Pivottabeller er et analyseværktøj i Excel, som anvendes til overblik, udregning og analyse af store datamængder. En pivottabel gør dit arbejde med en stor mængde data meget lettere, sammenlignet med Excels standardformler og -funktioner.
Hvad kan man bruge pivottabeller til?
En pivottabel er et effektivt værktøj til at beregne, opsummere og analysere data, der gør det muligt at se sammenligninger, mønstre og tendenser i dataene.
Hvornår bruger man en pivottabel?
En pivottabel kan give dig et overblik over de mest komplekse datasæt, og du kan nemt og hurtigt tilpasse dit overblik, hvis du ønsker data fremstillet på en anderledes måde. Med en pivottabel kan du sortere, filtrere og analysere data direkte i din tabel uden at skulle lave en masse mellemregninger i andre celler.
Hvad er pivot funktion?
Skærmen kan med sin pivot-funktion (drej skærmen på højkant) justeres, så den passer til netop din arbejdsstilling, og den smarte Easy Arrange-funktion, der kan huske dine software-indstillinger, gør, at du hurtigt kan fortsætte, hvor du sluttede sidst, når du kobler dig på skærmen igen.
Kan man gruppere data i en pivottabel?
Gruppér data
Højreklik på en værdi i pivottabellen, og vælg Gruppér.
Hvad er en pivottabel, og hvad bruges den til?
Hvorfor laver man en pivottabel?
Pivottabeller er verdens kraftigste værktøj til at generere rapporter over store mængder data. En pivottabel omdanner hver kolonne i dit datasæt til felter som du kan bruge til at sammensætte rapporter på kryds og tværs. I denne guide lærer du derfor at oprette, tilpasse og filtrere en pivottabel i Excel.
Hvordan sortere i pivottabel?
- Klik på pilen. under Rækkemærkater, og vælg Sortér efter værdi. ...
- I feltet Sortér efter værdi under Vælg værdi skal du vælge den værdi, du vil sortere efter.
- Under Sorteringsindstillinger skal du vælge den sorteringsrækkefølge, du ønsker.
Hvad er get pivot data?
Funktionen GETPIVOTDATA returnerer synlige data fra en Pivottabel.
Hvad er en pivot skærm?
Det er en betegnelse for at du kan rotere din skærm vertikalt 90 grader.
Hvordan udvider man en Pivot Table?
I en pivottabel skal du trykke på og holde nede på et element, du vil udvide eller skjule.
Hvordan opdaterer man en pivottabel?
Opdater manuelt
Opdater i gruppen Data , eller tryk på Alt+F5. Tip!: Du kan højreklikke på pivottabellen og vælge Opdater. Opdater alle.
Hvordan sletter jeg en pivottabel?
Hvis du vil fjerne en pivottabel fra projektmappen, skal du markere hele pivottabellen og trykke på tasten Delete på tastaturet.
Hvordan laver man et skema i Excel?
- Markér en celle i dine data.
- Vælg Hjem > Formatér som tabel.
- Vælg en typografi for tabellen.
- I dialogboksen Opret Tabel skal du angive dit celleområde.
- Markér, hvis tabellen indeholder overskrifter.
- Vælg OK.
Hvordan laver man grupper i Excel?
Gå til Data > Disposition > gruppe > gruppe. Vælg Rækker i dialogboksen Gruppe, og vælg derefter OK.
Hvor stor pc skærm skal jeg vælge?
Skærmstørrelse. En af de vigtigste faktorer er skærmstørrelsen. Hvis du primært bruger din bærbare computer til at arbejde med tekstbehandling eller browsing, kan en skærm på 13-14 tommer være tilstrækkelig. Men hvis du arbejder med grafisk design eller videoredigering, kan en skærm på 15-17 tommer være mere passende.
Hvordan laver man dobbelt skærm?
- Vælg Start , og åbn derefter Indstillinger .
- Under System skal du vælge Vis . ...
- Brug rullelisten ud for billedet af dit skrivebord til at vælge, hvordan skærmen projices på tværs af dine skærme.
- Når du har valgt konfigurationen, skal du vælge Anvend.
Hvor stor skal en computerskærm være?
Hvis du skal bruge skærmen til meget tekstbaseret arbejde, vil det være optimalt at gå efter en større skærm, da tekstbaseret arbejde på en lille skærm kan blive meget trættende for dine øjne. Til gaming er 24-27 tommers skærme af mange betragtet som den bedste størrelse.
Kan man sortere i Excel?
Sortering er en af de hyppigst brugte funktioner til administration af data. I Excel kan du sortere tabeller efter én eller flere kolonner, i stigende eller faldende rækkefølge eller udføre en brugerdefineret sortering.
Hvorfor skal man sortere?
Når du sorterer dit affald, kan materialerne bruges igen og igen til at lave nye produkter. Når affaldet bliver blandet sammen, ryger det til forbrænding, og værdifulde materialer går op i røg. Derfor nytter det at sortere. Affaldssortering er godt for miljøet.
Hvordan skal man sortere?
- Mad.
- Papir.
- Pap.
- Metal.
- Glas.
- Plastik.
- Fødevarekartoner.
- Restaffald.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Du kan fryse lige så mange, du ønsker, du skal bare altid starte med den øverste række og den første kolonne. Sådan fryser du flere rækker eller kolonner: Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
Hvordan sletter man folk på teams?
- Tryk på Teams .
- Tryk på Flere indstillinger ud for teamnavnet. > Administrer medlemmer.
- Gå til personens navn, og tryk på Flere indstillinger. > Fjern bruger.