Hvad er vigtige papirer?

I kategorien papirrod finder man alt fra skole- & uddannelsespapirer, notater, fakturaer og kvitteringer, børnetegninger, løse madopskrifter, brochurer, vigtige papirer som dåbsattester, skøder, registreringsattester, fotografier, reklamer, aviser, blade og magasiner, forsikringspapirer, bankudskrifter etc.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på oprydningskonsulenten.dk

Hvor længe skal man gemme vigtige papirer?

Diverse kvitteringer på diverse. Alt efter vare og reklamationsret. Kvitteringer og regnskab lavet i forbindelse med forsikring skal gemmes i 3 år. Der findes ingen officielle regler for hvor længe du skal gemme personlige skattepapirer, men for virksomheder er det 5 år.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på simple-life.dk

Hvor længe skal man gemme gamle dokumenter?

Bogføringsloven siger nemlig, at du skal opbevare regnskabsmateriale i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører. Hvis du ikke på baggrund af anden lovgivning skal gemme personoplysninger, så er det reglerne i GDPR, der afgør, hvor længe du må gemme oplysningerne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på datatilsynet.dk

Hvor mange år skal man gemme sine lønsedler?

En arbejdsgiver er forpligtet til at gemme en medarbejders lønoplysninger i fem år og sikre at ingen andre har adgang til dem.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på legaldesk.dk

Hvor længe skal man gemme sine regninger?

Man skal igen huske, at en faktura skal opbevares i 5 år, men skal opbevares indtil at det femte regnskabsår afsluttes. Havde der modsat været sendt en faktura den 5. Maj 2016 skulle Virksomhed A stadig opbevare fakturaen indtil 31. December 2021.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sumup.com

MIN HEMMELIGHED! (QNA)



Hvor længe skal man gemme bilag til SKAT?

Den bogføringspligtige skal opbevare bogførings- og regnskabsmateriale på betryggende vis i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som materialet vedrører. Virksomheder skal sikre sig mod, at regnskabsmaterialet ødelægges, bortskaffes eller forvanskes, ligesom det skal sikres mod fejl og misbrug.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på info.skat.dk

Hvor længe skal dokumenter opbevares?

Et af kravene er, at dokumenterne skal opbevares i minimum fem år fra udgangen af det regnskabsår, hvor dokumentet er udarbejdet. For virksomheder som er omfattet af erhvervsvirksomhedsloven, gælder der tilsvarende krav om at opbevare virksomhedsdokumenter i minimum fem år.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dk.iuno.law

Hvornår skal bilag opbevares digitalt?

For selskaber gælder kravet om digital bogføring fra 1. januar 2024 og for enkeltmandsvirksomheder skal vi stille med digitale bilag fra 1. januar 2026. Der er ikke nogen overgangsordning, så det gælder fra de datoer der nævnt i loven, hverken mere eller mindre.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på revsbaek-revision.dk

Hvordan opbevarer man bilag digitalt?

Opbevaring af andet regnskabsmateriale end bilag kan ske såvel digitalt som i anden form. Der stilles ligeledes krav om, at der som minimum opbevares en fuldstændig sikkerhedskopi af det digitale bogføringssystem hos en udbyder eller en anden tredjepart, dvs. eksternt i forhold til virksomheden.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på bdo.dk

Hvor kan jeg finde mine gamle lønsedler?

Sådan finder du de seneste tre lønsedler

Hvis du modtager dine lønsedler via e-boks, skal du logge ind på www.e-boks.dk. For at logge ind skal du bruge enten MitID eller NemID. Når du er logget ind, skal du finde de tre seneste lønsedler. En måde at finde lønsedlerne på er ved at skrive ”løn” i søgefeltet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mybanker.dk

Hvordan skal bilag opbevares?

Du har pligt til at opbevare alle dine bilag i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører. Hvis du opbevarer dine bilag i et registreret standard bogføringssystem, sørger udbyderen af systemet for at opbevare bilagene i 5 år.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på virksomhedsguiden.dk

Hvor kan man aflevere personlige papirer?

På genbrugspladserne Bispeengen, Kulbanevej , Hvidovre, Dragør, Sydhavn, Vermlandsgade, Borgervænget og Kirstinehøj, kan du aflevere dine fortrolige papirer til makulering – under fuld sikkerhed naturligvis.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på a-r-c.dk

Hvor gør man af personlige papirer?

Papirbeholderne er typisk sat ved mandskabshuset eller bygningen til 'Farligt affald'. Personalet på genbrugspladsen har ikke nøgle til beholderne. Store mængder papir til makulering fra private borgere og offentlige virksomheder kan mod betaling afleveres på AffaldPlus' genbrugsterminal.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på affaldplus.dk

Hvordan opbevarer jeg bøger?

Opbevar dine bøger i stabilt indeklima

Når det gælder klima og den optimale temperatur for opbevaring af bøger, så er tommelfingerreglen 18-20 grader – helst ikke varmere end dette, da for høje temperaturer vil være nedbrydende for papiret i bøgerne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på boxdepotet.dk

Hvad tæller som bilag?

Hver gang du enten køber eller sælger, en vare eller ydelse, fungerer et bilag som dokumentation på, at handlen har fundet sted. Et bilag kan altså være dokumenter såsom: faktura, regning, kvitteringer, kontrakter osv.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sumup.com

Hvem skal have digital bogføring?

Hvis din virksomhed er regnskabspligtig efter årsregnskabsloven, skal I bogføre digitalt. Det samme gælder andre virksomheder, foreninger m.v., hvis jeres nettoomsætning fra erhvervsdrift i to år overstiger 300.000 kr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på erhvervsstyrelsen.dk

Kan man bruge kontoudtog som bilag?

Et bilag er altid skriftligt, men kan indeholde mange forskellige oplysninger. Det primære formål er at dokumentere for givne køb eller salg. I regnskaber skal der være et bilag for enhver bogføring af den ene eller anden slags; bogførte tilbud, ordrer, fakturaer, kreditnotaer, kontoudtog og rykkere.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på e-conomic.dk

Er bilag et krav?

Krav til et bilag

Du skal bruge dine bilag, til at dokumentere din virksomheds regnskab. Din bogføring og bilag skal stemme overens med hinanden. Både SKAT og andre myndigheder, kan kræve adgang til dine bilag, og det er dit job, at fremvise at dine bilag og bogføring lever op til bogføringsloven.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på amino.dk

Hvordan opbevarer man gamle bøger?

Det er vanskeligt at gemme bøger væk i skuret, på loftet eller i kælderen, uden de tager skade. Skal du gemme dem væk, er det bedst at opbevare dem i lufttætte kasser, så de ikke bliver udsat for fugt og evt. angreb af skadedyr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på bolius.dk

Hvor længe må man opbevare personlige oplysninger?

Du må opbevare personoplysninger, så længe det er nødvendigt for det formål, de er indsamlet til. Dvs. at du kan opbevare projektbeskrivelsen, så længe du arbejder med den eller med det efterfølgende bevilgede projekt. Derefter skal den slettes.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på medarbejdere.au.dk

Hvordan opbevares persondata?

Opbevaring af fysisk materiale med personoplysninger

Det fysiske materiale med personoplysninger skal opbevares aflåst, når det ikke bruges, og må kun være tilgængeligt for betroede personer. De fysiske materiale skal destrueres forsvarligt, når formålet med opbevaringen ophører.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på www2.phabsalon.dk

Kan skat gå 10 år tilbage?

Skatte- og afgiftskrav, der er afledt af en ansættelse, der efter fristreglerne i SFL §§ 27 og 32 kan foretages uden for den ordinære ansættelsesfrist på 3 år, er ikke undergivet den korte forældelsesfrist på 3 år, men alene en absolut forældelsesfrist på 10 år. SFL § 34 a, stk. 4 - forældelsesfristen er 10 år.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på info.skat.dk

Hvor langt tilbage kan man rette selvangivelse?

SKAT kan normalt ikke varsle en korrektion af selvangivelsen længere end 3 år tilbage i tiden, dvs. senest 1. maj i det 4. indkomstår.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på skatteinform.dk

Kan skattesager forældes?

Skattekrav forældes som udgangspunkt efter 3 år, men der er flere væsentlige undtagelser. Reglerne om forældelse af skattekrav findes i forældelsesloven. Forældelsesreglerne fungerer i samspil med skatteforvaltningslovens frist- og forældelsesregler.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fhadvokater.dk