Alle varer, du køber af Elgiganten er dækket af både garanti og reklamationsret. Få mere at vide om vilkårene her.
Hvor lang tid er der garanti i Elgiganten?
Vi tilbyder en udvidet reklamationsret på op til 10 år på hvidevarer og støvsugere, og 5 år på andre produkter. Du kan også vælge en udvidet garanti, der giver dig service på stedet – så kommer vi hjem til dig eller på arbejdspladsen for at ordne problemerne der hvor du er.
Er der 2 års garanti på elektronik?
Ifølge købeloven har du to års reklamationsret. Derudover kan der være en garanti på produktet.
Hvor lang tid tager en reparation i Elgiganten?
Når produkter leveres til reparation, vil Elgigantens teknikere kontakte dig allerede næste arbejdsdag for at aftale et servicetidspunkt. De fleste reparationer gennemføres inden for 1-3 arbejdsdage.
Hvad er forskellen på reklamationsret og garanti?
Garanti eller reklamationsret - hvad er hvad? Reklamationsret er den ret, købeloven giver dig til t klage over fejl og mangler ved varen. Garanti er noget, som sælgeren eller producenten kan vælge at give dig.
100 procent lama-garanti i Fortnite!
Er der 2 års garanti på alt?
Ifølge EU-lovgivningen skal du give forbrugeren en garanti på mindst 2 år (lovpligtig garanti), som skal sikre ham eller hende mod mangelfulde varer og varer, der ikke ser ud som eller fungerer som annonceret. I visse lande kan lovgivningen kræve, at du giver længere garanti.
Hvor lang garanti er der på en vare?
Købeloven giver dig 2 års reklamationsret, og det er ikke muligt at aftale en kortere frist, eller at reklamationsretten ikke gælder for alle dele af varen.
Hvor længe kan man bytte i Elgiganten?
1.1 Returret
Elgiganten tilbyder dig 30 dages returret. Returretsperioden løber fra det tidspunkt, du modtager varen.
Kan man bytte varer i Elgiganten?
Du har altid ret til at pakke produktet ud og teste det på samme måde som du kan i en butik. Køber du i et af vores varehuse har du 30 dages returret. I løbet af den periode kan du uden problemer returnere varen og få pengene tilbage, såfremt varen er i samme stand som da købet blev fortaget. Bare husk kvitteringen!
Kan man få skiftet skærm i Elgiganten?
Hos Elgiganten er det nemt at få repareret sin mobil eller få hjælp til et skærmskifte. Vi bruger autoriserede servicepartnere, der sikrer, at din mobiltelefon bliver lige så god som før skaden.
Hvornår har man ret til et nyt produkt?
Du har som udgangspunkt ret til reparation eller ombytning af varen. Afslag i købesummen eller ophævelse af købet og købesummen kommer kun på tale, hvis følgende betingelser er opfyldt: Varen har en væsentlig fejl. Forhandleren ikke kan løse fejlen på din vare ved at bytte eller reparere din vare.
Hvornår gælder 2 års reklamationsret?
Forbrugerens ret til at klage over fejl og mangler ved varen, gælder i 2 år fra tidspunktet, hvor du købte varen - dette er også kaldet reklamationsfristen. Reklamationsfristen på 2 år gælder, når du køber af en forhandler indenfor EUs grænser, uanset om det er online eller i en fysisk butik.
Hvornår gælder en garanti fra?
Producenten har givet garantien
Hvis fx du har købt en mobiltelefon, kan du kun reklamere til sælgeren over fejl, der opstår senest 2 år efter købet. Men hvis producenten har givet dig 5 års garanti på fejl, kan du gå til producenten, hvis fejlen er opstået efter de 2 år, men senest 5 år efter købet.
Hvem reparerer for Elgiganten?
Alt om reparation og reservedele. Hos Elgiganten reparerer vi de fleste typer teknologi, store som små. Så længe produktet har en kendt varelinje, er det lige meget om produktet er købt hos os eller ej. Vores værksted Elcare er Skandinaviens største, når det kommer til reparation af elektronik!
Hvad hed Elgiganten før?
Allerede i 1994 begyndte Elkjøp-koncernen forhandlinger med Tæppelands grundlægger om leje af lokaler til etablering af et stormarked under navnet Elgiganten i Glostrup.
Hvor klager man over Elgiganten?
- Kontakt os - Privatkunder. (+45) 7080 7070. Hverdage 08:30 - 20:00. Weekender: Lukket. Har du en supportaftale? Læs mere om fjernsupport.
- Send os en mail - Privatkunder. [email protected].
- Epoq Køkken. (+45) 7027 8761. Hverdage: 09:00 - 18:00. Weekender: Lukket. Mail: [email protected].
Kan man bytte en vare uden kvittering?
Butikker kan kræve, at du medbringer en original, udprintet kvittering, hvis en vare skal byttes til kontanter eller en anden vare. Omvendt kan du klare dig med en elektronisk kvittering eller et billede af din bon, hvis din vare går i stykker, og den skal repareres.
Kan man returnere elektronik?
Ja. Du har som udgangspunkt altid 14 dages fortrydelsesret, når du køber varer på nettet.
Kan man bytte uden byttemærke?
Er der ikke byttemærke på gaven, skal du normalt fremvise en kvittering, der viser, at gaven er købt i butikken – eller kæden –, hvor du ønsker at bytte eller returnere den. Den skal du altså efterspørge hos gavegiveren. Gaven må ikke være brugt, hvis den skal kunne byttes eller returneres.
Hvor lang tid kan man bytte en vare?
Har din vare fejl eller mangler? Så kan du kræve at få varen repareret eller byttet – uanset om butikken giver dig ret til at fortryde købet eller ej. Du kan reklamere over varen i to år efter købet. Din kvittering er dit bevis på, at du har købt varen, og hvornår du har købt varen.
Hvor længe kan man returnere?
Overhold 14-dages fristen. Du skal meddele sælgeren, at du fortryder inden udløbet af fristen. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere selve varen.
Er Elgiganten dansk?
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der blev grundlagt i Norge i 1962. Siden da er selskabet vokset til at blive markedsleder med varehuse i både Danmark, Norge, Finland og Sverige samt franchisebutikker på Island, Grønland og Færøerne. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Currys (tidl. Dixons Carphone).
Hvornår har man krav på en ny vare?
Du har to års reklamationsret
Går en vare i stykker mindre end to år efter købet, kan du klage til butikken. Det samme gælder, hvis du opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end du blev lovet eller havde grund til at forvente ved købet.
Hvad dækker Forhandler garanti?
Garanti ved køb af brugt bil hos forhandler
Hvis det ønskes skal brugtvognsgarantien være anført i slutsedlen fra forhandleren. Garantien dækker alle fejl, som opstår efter købet inden for den aftalte garantiperiode. Ved en garanti på brugt bil, er du bedre dækket end ved købeloven alene.
Er der 2 års garanti på tøj?
Når du køber brugte varer, har du stadig 2 års reklamationsret. Du kan dog ikke have samme forventninger til standen, som når du køber en ny vare. Har sælgeren inden I indgik købet informeret dig om fejl ved varen, kan du ikke reklamere over disse senere.