En udgivelse fra Danmarks Statistik viser, at tøj, sports- og fritidsudstyr samt rejsebilletter (fx. til fly eller tog) er de mest populære produktkategorier, når det gælder nethandel.
Hvad køber de danske forbrugere online?
Danskerne i aldersgruppen 16-19 år køber oftest tøj, sko, smykker og andre accessories via internettet. Cirka 80 % af dem foretager et køb af en vare i disse kategorier inden for et år. Gennemsnitligt køber 63 % i hele befolkningen tøj og lignende produkter inden for et år.
Hvad er det mest solgte produkt i Danmark?
Tøj og sko er klart de mest populære varer at smide i den digitale indkøbskurv, når danske kvinder e-handler. Næsten hver tredje vare, som kvindelige e-handlere købte i 2017, var enten sko eller tøj – efterfulgt af personlig pleje, lægemidler og kosttilskud. Hos mændene er det især elektronik, der hitter.
Hvad køber danskere?
Ændringer i webshops top 5
Indenfor de fysiske varegrupper har næsten hvert tredje danskere købt tøj, sko og tilbehør. Den næststørste gruppe er apotek, helse- og skønhed, hvor 10% af danskernes seneste online køb er foregået. Herefter følger bolig og køkkenudstyr med 9%.
Hvad køber danskerne mest af i supermarked?
Flest danskere har foretaget køb indenfor kategorien tøj og sko. Her har hele 69 pct.
Four facts about e-commerce in Denmark | Around the world with Wilbur
Hvad bruger man flest penge på?
Den største post i danskernes budget var boligen, som lagde beslag på 32 pct. af budgettet. Udgifterne til fritid, underholdning og rejser samt transport og kommunikation udgjorde tilsammen 26 pct., svarende til lidt over en fjerdedel af budgettet.
Hvor vil danskerne helst handle?
Blandt discountkæderne vil danskerne ifølge undersøgelsen allerhelst handle hos norske Rema 1000 (36,5 pct.), herefter følger Netto-kæden (24,2 pct.), mens tysk Lidl med 11,9 pct. af stemmerne blandt de adspurgte havner på tredjepladsen.
Hvad bliver der solgt mest af på nettet?
De mest udbredte køb på nettet er billetter til biograf, koncert og lignende. Men særligt tøj mv., medicin samt mad og husholdningsvarer er blevet mere populært at købe på nettet, viser It-anvendelse i befolkningen 2019.
Hvad bruger danskerne flest penge på?
Kød (27 pct.), brød og kornprodukter (21 pct.), mælk (14 pct.), ost (10 pct.), fisk (7 pct.), fjerkræ (6 pct.), grøntsager (4 pct.), æg (3 pct.), frugt og kartofler (2 pct.), sukker, slik og drikkevarer (1 pct.)
Hvad kan jeg sælge på nettet?
- Tøj, sko og accessories. Andel af danskernes handler: 15% Andel af danskerne forbrug: 14%
- Bolig, have, blomster/planter. Andel af danskernes handler: 5% Andel af danskerne forbrug: 9%
- Personlig pleje & kosmetik. Andel af danskernes handler: 7% Andel af danskerne forbrug: 4%
Hvad køber kvinder mest?
Kvinder køber sko og tøj – og mænd køber elektronik
Hos mændene er det især elektronik, der hitter. Hvert fjerde e-køb foretaget af en mand er elektronik. På mændenes andenplads ser vi tøj og sko.
Hvem shopper mest på nettet?
Mere end halvdelen (54%) af de danskere, der handler på nettet, handler minimum 3-4 gange om måneden. Tendensen har de seneste år været, at danskerne shopper online oftere og oftere. Børnefamilier er den gruppe der oftest handler på nettet, hvorimod pensionister er dem som klikker varer hjem færrest gange på en måned.
Hvad er Danmarks største webshop?
Flere danske virksomheder pryder i år listen over de største netbutikker i Danmark. Listen toppes stadig af Zalando, som øger sin markedsandel med hele 25 %. Både Amazon og Wish.com går tilbage. De første seks måneder af 2021 har været hæsblæsende for rigtig mange danske netbutikker.
Hvad køber unge online?
Hvad køber vi online? En udgivelse fra Danmarks Statistik viser, at tøj, sports- og fritidsudstyr samt rejsebilletter (fx. til fly eller tog) er de mest populære produktkategorier, når det gælder nethandel.
Hvad køber unge?
De unge shopper, de ældre rejser
Ser vi på, hvad de forskellige aldersgrupper køber online, er der ikke de store overraskelser. 69 % af de unge i alderen 16-24 år har købt tøj på nettet, og 24 % har købt computersoftware. De ældre (65-74 år) er knap så glade for at købe tøj og bruger i stedet penge på rejser.
Hvilken aldersgruppe køber mest online?
Her er der set en stigning på 6 %. -pt.. Generelt er det aldersgrupperne 16-19 årige, 20-39 årige og 40-59 årige, der hovedsageligt foretager online køb af digitale varer. I aldersgruppen 60-74 årige er der kun en lille andel, som foretager online køb af digitale varer.
Hvad har en gennemsnitlig dansker på kontoen?
Så mange penge har hver voksen dansker i gennemsnit stående på bankkontoen. Dugfriske tal fra Nationalbanken viser, at danskernes bankkonti fortsat bugner, trods et fald fra november til december med 9,4 mia.
Hvor meget tøj køber danskerne?
Hver dansker køber i gennemsnit 10,9 kg tøj om året. Hertil kommer 2,3 kg boligtekstiler, hvilket betyder, at den gennemsnitlige dansker køber 13,2 kg nye tekstiler om året. Forbruget af tøj og sko forventes at stige globalt med over 60 % frem mod 2030.
Hvor mange penge har den gennemsnitlige dansker på kontoen?
og nåede dermed op på 1.076 mia. kr. Tal fra Nationalbanken viser, at det er det næsthøjeste niveau nogensinde, som er registreret. Det svarer til at hver voksen dansker i gennemsnit har 226.500 kroner stående kontant i banken.
Hvad kan jeg sælge i en webshop?
- Tøj, sko og accessories. Andel af danskernes handler: 15% ...
- Bolig, have, blomster/planter. Andel af danskernes handler: 5% ...
- Personlig pleje & kosmetik. Andel af danskernes handler: 7%
Hvor køber jeg varer til min webshop?
Uanset hvilken løsning du vælger, er det meget forskelligt hvor man finder sine leverandører, men man kan komme langt med en simpel søgning på Google. Derudover kan man købe mange ting billigt på alibaba.com eller amazon.com.
Hvad kan man sælge på sin webshop?
- Te & kaffe. Hver uge.
- Foder til kæledyr. Hver måned.
- Babytøj. Hver 3. måned.
Hvor sparer danskerne mest?
Danskerne elsker at spare penge op i banken. De seneste tal fra Nationalbanken viser, at danskere over 18 år tilsammen har rekordhøje 1.119 milliarder kroner stående i landets banker, og i maj steg tallet med yderligere 1,9 milliarder kroner.
Hvor handler folk mest?
Danmarks Statistik estimerer, at 3,4 millioner danskere mellem 16 og 89 år køber varer eller tjenester online. Det betyder, at kun hver fjerde dansker foretager alle sine køb i fysiske butikker. Næsten 90% af alle i alderen 16-44 år handler på nettet, hvorefter andelen falder for de ældre befolkningsgrupper.
Hvor mange danskere handler på nettet?
80 procent af danskerne har købt varer over nettet i løbet af det seneste år. Andelen har været støt stigende de sidste ti år, og intet tyder på, at vi har set toppen. Nye områder går online, og flere butikker må forberede sig på at håndtere kunder over nettet.