Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Hvad er en kolonne Excel?
Funktionen KOLONNE returnerer kolonnenummeret for den angivne cellereference. Hvis formlen =KOLONNE(D10), returneres 4, fordi kolonne D er den fjerde kolonne.
Hvordan staver man til kolonne?
kolonne — Den Danske Ordbog.
Hvad er en række?
En række repræsenterer i matematikken en sum af et endeligt eller uendeligt antal led. De enkelte led i rækken kan være tal eller andre matematiske udtryk. Endelige rækker kan håndteres ved hjælp af elementær algebra, hvorimod uendelige rækker kræver redskaber fra den matematiske analyse for en stringent behandling.
Hvad er en kolonne og hvad er en række?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Rækker og kolonner - husk nemt forskellen | Memoryogi
Hvordan staver man til rækker?
række — Den Danske Ordbog.
Hvordan laver man en kolonne?
Sådan indsætter du en enkelt kolonne: Højreklik på hele kolonnen til højre for, hvor du vil tilføje den nye kolonne, og vælg derefter Indsæt kolonner. Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
Opret flere spalter
spalter eller tekst. Vælg fanen Layout og vælg derefter menuen Spalter. Så er du i dialogboksen Spalter. I toppen kan du se de forudindstillinger, som du også kan vælge i menuen Spalter.
Hvordan laver man en kolonne i Word?
Vælg fanen Layout. Klik på pilen i nederste højre hjørne i sektionen Rækker og kolonner. Indsæt en celle, og flyt alle andre celler i den pågældende række til højre. Bemærk!: Word indsætter ikke en ny kolonne.
Hvem har lavet Excel?
Regneark et Excel fra Microsoft er det mest udbredte regnearkprogram til pc'er. Det var oprindelig VisiCalc fra 1979, der introducerede regnearkkonceptet, men 1-2-3 fra Lotus blev hurtigt markedsledende og holdt positionen helt frem til begyndelsen af 1990'erne.
Hvor mange rækker er der i Excel?
Når jeg gennemgår regnearkets opbygning på et grundlæggende Excel kursus, sammenligner jeg regnearket med en ternet blok. Jeg viser i denne forbindelse, at der er en pokkers masse rækker i Excel. Faktisk er der helt præcist 1.048.575 rækker…
Hvordan indsætter man en kolonne i Excel?
Hold Ctrl nede, klik på de markerede kolonner, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen. Tip!: Hvis du vil indsætte kolonner, der indeholder data, skal du se Kopiere og indsætte specifikt celleindhold.
Hvordan vælger man to kolonner i Excel?
Markér en eller flere rækker og kolonner
Vælg rækkenummeret for at markere hele rækken. Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum. Hvis du vil markere rækker eller kolonner, der ikke støder op til hinanden, skal du holde Ctrl nede og vælge række- eller kolonnenumrene.
Hvordan tilpasser man kolonner i Excel?
Gå til Hjem > Celler > Formatér. Under Cellestørrelse skal du vælge Tilpas kolonnebredde automatisk. Bemærk!: Hvis du hurtigt vil tilpasse alle kolonner i regnearket automatisk, skal du markere Markér alt og derefter dobbeltklikke på en af rammerne mellem to kolonneoverskrifter.
Hvordan skriver man i kolonner?
Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet) Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". Veælg herefter det antal spalter, du ønsker. Nu inddeles den markerede tekst i spalter/kolonner.
Hvordan samler man 2 kolonner i Excel?
Vælg Transformér > Flet kolonner. I dialogboksen Flet kolonner skal du angive en separator, der skal indsættes mellem hver flettet kolonne.
Kan ikke se alle kolonner i Excel?
- Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
- Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.
Hvordan sletter man hver anden række i Excel?
Højreklik på en ad de markerede celler og klik på "Slet" > Slet hele rækken.
Hvordan laver man flere linjer i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Ctrl+Alternativ+Retur for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
Hvordan laver man en linje i Excel?
- Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
- Klik på det sted, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
- Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Hvordan staver man til 70?
70 (Halvfjerds, Halvfjerdsindtyve) er: Det naturlige tal efter 69, derefter følger 71. Et heltal.
Hvordan staver man til 80?
80 (Firs, Firsindtyve) er: Det naturlige tal efter 79, derefter følger 81. Et heltal.
Hvordan staver man til 60?
60 (tres, tresindstyve) er et heltal og det naturlige tal, som kommer efter 59 og efterfølges af 61.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.