en fejl og bringe varen i orden, når fejlen er sælgerens ansvar. I en række tilfælde kan sælgeren dog få mulighed for flere forsøg.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvornår er der tale om en reklamation?

Reklamation betegner en indsigelse, som fremsættes i anledning af en påstået misligholdelse fra en kontraktspart. En reklamation kan for eksempel være en uenighed om kvaliteten af et leverance, faktura eller lignende. En reklamation kan også fremsættes, hvis der er fejl eller mangler ved en vare eller tjenesteydelse.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på lexly.dk

Hvor længe kan man bytte i Elgiganten?

Når du køber online har du ifølge loven 14 dages fortrydelsesret. Du har altid ret til at pakke produktet ud og teste det på samme måde som du kan i en butik. Køber du i et af vores varehuse har du 30 dages returret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvem reparerer for Elgiganten?

Alt om reparation og reservedele. Hos Elgiganten reparerer vi de fleste typer teknologi, store som små. Så længe produktet har en kendt varelinje, er det lige meget om produktet er købt hos os eller ej. Vores værksted Elcare er Skandinaviens største, når det kommer til reparation af elektronik!

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Kan man bytte i alle Elgiganten?

Returnering af produkter

Tag produktet med dig til et af vores varehuse, og så vil du med det samme få et nyt produkt eller få pengene tilbage! Det skal være enkelt at benytte sig af returordningen hos Elgiganten. Derfor kan du indlevere produktet hos et hvilket som helst varehus – uanset hvor du har købt det.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Er der 2 års garanti på iPhone?

Apples begrænsede garanti dækker din iPhone og dit tilbehør med Apple-logoet, der medfølger i kassen med dit produkt, mod produktionsfejl i ét år fra den dato, du oprindeligt købte det. Tilbehør med Apple-logoet, der er købt separat, er dækket under Apples begrænsede garanti for tilbehør.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.apple.com

Hvad er fabriksgaranti?

Hvad er en fabriksgaranti? En fabriksgaranti er en form for garanti, der tilbydes af bilproducenterne ved køb af en ny bil. Denne garanti giver dig tryghed ved at sikre, at eventuelle fejl eller mangler vil blive rettet af producenten uden ekstra omkostninger i den angivne garantiperiode.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på skorstensgaard.dk

Hvor mange gange må man reparere en vare?

Med i vurderingen af, hvad der er “rimelig tid”, hører også, hvor mange gange du må prøve at reparere den samme fejl. Udgangspunktet er, at du har ét forsøg. Hvis det ikke lykkes at lave en holdbar reparation, kan kunden i stedet kræve ombytning eller ophævelse af købet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på aua.gl

Hvis en vare går i stykker?

Du har to års reklamationsret

Går en vare i stykker mindre end to år efter købet, kan du klage til butikken. Det samme gælder, hvis du opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end du blev lovet eller havde grund til at forvente ved købet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på jyllands-posten.dk

Hvem betaler fragten ved reklamation?

Er kunden selv skyld i skaden, eller er skaden ikke omfattet af købelovens regler for reklamation, står kunden med ansvaret for eventuelle omkostningerne ved at have sendt varen til dig, ligesom kunden selv skal betale for at få varen sendt tilbage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på emaerket.dk

Kan man få pengene tilbage reklamation?

Hvis ikke I har aftalt noget andet, har du to års reklamationsret. Hvis der er tale om en brugt vare, og der er fejl ved den, som sælgeren er ansvarlig for – en såkaldt mangel - har du ret til at få alle dine penge eller en del af dem tilbage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvad dækker Forhandler garanti?

Garanti ved køb af brugt bil hos forhandler

Hvis det ønskes skal brugtvognsgarantien være anført i slutsedlen fra forhandleren. Garantien dækker alle fejl, som opstår efter købet inden for den aftalte garantiperiode. Ved en garanti på brugt bil, er du bedre dækket end ved købeloven alene.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på tjekbil.dk

Hvor klager man over Elgiganten?

Privatkunder
  • Kontakt os - Privatkunder. (+45) 7080 7070. Hverdage 08:30 - 20:00. Weekender: Lukket. Har du en supportaftale? Læs mere om fjernsupport.
  • Send os en mail - Privatkunder. [email protected].
  • Epoq Køkken. (+45) 7027 8761. Hverdage: 09:00 - 18:00. Weekender: Lukket. Mail: [email protected].

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Er der garanti på service?

Sådan beholder du garantien på din bil. Du beholder fabriksgarantien på din bil, hvis du får lavet service på din bil efter bilproducentens forskrifter, og det gælder både ved autoriserede værksteder og frie værksteder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på autobutler.dk