En salgs pipeline er en systematisk proces, der hjælper salgsteams med at følge rejsen for potentielle kunder fra det første kontaktpunkt til afslutning af aftalen. Den fungerer som et kort, der guider salgsrepræsentanter gennem hver fase af salgsprocessen og sikrer, at ingen muligheder går tabt.
Hvad menes der med pipeline?
Oversættelsen af pipeline fra Amerikansk til danske er rørledning, hvilket giver god mening. Især ved B2B-salg, der afsluttes et køb sjældent samme dag som det startes – lidt på samme måde så kommer olien gennem rørledningen ikke med det samme, det tager noget tid fra at hanen bliver åbnet til at olien flyder ud.
Hvad er en salgskanal?
Salgskanaler er de steder, hvor kunden kan købe dit produkt. Man skelner mellem direkte salgskanaler og indirekte salgskanaler. Direkte salg er salg og varer og tjenester via egne kanaler – det kan være dit website eller din fysiske butik.
Hvad er en salgsplan?
En salgsplan beskriver, hvordan du vil opnå salg i din virksomhed, og hvor meget du forventer at sælge. Planen er dynamisk og fleksibel, uden en fast størrelse; den skal løbende tilpasses til markedet, så du forbliver relevant for din målgruppe.
Hvad er pipeline styring?
Pipelinestyring er et værdifuldt værktøj for salgsorienterede organisationer, der ønsker at optimere salgsprocessen og styrke samarbejdet internt. Det giver salgsansvarlige et detaljeret overblik over potentielle kunder og deres salgsstatus, hvilket muliggør effektiv prioritering og samarbejde.
Hvad er en salgspipeline? Definition og de vigtigste salgspipelinestadier
Hvad er pipeline management?
Hvad er pipeline management? Inden for salg kan pipeline management bedst defineres som en proces, hvor man styrer de enkelte salgsmuligheder. Udfordringen er at skubbe dit lead fra ét trin til det næste under salgsprocessen. Ethvert lead skal gennem alle trin, før aftalen kommer i hus.
Hvad er sælger styring?
Hvad er en salgspipeline? En salgspipeline er et visuelt øjebliksbillede af, hvor i salgprocessen de forskellige kundeemner befinder sig. Salgspipelinen viser dig, hvor mange salgsaftaler sælgerne forventer at lukke i en given uge, måned eller år, og hvor tæt en sælger er på at nå sine salgstal.
Hvordan laver man en salgsstrategi?
Salgsstrategien består af en kortlægning af muligheder og trusler i markedet, værdifulde segmenter, samt virksomhedens konkurrencefordele. Dertil kommer en dybdegående analyse af de enkelte kundesegmenter, som giver en forståelse for, hvad det er for nogle behov og ønsker, vi forsøger at matche.
Hvad er forskellen på salgsbudget og salgsprovenu?
Salgsprovenuet er en opgørelse over, hvad du som sælger får udbetalt, når handlen er helt afsluttet. Salgsbudgettet skal indeholde oplysninger om handlens indtægter og udgifter.
Hvad er et salgskoncept?
Salgskonceptet er virksomheden måde at omsætte intentioner til den rette eksekvering og det lykkedes sjældent første gang. Salgskonceptet er et andet ord for den salgstaktik som virksomheden anvender til at åbne nye markeder, eller vinde de eksisterende.
Hvad er salgsoptimering?
Salgsoptimering handler om at maksimere udbyttet af fremtidige salg, baseret på data fra tidligere salg. At optimere dine salg kræver med andre ord en kontinuerlig indsats, hvor du analyserer og evaluerer den proces, der skaber salgene.
Hvad er en salgsaftale?
En salgsaftale beskriver, hvad der sælges. Den indeholder som minimum en produktbeskrivelse, pris og mængde. Aftalen kan være skriftlig eller mundtlig.
Hvad er en leadership pipeline?
Leadership Pipeline tilgangen bygger på grundantagelsen om, at der er forskel på at lede medarbejdere og at lede ledere. Som leder af medarbejdere er der særlige opgaver og udfordringer, som adskiller sig fra dét at lede ledere, som igen differentierer sig fra rollen som funktionschef eller topchef.
Hvad er pipelining?
En pipeline inden for salg er en oversigt over alle de kunder, som sælgere er i gang med at overbevise om at købe. Disse kunder har altså ikke endeligt besluttet sig for, om de vil købe eller ej. Det er især et vigtigt begreb inden for B2B-markedsføring.
Hvad er bala?
BALA består af fire trin, som er: 1️⃣ Behov – Start med at stille åbne spørgsmål for at finde frem til behovet. 2️⃣ Accept – Få en accept på, at du har forstået kundens behov/problem med et lukket spørgsmål. 3️⃣ Løsning – Præsentér løsningen på kundens behov/problem.
Hvad betyder spin på dansk?
Spin Ordet “spin” er engelsk og betegner et synspunkt, en indsigelse eller en fortolkning af et givet fænomen med den hensigt at påvirke andres (ofte den offentlige) meningsdannelse.
Hvad er laer-modellen?
LAER-modellen er en simpel metode til indvendingsbehandling, som kan bruges næsten uanset hvad du sælger. LAER-modellen handler om, hvordan du som sælger kan håndtere og bearbejde kundernes indvendinger samt hvordan du bedst præsenterer dine løsninger for dem.
Hvordan laver man en værdiansættelse?
Simpel værdiansættelse
Er værdiansættelsen baseret på virksomhedens overskud, tager man det årlige overskud og ganger med tre. Det samme gælder, hvis man baserer værdiansættelsen på omsætningen – gang den med tre. Her tages kun højde for én faktor og mange andre vigtige faktorer som fx gæld indgår ikke.
Hvordan laver man en god salgsannonce?
Hold teksten kort og kontant, beskriv hestens bygning, bevægelse og temperament, samt uddannelse og evt. resultater. Fortæl gerne, hvis der er foretaget handelsundersøgelse og røntgen, men lad køber selv om at konkludere på resultaterne. Husk at åbenhed er lig med troværdighed.
Hvad er salgsstrategier?
Hvad er en salgsstrategi? En salgsstrategi er helt overordnet den strategi en virksomhed ligger for hvordan den vil opnå mest mulig salg. En salgsstrategi kan se ud på mange forskellige måder, alt afhængig af virksomheden og markedet den beskæftiger sig med.
Hvad er salgsprocesser?
Hvad er en salgsproces? En salgsproces er en række gentagne trin, som en sælger skal igennem for at tage en potentiel køber fra den indledende fase til en lukket salgsaftale. Kort sagt er det den potentielle kundes rejse, fra de oplever et behov for et produkt, til de foretager selve købet.
Hvad er et situationsspørgsmål?
S: Situationsspørgsmål.
Dette er spørgsmål, hvor man får styr på den helt basale baggrundsviden. Dette kan for eksempel være data og fakta om kunden og virksomheden. Det hedder situationsspørgsmål, fordi det afdækker kundens situation. Dette kan være spørgsmål som 'Hvilke systemer bruger I nu?
Hvad er forskellen på ledelse og styring?
Styring er at planlægge, budgettere, organisere og bemande og løse problemer, medens lederskab handler om at sætte retning, skabe tilslutning, motivere, inspirere, kommunikere og støtte. Det svære opstår, fordi det kræver meget forskellige evner at skabe en passende balance mellem behovet for styring og lederskab.
Hvem underskriver først, køber eller sælger?
Der gælder ingen regler om, hvem der skal underskrive købsaftalen først. Det er således op til parterne, om køber eller sælger underskriver først, eller om parterne mødes og underskriver samtidig.