Hvad gør jeg hvis jeg ikke når mit tog?

Henvend dig til togselskabets kontor på den station, du er strandet på eller kontakt selskabet telefonisk for at få at vide, hvilket tog, du kan tage, så du kan komme frem til din destination.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på passagerpulsen.taenk.dk

Hvad gør man hvis ens tog er aflyst?

Hvis dit tog er aflyst, kan du benytte dig af næste afgang til samme strækning. Kontakt togpersonalet på den næste afgang, som vil hjælpe jer med at finde nye pladser.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man tage et senere tog?

Ved forsinkelser kan I vælge en tidligere/senere afgang. Hvis jeres tog er aflyst, kan I tage næste afgang til samme strækning. Kontakt togpersonalet på den næste afgang, så I kan få hjælp til at finde nye pladser.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få penge tilbage hvis toget er aflyst?

Er toget eller bussen forsinket eller helt aflyst, kan du have ret til at få penge tilbage. Trafikselskaberne har alle en ordning, de kalder rejsetidsgaranti eller rejsegaranti.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på passagerpulsen.taenk.dk

Kan jeg bruge min DSB billet til en anden afgang?

30 minutter tidligere end den afgangstid, der er er fremgår af din rejseplan. Slutter din rejse med S-tog, og er du usikker på, om du kan nå dit skift, må du benytte en afgang max. 30 minutter senere end den afgangstid, der er er fremgår af din rejseplan.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Gå ikke glip af dit tog i Italien - Nogle vigtige oplysninger, hvis du tager tog i Italien



Hvor lang tid holder en togbillet?

Billetten er gyldig til én rejse på den valgte strækning på den dato, der står på billetten ved brug af de transportmidler, som fremgår af billetten, og med fri omstigning i afrejse- og ankomstzonen mellem tog, bus, metro, lokalbanetog og letbane.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rejsekort.dk

Kan man ombooke DSB billetter?

Vil du blot ændre noget i din billet, kan du købe en ny pladsbillet og gå til www.dsb.dk/mobilbillet, hvor du kan få pengene tilbage for den billet, du ikke længere skal bruge.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvornår kan man få refunderet din togbillet?

Kan jeg få pengene tilbage på en DSB Orange Fri billet? Ja, du kan refundere din DSB Orange Fri billet helt op til 30 minutter inden den afgang billetten er købt til.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man tage et tidligere tog med Orange billet?

DSB Orange er vores billigste billet

Billetten gælder kun på den valgte afgang, og kan ikke ændres eller tilbagebetales.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvornår kan man tage en taxa på DSBS regning?

- Derimod har du ret til at få pengene refunderet for en taxa, hvis toget er forsinket 20 minutter eller længere. Ofte er der en grænse for, hvor meget du kan få kompenseret eksempelvis 300 kroner. Se reglerne for rejsegaranti og kompensationen på banerne hos Lokaltog på lokaltog.dk/kontakt/rejsegaranti.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på jyllands-posten.dk

Kan man købe en dagsbillet til toget?

Ønsker du en billet, som du også kan rejse retur på, og rejser du kun med Arriva Tog, kan du i stedet købe en OneDay-billet. Alternativt skal du købe en ny billet til din returrejse. Hvornår er enkeltbilletten gyldig?

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på arriva.dk

Kan man købe en billet i toget?

Du skal købe billet, inden du stiger på toget eller metroen. Du køber billetter i billetautomaterne, der tager imod kontanter og de mest almindelige kreditkort, og i 7 Eleven kioskerne på stationerne. I Københavns lufthavn og på Københavns Hovedbanegård er der billetkontor med personlig betjening samt billetautomater.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på visitcopenhagen.dk

Kan man bruge sin togbillet is tog?

Kan købes til og fra alle stationer i hele landet. Kan benyttes til rejse med alle DSB og Arriva tog, samt i bus, Metro, S-tog og Letbane direkte fra din afrejsezone til din ankomstzone, som fremgår af din billet. Du kan rejse på et andet tidspunkt på dagen, husk blot at vælge en rute til samme eller lavere pris.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvorfor kører S-tog ikke om natten?

Togbusserne kører hvert 20. minut på de ramte strækninger og stopper på alle stationer. Natten til søndag kører der dog ikke Togbusser mellem klokken 00.00 og 07.00 på hele S-togsnettet. Det er der ikke behov for, lyder det fra DSB's informationschef Tony Bispeskov.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på tv2kosmopol.dk

Hvor længe kan man søge rejsegaranti?

Du bør hurtigst muligt søge om Basis Rejsetidsgaranti efter din forsinkede rejse og sende dokumentation for rejsen (dvs. billet eller kort i kopi, eller kopi af aktivering af rejsedag eller original) sammen med ansøgningen. Retten til kompensation forældes efter 3 år.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvorfor er DSB så dyrt?

I år stiger billetterne historisk meget i pris, fordi grænsen er bestemt ud fra økonomien i 2022, der som bekendt var påvirket af høj inflation og stigende energipriser. Hos DSB har man valgt ikke at lade priserne stige så meget, som det ellers var tilladt. Her stiger prisen for enkeltbilletter med 7,7 procent.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på tv2nord.dk

Kan man køre videre på sin togbillet i metro?

Hvilken del af din rejse Orange og Orange Fri gælder til, vil fremgår af din billet. Orange og Orange Fri gælder mellem DSB, Arriva, NJ-stationer, samt Skånetrafikens tog i Danmark, men ikke til bus, metro, letbane, lokal- og privatbane.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få refunderet sin Orange billet?

Du kan få tilbagebetalt din Orange Fri-billet frem til 30 min. før afgang. Din billet kan ikke direkte ændres, men bliver tilbagebetalt hvis dine rejseplaner ændrer sig. Det præcise tidspunkt fremgår af din kvitteringsmail og din billet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få refunderet Rejsekort?

Du kan få tilbagebetalt din ubrugte periode ved at bestille tilbagebetaling på Selvbetjeningen eller ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Vær opmærksom på at det koster otte dages rejser. Du kan også lægge vejen forbi udvalgte salgssteder for at få hjælp. → Find salgssteder her.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rejsekort.dk

Hvornår kan man få penge tilbage fra DSB?

Kan jeg få penge tilbage på en DSB Orange Fri billet? Ja, du kan refundere din DSB Orange Fri billet helt op til 30 minutter inden den afgang billetten er købt til. Har du købt din Orange Fri-billet i betjent salg, skal den refunderes i betjent salg senest 30 minutter før afgang, det koster et gebyr på 40 kr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man ændre sin billet?

"De fleste flyselskaber har billetter, hvor man kan ændre dato/tid, dog er reglerne forskellige afhængigt af, hvilken type billet, du har købt. I visse tilfælde kan man ændre udrejsested/hjemsted, men de fleste flyselskaber tillader ikke dette, men kun ændring af dato/tid.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på help.ticket.se

Hvilke dsb billetter kan refunderes?

DSB Standardbilletter og Enkeltbilletter købt i DSB app eller i DSB Netbutik, skal du refundere direkte i den kanal, du har købt billetten i. Du kan gøre det indtil dagen før afgang uden gebyrer. Har du købt en DSB Orange Fri-billet i DSB app eller i DSB Netbutik, kan du refundere den op til 30 minutter før afgang.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvad er forskellen på Orange og Orange fri?

Både Orange og Orange Fri-billetter er knyttet til en specifik afgang. Forskellen er at DSB Orange Fri kan refunderes inden afrejse. Det kan Orange-billetten ikke. Derfor koster Orange Fri-billetter også lidt mere end almindelige Orange-billetter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på arriva.dk