december 2022 ændres prisen for e-Boks privat fra kr. 2,50 til kr. 4,50 pr.
Hvad koster det at sende til e-Boks?
E-boks er en gratis løsning for kunden. Slip for rudekuverter – modtag din regning i e-boks. Med e-Boks får du en sikker elektronisk postboks, hvor du kan modtage og opbevare de regninger, du normalt modtager med posten. Oprettelse og log på sker ved hjælp af NemID eller Digital Signatur.
Hvad koster det at sende et brev til e-Boks?
E-mails er gratis og e-Boks koster en krone eller to
Breve med personfølsomme oplysninger skal sendes som digital post til modtagers e-Boks.
Kan man sende post via e-Boks?
Du har mulighed for at skrive en ny sikker meddelelse til de fleste afsendere i e-Boks. Hvis afsenderen har gjort det muligt, vil de fremtræde på listen ved 'Skriv ny post'. Bemærk! Det er kun muligt at skrive ny post på vores hjemmeside, og ikke muligt i vores app.
Hvad koster det at sende lønsedler via e-Boks?
Hvis I genererer fx 250 lønsedler pr. måned, vil prisen for levering i e-Boks således være 712,50 kr. pr. måned (250 x 2,85 kr).
Sådan får du automatisk besked om ny post i din e-boks
Hvordan sender jeg dokument fra e-Boks?
- Log ind på e-Boks appen.
- Tryk på fanen 'Post' i bunden af skærmen.
- Tryk på mappe-ikonet i øverste højre hjørne.
- Under 'Post fra virksomheder' skal du vælge 'Upload'.
Hvordan bliver man fritaget for e-Boks?
- Jeg har en psykisk nedsat funktionsevne, der hindrer mig i at anvende Digital Post.
- Jeg har en fysisk nedsat funktionsevne, der hindrer mig i at anvende Digital Post.
- Jeg har ikke adgang til computer, smartphone eller tablet i mit hjem eller opholdssted.
Hvorfor kan jeg ikke sende post via e-Boks?
Problemet kan skyldes, at du ikke har den seneste version af e-Boks- eller Digital Post-appen. Det kan du gøre som borger: Opdater e-Boks-app eller Digital Post-app i Play Butik eller App Store.
Hvorfor kan jeg ikke se post fra det offentlige i e-Boks?
Du vil nu når du logger på e-Boks.dk starte med at komme til 'Mit overblik', og herinde kan du ikke se dine mapper, adgange eller skrive ny post. Dette skyldes at dine mapper nu er delt ud under fanerne 'Post fra virksomheder' og 'Post fra det offentlige'.
Hvordan kan jeg sende Digital Post?
- Log ind på Digital Post med dit NemID/MitID.
- Klik på 'Skriv ny besked'.
- Find den myndighed, du vil skrive til ved at klikke på 'Vælg myndighed'. ...
- Når du har valgt myndighed, kan du i visse tilfælde vælge kategori for myndigheden.
Hvad er forskellen på Digital Post og e-Boks?
Forskellen på Digital Post og e-Boks
Du har ikke automatisk Digital Post, fordi du måske har en e-Boks. Men fra din e-Boks kan du også se posten fra din digitale postkasse, så snart du er tilmeldt denne. Har du både Digital Post og e-Boks, får du samme post i begge postkasser. Du behøver altså kun se post ét sted.
Hvad har erstattet e-Boks?
Samme dag lancerer Digitaliseringsstyrelsen appen Digital Post. Se forskellen på e-Boks, borger.dk, mit.dk og Digital Post-appen. 30. november lancerer it-selskabet Netcompany den nye hjemmeside og app mit.dk, hvor danskerne kan læse, gemme og svare på digital post fra myndigheder og private virksomheder.
Kan man stadig bruge e-Boks?
- I dag kan man læse Digital Post fra det offentlige via e-Boks, Borger.dk og Virk. Når den nye løsning går i luften, kan disse tre indgange fortsat benyttes. Derudover kan borgerne også vælge at tilgå deres post fra det offentlige via den nye private platform Mit.dk samt via en ny Digital Post-app.
Hvad er forskellen på e-Boks og mit DK?
borger.dk: Kun Digital Post fra offentlige myndigheder. e-Boks: Digital Post fra offentlige myndigheder samt post fra virksomheder, fx forsikringsselskab eller bank. mit.dk: Digital Post fra offentlige myndigheder samt post fra virksomheder, fx forsikringsselskab eller bank.
Hvornår udfases e-Boks?
november 2021, er blevet udsat til første kvartal af 2022. Indtil da vil borgere og virksomheder fortsat modtage Digital Post fra det offentlige i e-Boks, på borger.dk og Virk som sædvanlig. Den nye løsning til Digital Post går først i drift i begyndelsen af det nye år, og ikke som forventet den 30. november 2021.
Hvad kræver det at du kan betale dine regninger direkte i e-Boks?
For at kunne modtage dine regninger via e-Boks, skal vi have dit CPR-nummer og dit samtykke. Det er frivilligt, om du vil oplyse dit CPR-nummer, men det er en god idé, for det giver os mulighed for at sende dig opdateringer i e-Boks og udbetale eventuelt tilgodehavende til din NemKonto.
Kan man have MitID og være fritaget for Digital Post?
Du kan blive fritaget fra at modtage Digital Post fra det offentlige, hvis du; ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller opholdssted. har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage og læse post digitalt. er registreret som udrejst af Danmark.
Hvordan får man adgang til en andens e-Boks?
- Log ind på Digital Post på borger.dk med dit NemID/MitID.
- Klik på 'Menu' og vælg derefter 'Læseadgange'.
- Klik på 'Giv andre adgang' for at oprette en læseadgang.
- Udfyld fornavn, efternavn og cpr-nummer på den person, du ønsker at give læseadgang til. ...
- Afslut ved at klikke på 'Send'.
Hvor længe gemmes dokumenter i e-Boks?
Når du logger ind kommer du direkte til siden 'Hjem'. Her kan du se den nyeste post du har modtaget på din e-Boks inden for de sidste 90 dage.
Hvordan sender jeg sikker mail på e-Boks?
- Åbn din Mobilbank-app, og log ind.
- Klik på kuvert-ikonet med det lille plus ud for 'Kontakt os'
- Klik på 'Skriv besked'
- Skriv din besked, og vedhæfte evt. et foto eller en fil.
- Tryk på send.
Hvor kan jeg se min e-Boks?
På borger.dk har du adgang til al din Digital Post fra offentlige myndigheder. Du logger ind ved at klikke på ikonet 'Digital Post'. Har du været vant til også at læse din post fra virksomheder på borger.dk, skal du nu finde den i e-Boks.
Kan man bruge e-Boks uden MitID?
Hvis man ikke har MitID eller er udlandsdansker uden MitID, skal man kontakte afsenderen der sender post til dig. Afsenderen som f. eks. din bank, forsikring eller andre der sender til dig på e-Boks, har typisk selv mulighed for at fjerne dette, og det er derved dem man skal kontakte for at få frameldt dem på e-Boks.
Kan andre få adgang til min e-Boks?
Hvis du har NemID, kan du selv give læseadgang til en anden person via borger.dk eller e-boks.dk. Det kræver, at du har den anden persons CPR-nummer. Du kan give læseadgang på denne måde: 1 Log ind på www.borger.dk med dit NemID.
Kan man klare sig uden MitID?
Siden 1. november 2014 har det været et krav, at alle borgere over 15 år skal have en digital postkasse. I den digitale postkasse modtager du post fra de offentlige myndigheder. Alle, der er i stand til det, skal modtage og betjene Digital Post samt MitID.
Kan man gemme billeder på e-Boks?
Du kan uploade (gemme) dine egne vigtige dokumenter i e-Boks så som fødselsattest, uddannelsesbeviser, kvitteringer eller kopi af skødet på din bolig. Du har 1 GB gratis plads. Denne lille film viser dig hvor nemt det er at uploade dokumenter til e-Boks med e-Boks app'en.