Excel er et effektivt og enormt brugbart værktøj. Men det kan være svært at samle overblikket over sin data og finde rundt i værktøjerne - især hvis man ikke kender til de funktioner, som rent faktisk kan gøre det lettere for én.
Hvad kan Excel bruges til?
Excel kan bruges til tal- og databehandling, lige fra budgetberegninger, forecast, salgsstatistikker, regnskaber, rapporter eller bare helt almindelige talopstillinger. Excel bruges i dag af alle typer virksomheder, store som små, og er udviklet af Microsoft.
Hvordan laver man celler i Excel?
- Højreklik på den celle, hvorover du vil indsætte en ny celle.
- Vælg Indsæt, og vælg derefter Celler og ryk ned.
Hvordan laver man kæder i Excel?
Skift til destinationsprojektmappen, og klik derefter på det regneark, hvor de sammenkædede data skal placeres. Markér den celle, hvor du vil placere de sammenkædede data, og vælg Hjem > Udklipsholder > Indsæt > Indsæt kæde.
Hvordan laver man et skema i Excel?
- Markér en celle i dine data.
- Vælg Hjem > Formatér som tabel.
- Vælg en typografi for tabellen.
- I dialogboksen Opret Tabel skal du angive dit celleområde.
- Markér, hvis tabellen indeholder overskrifter.
- Vælg OK.
Microsoft Excel: 4 nøgleårsager til, hvorfor Excel er så vigtigt på arbejdet
Hvad er en tabel i Excel?
En tabel er et rektangulært område af data, der normalt har en række med tekstoverskrifter, der beskriver indholdet i hver kolonne. Excels tabel funktion gør almindelige opgaver meget nemmere – og så ser det meget bedre ud. Og mere vigtigt vil tabelfunktionen måske hjælpe dig med at eliminere nogle almindelige fejl.
Kan man lave linjeskift i Excel?
- Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
- Klik på det sted i den markerede celle, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
- Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Kan man sætte en pdf ind i Excel?
- Åbn dit Excel regneark og klik på fanebladet Indsæt og længst til høje på menulinjen skal du klikke på Objekt.
- Et dialogvindue åbnes og vælg her Adobe Acrobat Document i rullemenuen Objekttype.
Hvordan sætter man Excel ind i Word?
- I Excel skal du klikke på det diagram, du vil kopiere til et andet Office-program, og derefter trykke på Ctrl+C.
- Åbn det andet Office-program, klik på det sted, hvor du vil indsætte diagrammet, og tryk derefter på Ctrl+V.
Kan man sortere i Excel?
Sortering er en af de hyppigst brugte funktioner til administration af data. I Excel kan du sortere tabeller efter én eller flere kolonner, i stigende eller faldende rækkefølge eller udføre en brugerdefineret sortering.
Hvor mange celler er der i Excel?
Bemærkninger!:
Hvis du vil vide, hvor mange celler der indeholder data, skal du se Brug af TÆLA til at tælle celler, der ikke er tomme. Du kan styre de meddelelser, der vises på statuslinjen, ved at højreklikke på statuslinjen og klikke på det element, du vil se eller fjerne.
Hvordan laver man farver i Excel?
Markér den celle eller det celleområde, du vil formatere. Klik på Hjem > dialogboksstarteren Formatér celler, eller tryk på Ctrl+Shift+F. Vælg den ønskede farve under Baggrundsfarve under fanen Fyld.
Kan man få Excel gratis?
Gratis produktivitets-apps og -værktøjer fra Microsoft 365. Brug gratis versioner af Microsoft-produktivitetsapps, herunder Word, PowerPoint, Excel, Outlook og OneDrive. Du skal bare oprette en gratis Microsoft-konto eller logge på med en eksisterende konto, og så er du klar.
Hvordan får jeg udvikler i Excel?
- På fanen Filer skal du gå til Indstillinger > Tilpas båndet.
- Markér afkrydsningsfeltet Udvikler underTilpas båndet og under Hovedfaner .
Hvordan gemmer man på Excel?
Vælg Filer > Gem som. Vælg, hvor du vil gemme filen. Du kan gemme på computeren, OneDrive eller et andet sted.
Hvordan Gennemstreger man tekst i Excel?
- Markér den tekst, du vil formatere.
- Gå til Hjem > Gennemstreget.
Kan man downloade Excel?
Word, Excel, Microsoft Teams og PowerPoint, på din pc eller Mac. Gå til microsoft365.com , og log på med din Microsoft 365-konto. Vælg Installér apps. Følg vejledningen i browseren for at downloade installationsprogrammet og starte installationen.
Hvordan skifter man sprog i Excel?
Vælg Filer > Indstillinger > Sprog i et valgfrit Office-program.
Hvordan vedhæfter man en fil i Excel?
- Klik på Indsæt > Objekt.
- Vælg Opret fra fil.
- Vælg Gennemse og gå til den fil, du vil bruge.
- Vælg Indsæt.
- Vælg Vis som ikon og vælg derefter OK.
Hvordan linker man i Excel?
- Vælg, hvad du gerne vil gøre til et link og vælg derefter Indsæt > Link eller tryk på Ctrl+K.
- Vælg Placer i dette dokument.
- Vælg, hvor du vil have linket til at oprette forbindelse til, og vælg OK.
Hvordan laver man PDF om til Excel?
- Upload eller slip din PDF i konverteren ovenfor.
- Vælg den indstilling, du har brug for – vælg OCR for scannede PDF'er.
- Vent på, at vi konverterer din PDF til et redigerbart Excel-ark.
- Tryk på "Download" eller del dit dokument - færdig!
Hvordan får man Excel til at tælle for en?
På fanen Formler skal du klikke på Flere funktioner, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner: TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal.
Hvordan låser man en celle i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Hvordan bytter man rundt på kolonner i Excel?
- Kopiér celleområdet.
- Markér de tomme celler, hvor du vil indsætte de transponerede data.
- På fanen Hjem skal du vælge ikonet Sæt ind og vælge Indsæt transponer.