Udgangspunktet for erhvervsområdeprojektet (EOP) er den enkelte elevs interesse for at fordybe sig i et område, der belyses ved hjælp af to af erhvervsområdets fag. Der skal være tale om et område af relevans for erhvervsuddannelsen og erhvervsområdet, belyst ved en meningsfuld fagkombination.
Hvordan skriver man Eop?
- Resuméet giver et overblik over spørgsmål, undersøgelser og konklusioner.
- Indledningen introducerer og forklarer, hvad du vil undersøge.
- Metodeafsnittet forklarer, hvordan du vil gennemføre din undersøgelse.
- Redegørelsen fremlægger viden om de spørgsmål, du arbejder med.
Hvor lang skal en Eop være?
Hvor lang skal opgaven være? Dit EOP skal være 12-17 normalsider. Normalsider er på 2400 anslag incl. mellemrum.
Hvordan består man en EUX?
Et EUX-forløb består af en erhvervsuddannelse, fx gartner-, kokke- eller tandteknikeruddannelsen, kombineret med en gymnasial eksamen. Du mister ikke noget fra erhvervsuddannelsen, hvis du vælger EUX.
Hvad skal der til for at bestå EUX?
Du skal have bestået dansk, engelsk og samfundsfag på C-niveau (det er et niveau, man fx har på grundforløb 1 eller i 1. g) Du skal have bestået matematik på G-niveau (som svarer til 9. klasse)
Er Tesla-Aktien Død?
Hvad skriver man i et forord?
- Hvem har skrevet (og evt. ...
- Hvorfor er den blevet skrevet – hvad er dens baggrund, og hvem er dens målgruppe?
- Hvordan er den blevet til? (Yderst kort: arbejdsmetodik, afgrænsning, evt. ...
- Hvad er formålet med rapporten? ...
- Eventuel tak til vejledere, faglige hjælpere, økonomiske bidragydere osv.
Hvordan skriver man et resume af en opgave?
- indeholder en beskrivelse af opgavens: formål/problemstilling. anvendte metoder. resultater og konklusioner.
- indeholder ikke citater eller kildehenvisninger.
- skrives i ét afsnit.
- laves efter opgaven er skrevet (når du ved hvad opgaven reelt har indholdt)
- placeres umiddelbart før indholdsfortegnelsen.
Er et resumé kort eller langt?
Et resumé (også kaldet abstract) er en kortfattet og præcis opsummering af en større opgave, fx SRP eller SRO. Et resumé fylder typisk 10-20 linjer og indeholder som regel en præsentation af projektets problemstilling, de anvendte metoder/fremgangsmåder, og endelig de væsentligste resultater og konklusioner.
Hvad er forskellen på et referat og et resumé?
Forskellen på referat og resume:
I et referat kan man både fortælle om plot, personer, miljø, vigtige detaljer i handlingen og slutningen. Resume: er den hurtige genfortælling, du giver, hvis du møder en ven, der er på vej ind i biograften, når du er på vej ud. I et resume fortæller man mest om plottet.
Hvad er længst et referat eller et resumé?
- Et referat er en forkortet gengivelse af en tekst el. lign., hvor det centrale indhold gengives i sammentrængt form. Men det er længere og mere detaljeret end resuméet.
Er forord og indledning det samme?
Indledning inkl.
Første egentlige afsnit i rapporten er indledningen, som skal få læseren til at forstå pro- duktet (i modsætning til forordet, der handler om rapporten).
Hvordan starter man en god indledning?
Du bør starte dit indledning med en sætning, et udsagn eller et eksempel, der fanger læseren. Noget, der viser læseren, at hér findes værdifuld viden, som han bare må læse mere om. Det vil altså sige, at du skal starte med din hook. Du er aldrig den eneste, der skriver om dit emne, og derfor skal din vinkel være unik.
Hvem skriver forord?
Ofte vil forordet være skrevet af en anden person end den primære forfatter på værket, og det fortæller ofte om nogle af de interaktioner, der har været mellem forfatteren til foråret og bogens primære forfatter, eller om den historie som bliver fortalte i værket.
Hvad er forord i en rapport?
Forordet angiver hvor, i hvilken periode og i hvilken sammenhæng arbejdet er lavet. Skriv det her hvis rapporten henvender sig til en speciel læserkreds, og sig tak til folk der har hjulpet. Resten af indledningen beskriver og motiverer den opgave der løses af det påtænkte program, uden detaljer.
Hvad er forord i en bog?
Forordet er forfatterens, redaktørens eller forlæggerens redegørelse for historien bag og formålet med dokumentet, og det indeholder ofte anerkendelse af andre personers og institutioners bistand ved dokumentets tilblivelse.
Hvor lang er en god indledning?
Tommelfingerreglen er, at jo mere faglig en tekst er, desto flere punkter skal indledningen forholde sig til. Indledningen placeres som regel lige efter indholdsfortegnelsen, og dens volumen afstemmes i forhold til opgavens samlede omfang. Typisk vil en indledning på ¾-1 side være passende til en opgave på 8-10 sider.
Hvad er der i en god indledning?
En god indledning:
Fortæl hvorfor du synes, at emnet er interessant. Fortæl kort om det centrale indhold i opgaven, og hvad du venter at kunne vise i opgaven. Fortæl om dine afgrænsninger: hvad tager du ikke med? Så undgår du, at læreren tror, at du har glemt det.
Hvad er forskellen på indledning og problemstilling?
Indledningen hjælper med at afgrænse og præcisere
Det er ikke selve problemformuleringen, du skal sætte ind her. En problemstilling er det overordnede spørgsmål til dit emne, din oprindelige undren, mens problemformuleringen er det præcise spørgsmål.
Hvad skal der stå på forsiden af en opgave?
- Opgavens titel.
- Fag og niveau (fx Samfundsfag A og Dansk A)
- Skolens navn.
- Vejledernes navne.
- Afleveringsdato.
- Dit navn og klasse.
Hvad kendetegner en god indledning?
Hvis vi vender tilbage til indledningen, er det vigtigt at slå fast, at en god indledning er skrevet i et præcist sprog. En god indledning dækker nøjagtigt, hvad din opgave omhandler. En god indledning fortæller ganske enkelt, hvad du i opgaven vil komme ind på, og hvordan du vil behandle dit emne.
Hvad skal jeg skrive i min indledning?
- opgavens emne og problem.
- opgavens formål og relevans.
- opgavens brug af teori(er), metode og evt. empiri.
- begrebsdefinitioner.
- opgavens opbygning eller en læsevejledning.
- opgavens problemformulering eller hypotese.
Hvad hedder den der tager referat?
referent — Den Danske Ordbog.
Hvad hedder den der skriver referat?
Den mest magtfulde person i et møde er referenten. En dygtig referent kan skabe kvalitet i selv et kun halvgodt møde. Af referatet skal stå lysende klart, hvad der blev konkluderet på mødet. Referenten skal formulere det, så det giver mening, selv når man flere år efter læser referatet.
Hvem skal skrive under på et referat?
Referatet er først gyldigt ved underskrift. Oftest er det et krav at dirigenten skal underskrive. Derudover kan det også følge af vedtægterne at formanden eller den tegningsberettigede bestyrelse skal underskrive referatet.
Hvad er vigtigt i et referat?
Et referat bør indeholde de beslutninger som er truffet, ligesom vigtige oplysninger og synspunkter føres til referat. Typisk bruger man i praksis også et referat som en tjekliste, så man på efterfølgende møder, kan følge op på de beslutninger der tidligere er truffet.