Forskellen mellem BCC og CC En anden funktion i dit e-mailprogram er den funktion, som hedder CC (Carbon copy). Både ved brug af CC og BCC sendes der en e-mail til modtagerne. Men CC-modtagere er synlige for andre, mens BCC-modtagere ikke er det.
Hvad er forskellen på cc og Bcc?
Forskellen på bcc og cc er, at modtagerne af e-mailen ikke kan se indholdet af bcc-linjen, og derved ikke ved, hvem der ellers har modtaget e-mailen. Dette benyttes især til masseforsendelser som eksempelvis nyhedsbreve.
Hvornår skal man bruge Bcc?
Brug altid Bcc-feltet, når du sender mail til flere eksterne modtagere. Når du indsætter mailadresser i Bcc-feltet i stedet for i Til-feltet, kan modtagerne ikke se hinandens identitet. Bcc-feltet bliver ikke vist som standard i Outlook.
Hvad betyder CC?
Carbon copy (i daglig tale CC) anvendes, når man vil sende en kopi af en e-mail til en person, der ikke er direkte modtager. CC-standarden understøttes af så godt som alle emailprogrammer. I programmer oversat til dansk kaldes det undertiden "emailkopi".
Hvordan bruger man Bcc?
Tilføj navnene på de ønskede personer på linjen Bcc. Bemærk!: Når du føjer en persons mailadresse til feltet Bcc (blind carbon copy), sendes der en kopi af meddelelsen til den pågældende person. Andre personer, der modtager meddelelsen, kan ikke se, hvis adresse er på Bcc-linjen.
Hvad betyder BCC og CC? (EMAIL ETIQUETTE)
Hvad betyder det at sende bcc?
Hvad betyder BCC i en e-mail? BCC i e-mail betyder “Blind Carbon Copy”. Ved at indsætte en e-mailadresse i BBC sender du en kopi af e-mailen til modtageren, men modtagerens e-mailadresse forbliver skjult for alle andre modtagere.
Kan man sende en mail kun med BCC?
Det er en udbredt og gammel myte, at du bare skal bruge BCc feltet, når du sender mail til mange. BCc feltet sikrer, at modtagere ikke kan se de andre modtageres mailadresse - men det øger risikoen for, at dine mails bliver ædt af spamfiltre og at din mailadresse bliver blokeret og blacklistet.
Hvordan CC på mail?
"cc" er en forkortelse for CarbonCopy (carbon-papir). Case: rektor mailer til lærerne. Han skriver lærerne i "Til"-feltet, og sekretæren i "cc"-feltet. Så skulle det være klart for modtagerne (lærerne), at mailen vedrører dem, mens sekretæren blot orienteres via "cc"-feltet.
Kan modtager se Bcc?
Du sætter folk BCC eller CC når du vil have de skal modtage en kopi af den mail du er ved at sende. Andre modtagere af emailen kan se hvem du sætter på som CC. Men andre modtager af emailen kan ikke se hvem du sætter på som BCC.
Hvad betyder cc motor?
Hvad betyder CC? CC står for “cubic capacity”. På dansk betyder det slagvolumen og indikerer hvor stor motoren er.
Hvordan sender man en mail til flere personer?
Sådan gør du
Angiv DIN EGEN email adresse i Til: eller To: feltet. Angiv de mange emailadresser i Bcc: feltet, når du vil sende til mange UDEN at de kan se de andre emailadresser. Modtageren får en email og det ser ud som om, at han/hun er eneste modtager, og kan ikke engang se sin egen emailadresse.
Hvad betyder FWD i mail?
Hvis du har en lokal (ikke-engelsk) version af Outlook, så har Microsoft været så 'venlig' at oversætte forkortelserne for prefixet, når man besvarer (RE:) eller viderestiller (FWD:) mails.
Hvad betyder VS i en mail?
en skatteopkrævning) og organisationskulturen (”hierarkisk” og formel vs. ”flad” og uformel).
Hvad bruges CC til?
Carbon copy (i daglig tale CC) anvendes, når man vil sende en kopi af en e-mail til en person, der ikke er direkte modtager. CC-standarden understøttes af så godt som alle emailprogrammer. … Man kan eksempelvis benytte CC, når man svarer på en mail til person A og ønsker, at person B også skal orienteres.
Hvordan skriver man en professionel mail?
- Start med emnelinjen. For at øge sandsynligheden for, at modtagerne åbner din e-mail, skal du i emnelinjen angive, hvad e-mailen drejer sig om. ...
- Skriv en kort introduktion. ...
- Uddyb dit emne (men vær kortfattet) ...
- Lav en god afslutning. ...
- Medtag en signatur.
Hvordan tilføjer jeg en mailadresse?
- Åbn appen Indstillinger på din enhed, og tryk på Google. Administrer din Google-konto.
- Tryk på Personlige oplysninger øverst.
- Tryk på Mail under "Kontaktoplysninger".
- Tryk på Kontaktmail.
- Tryk på Tilføj en ny mailadresse.
- Angiv en mailadresse, du ejer, og tryk derefter på Tilføj.
Hvordan sender man en sikker mail i Outlook?
- Klik på Filer > Egenskaber i den meddelelsen, du er ved at skrive.
- Klik på Sikkerhedsindstillinger, og markér derefter afkrydsningsfeltet Kryptér indhold af meddelelser og vedhæftede filer.
- Skriv din meddelelse, og klik derefter på Send.
Kan man fjerne en sendt mail?
Vælg Fil > Info. Vælg Send igen og tilbagekald > Tilbagekald denne meddelelse..., og vælg en af de to muligheder. Vælg Slet ulæste kopier af denne meddelelse for at tilbagekalde den sendte meddelelse. Vælg Slet ulæste kopier og erstat med en ny meddelelse for at erstatte den sendte meddelelse med en ny meddelelse.
Hvordan kan man se om en mail er sendt?
Du kan finde mappen Sendt post på mappelisten. Hvis du har flere mailkonti i Outlook, har hver mailkonto sin egen Sendt post-mappe. Klik på Sendt post på mappelisten. Tip!: Hvis du ikke kan se mappen Sendt post , skal du klikke på pilen (>) til venstre for kontomappen for at udvide listen over mapper.
Hvad kan man sige i stedet for kære?
Nye anbefalinger
Blandt andet er den mest neutrale hilsen i dag at bruge ”hej” plus fornavn til både private og ikke-private modtagere. Man kan bruge ”kære” plus fornavn i uformelle sammenhænge, hvis man har et nært forhold til modtageren, men man kan også bruge det i formelle sammenhæng.
Hvordan starter man en formel mail?
Brug en passende tiltaleform
Tilpas dit budskab så meget som muligt. Undgå generiske fraser som, “Til hvem det måtte vedrøre.” Hvis du kender modtagerens navn, kan du starte din besked med “Kære + navn”. Afhængig af din relation til modtageren, kan du også bruge den mere uformelle tiltaleform “Hej”.
Hvad står Vh for?
”Med venlig hilsen” er vores neutrale standard
Derfor anvender mange i offentlige myndigheder, organisationer og institutioner ofte ”Med venlig hilsen” som afskedshilsen i e-mails. ”Med venlig hilsen”, findes også i varianten uden ”Med” som ”Venlig hilsen” og begge findes som forkortelser: ”Mvh” og ”Vh”.
Hvilken mail skal jeg vælge?
- one.com. 4,1 | 19.138 anmeldelser. ...
- AzeHosting ApS. 4,3 | 304 anmeldelser. ...
- Jubii.dk. 1,9 | 828 anmeldelser. ...
- Simply.com. 4,9 | 8.336 anmeldelser. ...
- SMTP.dk. 4,6 | 185 anmeldelser. ...
- Hosting4Real. 4,9 | 94 anmeldelser. ...
- Netsite. 4,1 | 93 anmeldelser. ...
- DanDomain. 4,1 | 1.551 anmeldelser.
Kan man sende mail på bestemt tidspunkt?
Mens du skriver en meddelelse, skal du vælge rullemenuen ud for knappen Send og vælge Planlæg send. Vælg en af standardindstillingerne, vælg derefter Send , eller vælg et brugerdefineret tidspunkt, og vælg derefter Send. Når du har valgt Send, forbliver meddelelsen i mappen Kladde indtil leveringstidspunktet.
Hvordan sender man en mail på et bestemt tidspunkt?
- Gå til Gmail på din computer.
- Klik på Skriv øverst til venstre.
- Skriv din mail.
- Nederst til venstre ud for "Send" skal du klikke på den nedadvendte pil .
- Klik på Planlæg afsendelse.