- Find en svaghed, der ikke er kritisk for stillingen, du søger.
- Erkend, hvor du mangler erfaring, men vend det til noget positivt.
- Fortæl, hvad du glæder dig til at lære.
- Nævn, hvordan du konkret vil løse det, der udfordrer dig.
Hvad er dine svage sider eksempler?
- "Jeg har tendens til at fokusere på detaljer" ...
- "Jeg har svært ved at give slip på arbejdsopgaver" ...
- "Jeg har svært ved at sige nej" ...
- "Jeg bliver utålmodig, hvis opgaver tager længere tid end beregnet"
Hvad er mine stærke og svage sider?
- Vær ærlig og erkend de steder, hvor du kan blive bedre.
- Vend dine svage sider til noget positivt.
- Hav fokus på, hvad du glæder dig til at lære.
- Vær konkret omkring, hvordan du vil løse dine udfordringer.
Hvad er dine styrker eksempler?
- Kreativitet. Du tænker tit 'Hmm, gad vide, om det kan gøres på en ny eller smartere måde? ...
- Nysgerrighed. Du elsker at stille spørgsmål og fordybe dig. ...
- Dømmekraft. Du er god til at se ting fra flere vinkler. ...
- Videbegær. Du elsker at lære nye ting. ...
- Visdom. ...
- Mod. ...
- Vedholdenhed. ...
- Ærlighed.
Hvordan vil du beskrive dig selv?
- Fokusér på emnerne uddannelse, karriere og seneste eller mest relevante erfaring i forhold til det pågældende job.
- Lad din fortælling bygge på din ansøgning og CV, uden du refererer dit CV slavisk.
- Fortæl kort om din vej på arbejdsmarkedet.
Jobsamtalen: "Hvad er din største svaghed?"
Hvad er gode egenskaber?
- Nysgerrighed.
- Venlighed.
- Entusiasme.
- Optimisme.
- Social intelligens.
- Tilgivelse.
- Mod.
- Ydmyghed.
Hvorfor vil jeg gerne arbejde hos jer?
Det kan være en god idé at give et eksempel på, hvad der har motiveret dig til at søge stillingen. Måske har du set en interessant artikel om virksomheden, eller også har du haft et godt møde med en af medarbejderne. Dette kan give en god fornemmelse af, hvorfor du søger netop denne stilling.
Hvad er de 24 styrker?
De 24 styrker og positiv psykologi
De 24 styrker hører til under det overordnede emnefællesskab 'positiv psykologi'. Den positive psykologi blev som begreb dannet af psykolog Martin Seligmann og kan med hans ord defineres som; 'studiet af optimal menneskelig funktion'.
Hvad er personlige styrker?
Dine personlige styrker er dine personlige kompetencer, som psykologen Seligman har identificeret er universelle for alle mennesker, uanset køn, alder og kulturel baggrund. Graden af hver af de 24 personlige styrker vil dog variere fra person til person.
Hvorfor skal vi ansætte dig?
Spørgsmålet om, hvorfor virksomheden skal ansætte dig, giver dig mulighed for at forklare, hvordan du kan blive løsningen på deres problemer. Identificér, hvilke af dine kompetencer virksomheden vil få gavn af, men som de måske ikke har prøvet før, så du fremstår unik og innovativ.
Hvorfor vil du arbejde for os svar?
3) Hvorfor vil du arbejde for os? Tal ikke bare om hvad du vil uden at inddrage deres behov. Fortæl dem, at du gerne vil være en del af et specifikt projekt i virksomheden, du ønsker at løse et virksomhedsproblem, du kan bidrage til at nå et specifikt mål for virksomheden.
Hvad er en personlig kompetence?
Kompetencer er det du er god til at gøre i praksis - både fagligt og personligt. For eksempel er det en faglig kompetence at være god til at lave regnskaber, mens det er en personlig kompetence at være loyal. Dine personlige kompetencer er dem, der kendetegner din personlighed og dine menneskelige egenskaber.
Hvordan siger man nej tak til et job?
Du må altid sige nej til et job. Har du ikke lyst til at gøre det til samtalen, kan du altid bede om tid til at tænke over det, inden du takker ja. Derefter kan du gøre det over telefon eller på mail. Er du på dagpenge, må du dog kun takke nej, hvis jobbet ikke er relevant, og du fortsat er aktivt jobsøgende.
Hvorfor vil du skifte job?
De ansatte, der aktivt søger job hævder, at årsagen til et jobskifte primært er: Et mere udfordrende job: 32% Et job, der stemmer mere overens med kompetencer: 27% Muligheder for forfremmelse: 27%
Hvad skal jeg svare til jobsamtale?
De gode svar i jobsamtalen
Hvorfor har du søgt denne stilling? (= din motivation) Hvad kender du til vores firma? (= din research) Beskriv kort dit sidste job? (= din erfaring) Hvad er dine svage/stærke sider? (= dine kompetencer)
Hvad skal man fortælle til en jobsamtale?
- Hvilke spændende udfordringer vil jeg komme til at møde i jobbet? ...
- Består jobbet primært af selvstændigt arbejde eller arbejde i teams? ...
- Hvordan er teamet sat sammen? ...
- Hvilke udviklingsmuligheder findes der i stillingen? ...
- Hvad bliver mit vigtigste mål? ...
- Hvordan ser fremtiden ud?
Hvilke styrker?
- Nysgerrighed og interesse for verden - Nysgerrighed.
- Videbegær - Videbegærlighed.
- Dømmekraft, kritisk tænkning og åbenhed - Åbenhed.
- Kreativitet, opfindsomhed og originalitet – Kreativitet og opfindsomhed.
- Social begavelse - Social intelligens.
- Perspektiv (visdom) – Visdom – Perspektiv.
- Tapperhed og mod - Mod.
Hvad er indre styrker?
Hvad er Indre Styrke? Indre Styrke er et trivselsprogram til udskolingen, der opbygger elevernes selvværd, selvtillid og mentale sundhed. Indre Styrke fokuserer på at skabe bedre relationer og stærke fællesskaber, hvor alle individer er opmærksomme på deres egen indre styrke – både børn og voksne.
Hvordan bruger man styrkekort?
Du kan fx bede de unge om at vælge tre kort med styrker, de besidder. Bed dem tænke over, hvorfor de valgte netop de styrker og lad deltagerne fortælle om deres styrker. Du kan efterfølgende spørge ind til i hvilke situationer, styrkerne viser sig, og om det er styrker, de altid har haft.
Hvor bruger man psykologi?
Som færdiguddannet kan du blive ansat i bl. a. private eller offentlige virksomheder, hvor du fx kan arbejde med marginaliserede grupper, personale- og organisationsudvikling samt undervisning, rådgivning og udviklings- og samarbejdsprocesser.
Hvad må man ikke skrive i en jobansøgning?
- Kun skrive om dig selv.
- Skrive for langt.
- Skrive en standard-ansøgning ud fra en skabelon.
- Bruge et gammelt billede.
- Spille smart.
- Følge Janteloven.
Hvad motiverer dig jobsamtale?
Motivation giver pote, når du står over for store udfordringer og de fleste andre ellers ville give op. Fortæl intervieweren om en begivenhed i din karriere, hvor du har opnået noget, der virkeligt krævede mental styrke. Historier er mindeværdige.
Hvad er du god til?
Når du har kortlagt, hvad du er god til, handler det om at få prioriteret og finde ud af, hvilke kompetencer du vil helst vil bruge i dit kommende arbejdsliv. Afklaring kan nemlig også være med til at åbne dine øjne for nye uddannelses- og karrieremuligheder.
Hvilke tre ord beskriver dig bedst som leder?
- Sætte klare mål og visioner.
- Engagere og motivere.
- Formidle og kommunikere.
- Håndtere relationer og forskellige kulturer.
Hvad er positive ord?
Plus-ord: Plus-ord er adjektiver, der giver en positiv beskrivelse af et substantiv. Eksempler: Køn, sød, klog, flittig. En sød pige. Ordsfære: Til ethvert emne hører et særligt ordforråd, som kaldes ordsfære (også kaldet betydningsområde).