Hvad gør man hvis man har overført forkert via MobilePay?

Hvis du ved en fejl har overført penge til en butik, kan vi hjælpe dig med at få pengene tilbage. Du kan også selv tage kontakt til butikken, hvor pengene er overført til og bede dem sende beløbet, de har modtaget ved en fejl, retur til dig. Se hvad butikken kalder sig på kvitteringen i MobilePay under 'Aktiviteter'.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Kan man trække en MobilePay overførsel tilbage?

Nej.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Kan man trække penge tilbage som man har overført?

Du kan kræve, at din bank straks tilbagefører de penge, virksomheden har trukket fra din konto ud over det aftalte. Et eksempel på en sådan situation kan være, at du har købt en vare til 99 kr., men virksomheden har trukket 199 kr. Du kan kræve pengene tilbage ved at lave en såkaldt indsigelse til din bank.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrugerombudsmanden.dk

Hvordan får man penge tilbage fra MobilePay?

Se mere om dækning på betalingssted.
  1. Log på MobilePay-portalen.
  2. Klik på 'Rapporter' i venstremenuen.
  3. Klik på fanen 'Salg'
  4. Klik på den betaling, du vil refundere.
  5. Klik på 'Tilbagebetal'

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvad gør man hvis man har overført penge til en forkert konto?

Det klare udgangspunkt er, at afsenderen har krav på at få pengene tilbage, hvis der er sket en fejloverførelse. Banken kan dog ikke gøres ansvarlig, hvis fejlen skyldes at afsenderen har indtastet den forkerte konto. Endvidere kan banken ikke blot tilbageføre beløbet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på drachmann.dk

Mobily Pay International Money Transfer Error Problem Salution Full Details | Mony Transfer Issue



Kan man stoppe en straksoverførsel?

Du kan ikke fortryde en straksoverførsel, når den er godkendt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på nordea.dk

Hvor langt kan man se tilbage på MobilePay?

Du kan altid se alle dine MobilePay overførsler mindst 13 måneder tilbage i aktivitetslisten. Bemærk. Det er ikke muligt at slette gennemførte overførsler i aktivitetslisten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvordan gør jeg indsigelse MobilePay DK?

Du skal blot ringe til os på 45 14 44 47, så hjælper vi dig. Det er vigtigt, at du udfylder alle felterne i indsigelsesblanketten. Derefter skal du printe blanketten og sende den til os. Husk at skrive under, inden du sender den.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Kan man spore en MobilePay?

Dine konti og andre personlige oplysninger er beskyttet i MobilePay-appen via din personlige login-kode, fingeraftryk eller via ansigtsgenkendelse. Alle overførsler bliver også registreret i MobilePays systemer, så svindel og ikke mindst svindleren nemmere kan spores.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sikkerdigital.dk

Kan man lave indsigelse på MobilePay?

Hvis du mener, at der er gennemført betalinger med MobilePay, som du ikke har godkendt, skal du kontakte os hurtigst muligt og bagefter lave en indsigelse. Husk også at få spærret din MobilePay. Ring til os på tlf. +45 45 14 44 47, så hjælper vi dig på rette spor.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvor meget dækker banken ved svindel?

Banken dækker, men...

Normalvis skal du selv dække op til 375 kr., hvilket kan ses som en slags selvrisiko, du kan risikere at betale, hvis du ikke har passet godt nok på dine oplysninger. Hvis du for eksempel har “hjulpet” svindlerne ved uagtet at have gjort din PIN-kode tilgængelig, skal du selv dække op til 375 kr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på santanderconsumer.dk

Hvad gør man når man er blevet snydt?

Hvis du er blevet snydt i en handel på nettet, skal du anmelde det til politiet. Har du i forbindelse med handlen udleveret oplysninger omkring dit CPR-nummer, MitID-login eller kortoplysninger, er det vigtigt, at du også reagerer på det.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sikkerdigital.dk

Hvordan stopper jeg en betaling?

Du kan kontakte din bank, eller afmelde via Netbank. Hvordan afviser jeg en opkrævning i Betalingsservice ? Du skal gå til menupunktet "Betalinger" og finde den betaling, du ønsker at afvise. Ved at trykke på betalingen, får du vist detaljer for betalingen og nederst er der en knap til at afvise betalingen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på betalingsservice.dk

Hvor sikker er betaling med MobilePay?

MobilePay er en meget sikker betalingsløsning med mere end 3,3 millioner brugere. Alle overførsler bliver logget i vores system og overvåget som alle andre overførsler. Det betyder, at vi kan gribe ind, hvis vi ser mistænkelige overførsler.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på danskebank.dk

Hvad er sikrest bankoverførsel eller MobilePay?

Undgå at betale med en bankoverførsel

Betaler du med kort, MobilePay, Google Pay eller Apple Pay kan banken bedre hjælpe dig, hvis du bliver snydt. Vi kan ikke hjælpe dig, hvis du betaler via bankoverførsel eller per efterkrav. Og så er du i øvrigt bedre stillet, hvis du betaler med dit Visa-kort frem for dit Dankort.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på jyskebank.dk

Hvor længe har man til at gøre indsigelse?

Som udgangspunkt har du 14 dage til at gøre din indsigelse mod transaktionen – ellers risikerer du, at sagen bliver forældet. Kontakter du banken, skal du kunne dokumentere fejlen og dit køb. Hvis du kan dokumentere, at du har betalt for meget, samt hvor meget der er tale om, kan du få beløbet refunderet af banken.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på legaldesk.dk

Hvor lang tid går der med en indsigelse?

Tidsfristen for indsigelse er normalt 14 dage efter, at du er blevet opmærksom på, at beløbet er hævet på din konto. Ifølge betalingstjenesteloven skal indsigelse dog være foretaget senest 13 måneder efter, at beløbet er hævet på din konto.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på nordea.dk

Hvad koster det at lave en indsigelse?

Som udgangspunkt koster det ikke noget at lave en indsigelse. Hvis banken vurderer, at indsigelsen er uberettiget, kan du blive opkrævet et gebyr på 500 kr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sydbank.dk

Hvordan sletter man noget på MobilePay?

Sådan sletter du en konto i MobilePay:
  1. Log ind i MobilePay-appen.
  2. Klik på 'Menu' (nederst i højre hjørne)
  3. Vælg 'Konti & kort' i menuen.
  4. Tryk på kontoen, der skal slettes.
  5. Tryk på 'Slet' knappen og bekræft, at du vil slette din konto.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvor lang tid går der før pengene er overført?

En standardoverførsel, der laves inden kl. 18:00 er fremme samme dag. Hvis den laves efter kl. 18:00, er den først fremme næste hverdag.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på nordea.dk

Kan man søge på MobilePay?

Nej, det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at søge en specifik bruger eller betalingssted frem. Denne mulighed kommer dog i portalen senere på året.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Kan man lave straksoverførsel til anden bank?

*Du kan kun lave straksoverførsler til konti i andre banker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på spks.dk

Kan man trække en overførsel tilbage Danske Bank?

Er betalingen gennemført, kan du ikke rette den. Prøv i stedet at kontakte modtageren af betalingen. Du kan også kontakte os, så vi kan hjælpe, hvis du har overført til en forkert konto.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på danskebank.dk

Hvor stort et beløb kan man Straksoverføre?

2 Det er mellem pengeinstitutterne aftalt, at en straksoverførsel maksi- malt kan være på 500.000 kr. Det enkelte institut kan dog individuelt sætte en lavere beløbsgrænse. for, at betalingen er afsendt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på nationalbanken.dk