- Hvad der gør dig glad. ...
- Hvad du ønsker at blive bedre til. ...
- Hvad du godt kunne tænke dig at arbejde (mere) med. ...
- Hvordan du ser fremtiden. ...
- Hvordan du ønsker at bidrage til forretningssuccesen. ...
- Hvad du har brug for, for at gøre dit arbejde bedre.
Hvad er det vigtigste for dig på en arbejdsplads?
Tillid. I en tillidsbaseret arbejdspladskultur grunder forholdet mellem ledelse og medarbejdere på troværdighed, respekt og retfærdighed. Tillid kommer alle på arbejdspladsen til gode, og det er nøglen til at maksimere medarbejdernes potentiale.
Hvad skaber glæde på en arbejdsplads?
Hvordan skaber vi arbejdsglæde? Vi skaber arbejdsglæde, når vi laver noget, som vi brænder for. Så er vi automatisk mere fokuserede og engagerede. Det øgede fokus og engagement fører ofte til en større følelse af arbejdsglæde – og når vi er glade, er vi også mere produktive og har bedre forhold til vores kollegaer.
Hvad kan man forvente af en god leder?
- To perspektiver. ...
- Forståelse for lederens rolle. ...
- Jeg er tydelig om rammerne for jeres arbejde. ...
- Jeg lytter og inddrager jer i beslutningerne. ...
- Jeg viser jer tillid og bakker jer op. ...
- Jeg hjælper jer med at få problemer løst. ...
- Jeg ser og udvikler jeres stærke sider.
Hvordan skaber man en god arbejdsplads?
- Oplæring og fastholdelse. Ansætter du en ny medarbejder, vil vi først og fremmest foreslå, at du har en god oplæringsplan ved hånden. ...
- Fokus på sundhed giver en god arbejdsplads. ...
- En god arbejdsplads forkæler medarbejderne.
Forbedre dit arbejdsmiljø: 5 måder du kan få det bedre på din arbejdsplads!
Hvad er vigtigt for at trives på en arbejdsplads?
Det er derfor vigtigt, at skabe en arbejdsplads som trives. Med gode relationer, plads og tid til at løse opgaven, fokus på at give konstruktiv feedback og anerkendelse. Ja, hvor medarbejderne føler sig støttet i at tage vare på egen trivsel og fysisk sundhed. Og det hele begynder med det psykologiske arbejdsmiljø!
Hvad er en sund arbejdsplads?
En sund arbejdsplads er en arbejdsplads, som har fokus på medarbejdernes velbefindende ved at skabe et godt psykisk og fysisk arbejdsmiljø. Det betyder, at der skal være fokus på at fremme fællesskab, samarbejde, fysisk sundhed og faglig udvikling.
Hvad er et godt lederskab?
Hvad er en god leder? En god leder er en person, der skaber et godt og produktivt arbejdsmiljø. Det gør den gode leder ved at skabe tillid, sætte klare mål og forventninger, yde støtte og være ærlig. Du kan også læse om ledelse med 15 råd der styrker dit lederskab her.
Hvilke egenskaber har en god leder?
- Kontrol og inspiration.
- Beslutningskraft og samarbejde.
- Gennemslagskraft og inddragelse.
- Struktur og fleksibilitet.
Hvad er god lederadfærd?
God lederadfærd omfatter evnen til at kommunikere klart og effektivt, at lytte og værdsætte medarbejderens input. Det handler om at tage informerede og velovervejede beslutninger, at motivere og inspirere, lige så vel som det handler om at være fleksibel og tilpasningsparat.
Hvad motiverer dig på dit arbejde?
- Muligheden for at udvikle os og vokse i vores rolle.
- En god balance mellem arbejdsliv og privatliv.
- Autonomi og ansvar i vores arbejde.
- Anerkendelse for vores indsats.
- Et positivt arbejdsmiljø
Hvad kan motivere en medarbejdere?
Dine medarbejdere er mere motiverede og præsterer bedre, hvis de føler, at deres bidrag værdsættes. Giv dem derfor ansvar og involver dem i beslutningsprocesser, så de føler, at de har indflydelse på virksomhedens resultater. Lyt til deres idéer – og husk at give dem æren for idéerne og resultaterne.
Hvad er vigtigt i dit arbejdsliv?
Fem afgørende faktorer for din arbejdsglæde
hvor meget indflydelse du selv har på, hvordan du udfører dit job. Vigtigheden af at afslutte opgaver og se resultatet af dit arbejde. Variation i jobbet, så du kan bruge dine forskellige evner og talenter. Feedback, så du ved, om du gør et godt stykke arbejde.
Hvad er vigtigt for et godt arbejdsmiljø?
Et godt arbejdsmiljø er kendetegnet ved faktorer, der fremmer medarbejdernes trivsel og produktivitet. Det gode arbejdsmiljø omfatter fx en god balance mellem arbejdsliv og privatliv, et sikkert og sundt arbejdsområde, støttende ledelsespraksis, positive relationer med kollegaer og en overskuelig arbejdsbyrde.
Hvilke 5 faktorer inddeles arbejdsmiljø i?
- Indeklima.
- Støj og belysning.
- Indretning af kontor.
- Korrekt udstyr og maskineri.
Hvorfor er det vigtigt med et godt arbejdsmiljø?
Et godt arbejdsmiljø er bl. a. vigtigt, da omfattende undersøgelser har vist, at et fysisk- og psykisk godt arbejdsmiljø fremmer medarbejdernes trivsel på arbejdspladsen, nedbringer sygefravær og har en positiv indvirkning på medarbejdernes produktivitet- og effektivitet.
Hvordan kan man motivere sine medarbejdere?
- Hjælp medarbejderne med at motivere sig selv. ...
- Lær dine medarbejderes værdier at kende. ...
- Spørg, indtil du får et konkret svar. ...
- Gå fra ydre til indre motivation. ...
- Dyrk fællesskabet – også på distancen. ...
- Skab mening og mål. ...
- Anerkend ambition og indsats.
Hvad er en synlig leder?
Synlig ledelse handler om meget andet end at være fysisk synlig: Visionen Synlig ledelse handler også om at have en vision for virksomheden, at melde denne vision ud, så den står klart og tydeligt for medarbejderne, så medarbejderne har lyst til at arbejde i retning af visionen.
Hvornår er man en dårlig leder?
Det er dårlig ledelse, når lederen har svært ved præcis at forklare, hvad medarbejderne skal gøre, og hvorfor, eller hvornår en opgave eller et projekt er vellykket. Når forventningerne ikke er tydelige, bliver en opgave ofte løst utilfredsstillende. Der er stor forskel på autonomi og uklarhed.
Hvad er det vigtigste for en leder?
En god leder forstår sine medarbejdere, ser den enkeltes styrker, motiverer og sætter tydelige og klare mål. Som en god leder skal du have en lang række egenskaber, som du skal mestre heriblandt gode lytteevner, empati, projektledelse, kunne kommunikere og holde fokus.
Hvad skal du kunne som teamleder?
Som teamleder skal du opbygge sunde arbejdsrelationer for at kunne få succes. Du skal kunne kontrollere dine egne følelser samt anerkende og påvirke andres følelser. Følelsesmæssig intelligens vil også kunne booste dine sociale evner og hjælpe dig med at fremme engagement og håndtere stress i dit team.
Hvad er en stærk leder?
Den gode leder er visionær
Den gode leder er derfor visionær og evner at tydeliggøre sine visioner over for medarbejderne. Et eksempel på en motiveret medarbejder, der ser sit job som en del af noget større, kunne være historien om en gruppe, der var på rundvisning hos NASA.
Hvad er en god arbejdskultur?
Medarbejdernes motivation afspejler sig også i arbejdskulturen. Er de motiverede og engagerede i deres arbejdsopgaver og kolleger påvirker det kulturen i en enhed. Forskning peger på, at især tre overordnede faktorer er afgørende for medarbejdernes motivation: Autonomi, samhørighed og kompetencer.
Er det sundt at have natarbejde?
Ifølge arbejdsmiljølovgivningen må natarbejde ikke forringe medarbejdernes sikkerhed og sundhed. Natarbejde påvirker bl. a. kroppens naturlige døgnrytmer og søvnen negativt og hænger sammen med øget risiko for ulykker, visse kræftformer og abort.
Hvad er arbejdsmiljø sosu?
Arbejdsmiljø er de fysiske og psykiske faktorer, der påvirker den ansatte i forbindelse med jobbet. Med andre ord er det de relationer og vilkår, som gælder på arbejdspladsen.