Alle varer, du køber af Elgiganten er dækket af både garanti og reklamationsret. Få mere at vide om vilkårene her.
Hvor lang tid er der garanti i Elgiganten?
Vi tilbyder en udvidet reklamationsret på op til 10 år på hvidevarer og støvsugere, og 5 år på andre produkter. Du kan også vælge en udvidet garanti, der giver dig service på stedet – så kommer vi hjem til dig eller på arbejdspladsen for at ordne problemerne der hvor du er.
Er der 2 års garanti på elektronik?
Ifølge købeloven har du to års reklamationsret. Derudover kan der være en garanti på produktet.
Hvor lang tid tager en reparation i Elgiganten?
Når produkter leveres til reparation, vil Elgigantens teknikere kontakte dig allerede næste arbejdsdag for at aftale et servicetidspunkt. De fleste reparationer gennemføres inden for 1-3 arbejdsdage.
Hvad dækker en reklamationsret?
Reklamationsret er en rettighed
Retten til reklamere over fejl, som sælgeren er ansvarlig for (mangler), er for forbrugere en beskyttet ret, som sælgeren ikke kan aftale sig ud af. Sælgeren kan derfor ikke indskrænke din ret til at reklamere, men kan godt give dig bedre rettigheder fx ved at tilbyde dig en garanti.
Välj ett kök som är noggrant testat för att hålla länge. Med lång garanti.
Er der 2 års garanti på alt?
Ifølge EU-lovgivningen skal du give forbrugeren en garanti på mindst 2 år (lovpligtig garanti), som skal sikre ham eller hende mod mangelfulde varer og varer, der ikke ser ud som eller fungerer som annonceret. I visse lande kan lovgivningen kræve, at du giver længere garanti.
Hvad er forskel på garanti og reklamationsret?
Garanti og reklamationsret er ikke det samme. Du er sikret reklamationsret via købeloven. Garanti er derimod noget, forhandler eller importør selv vælger at give - typisk for at skabe tryghed om produktet.
Hvor længe kan man bytte i Elgiganten?
1.1 Returret
Elgiganten tilbyder dig 30 dages returret. Returretsperioden løber fra det tidspunkt, du modtager varen.
Kan man få skiftet skærm i Elgiganten?
Hos Elgiganten er det nemt at få repareret sin mobil eller få hjælp til et skærmskifte. Vi bruger autoriserede servicepartnere, der sikrer, at din mobiltelefon bliver lige så god som før skaden.
Kan man bytte i alle Elgiganten?
Kan jeg returnere eller få produktet repareret i hvilken som helst Elgiganten? Ja. Du kan indlevere til reparation eller returnere produktet i alle Elgigantens varehuse, uanset hvor du oprindeligt har købt produktet (gælder også webshop).
Hvornår har man ret til et nyt produkt?
Du har som udgangspunkt ret til reparation eller ombytning af varen. Afslag i købesummen eller ophævelse af købet og købesummen kommer kun på tale, hvis følgende betingelser er opfyldt: Varen har en væsentlig fejl. Forhandleren ikke kan løse fejlen på din vare ved at bytte eller reparere din vare.
Hvornår gælder reklamationsretten ikke?
Du mister reklamationsretten, hvis du forholder dig passiv. Det betyder, at du skal klage umiddelbart efter, at du har opdaget fejlen eller manglen. Hvis du klager (reklamere) indenfor 2 måneder efter at du opdagede fejlen/manglen, vil det som udgangspunkt altid anses for godt nok.
Hvad betyder 2 års reklamationsret?
Når du får omleveret en vare, skal du have en ny toårig reklamationsret, der løber fra den dag, hvor du får den nye vare leveret. Hvis sælgeren ikke inden for rimelig tid skaffer dig en ny vare, kan du i nogle tilfælde selv indkøbe en ny vare og forlange, at den første sælger betaler.
Hvem reparerer for Elgiganten?
Alt om reparation og reservedele. Hos Elgiganten reparerer vi de fleste typer teknologi, store som små. Så længe produktet har en kendt varelinje, er det lige meget om produktet er købt hos os eller ej. Vores værksted Elcare er Skandinaviens største, når det kommer til reparation af elektronik!
Hvad hed Elgiganten før?
Allerede i 1994 begyndte Elkjøp-koncernen forhandlinger med Tæppelands grundlægger om leje af lokaler til etablering af et stormarked under navnet Elgiganten i Glostrup.
Er der 2 års garanti på AirPods?
Apples begrænsede garanti dækker dine AirPods og dit tilbehør med Apple-logoet, der medfølger i kassen med dit produkt, mod produktionsfejl i ét år fra den dato, du oprindeligt købte det.
Hvor meget koster at skifte skærm?
Reparation af skærm: En udskiftning af din skærm koster fra 300 kr. – 3299 kr. alt afhængig af modellen. Du kan finde prisen på reparationen under den enkelte model her.
Hvor meget koster det at reparere et TV?
I gennemsnit koster TV-reparation et sted mellem 1.240 og 2.380 kr., inklusiv reservedele. Den nøjagtige pris beror dog på omfanget af den nødvendige reparation, samt hvilken type tv du har at gøre med.
Hvad koster det at få skiftet en IPad skærm?
Hvor meget koster en iPad skærmreparation? Prisen på en iPad skærmreparation kan variere efter farve og model. Alle priser er mellem 150 kr til 3.500 DKK.
Kan man bytte en vare uden kvittering?
Butikker kan kræve, at du medbringer en original, udprintet kvittering, hvis en vare skal byttes til kontanter eller en anden vare. Omvendt kan du klare dig med en elektronisk kvittering eller et billede af din bon, hvis din vare går i stykker, og den skal repareres.
Kan man bytte noget man har åbnet?
Butikker bestemmer, om du kan fortryde dit køb
Et køb er i udgangspunktet en bindende aftale, og du har ifølge købeloven ikke krav på at kunne fortryde et køb i en fysisk butik. Butikker tilbyder dig ofte retten til at bytte en vare eller at returnere varen og få pengene tilbage.
Hvor lang tid kan man bytte en vare?
Varer med fejl skal du klage over
Din kvittering er dit bevis på, at du har købt varen, og hvornår du har købt varen. Du kan reklamere over varen i 2 år efter købet.
Hvornår har man krav på en ny vare?
Du har to års reklamationsret
Går en vare i stykker mindre end to år efter købet, kan du klage til butikken. Det samme gælder, hvis du opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end du blev lovet eller havde grund til at forvente ved købet.
Er der garanti på dæk?
Afhængigt af den juridiske ramme i det enkelte land (detaljer kan variere), er de fleste markeder som minimum dækket af en garantiperiode på to år fra den dag, hvor du har købt dækkene.
Hvor lang garanti er der på en reparation?
I lovgivningen er der heller ikke fastsat en bestemt tid for, hvor længe en reparation skal holde. Nogle reparatører yder en garanti eller tilbyder reklamationsret i en bestemt periode fx i et år. Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig mulighed for at klage i op til tre år.