Fortæl om, hvordan du har fået ting gennemført, hvilke resultater du tidligere har skabt. Fremhæv dine evner, interesser og særlig erfaring. Sig at du er overbevist om, at du vil kunne gøre en positiv forskel for virksomheden, og du vil være med til at skabe overskud, trivsel og resultater.
Hvad kan jeg fortælle om mig selv?
- Fokusér på emnerne uddannelse, karriere og seneste eller mest relevante erfaring i forhold til det pågældende job.
- Lad din fortælling bygge på din ansøgning og CV, uden du refererer dit CV slavisk.
- Fortæl kort om din vej på arbejdsmarkedet.
Hvad er dine styrker eksempler?
- Kreativitet. Du tænker tit 'Hmm, gad vide, om det kan gøres på en ny eller smartere måde? ...
- Nysgerrighed. Du elsker at stille spørgsmål og fordybe dig. ...
- Dømmekraft. Du er god til at se ting fra flere vinkler. ...
- Videbegær. Du elsker at lære nye ting. ...
- Visdom. ...
- Mod. ...
- Vedholdenhed. ...
- Ærlighed.
Hvad er dine svage sider eksempler?
- "Jeg har tendens til at fokusere på detaljer" ...
- "Jeg har svært ved at give slip på arbejdsopgaver" ...
- "Jeg har svært ved at sige nej" ...
- "Jeg bliver utålmodig, hvis opgaver tager længere tid end beregnet"
Hvad taler man om til 2 samtale?
Til anden samtale skal du ofte tale med den chef, du kommer til at arbejde sammen med og en eller to medarbejdere. Her har I mulighed for at lære hinanden bedre at kende, og du kan spørge mere ind til jobbet og stillingen. Det er også til anden samtale, at I kan tale mere konkret om løn og ansættelsesvilkår.
“How Would Your Previous Work Colleagues Describe You?” (BRILLANT ANSWER to this Interview Question)
Hvad er godt at spørge om til en MUS samtale?
Til MUS samtalen kan du spørge om hjælp til at tackle dem. Du bruger, ligesom alle andre, størstedelen af din tid på arbejdspladsen. Derfor er det vigtigt, at du trives. Frustrationer og udfordringer kan resultere i dårlig trivsel på arbejdet.
Hvad må man ikke spørge om til en samtale?
- Race, hudfarve, religion eller tro.
- Social eller etnisk oprindelse.
- Seksuel orientering.
- Politisk anskuelse.
- Fagforeningsforhold.
Hvad er dine svagheder?
- Find en svaghed, der ikke er kritisk for stillingen, du søger.
- Erkend, hvor du mangler erfaring, men vend det til noget positivt.
- Fortæl, hvad du glæder dig til at lære.
- Nævn, hvordan du konkret vil løse det, der udfordrer dig.
Hvorfor skal vi ansætte dig?
Spørgsmålet om, hvorfor virksomheden skal ansætte dig, giver dig mulighed for at forklare, hvordan du kan blive løsningen på deres problemer. Identificér, hvilke af dine kompetencer virksomheden vil få gavn af, men som de måske ikke har prøvet før, så du fremstår unik og innovativ.
Hvorfor vil jeg gerne arbejde hos jer?
Det kan være en god idé at give et eksempel på, hvad der har motiveret dig til at søge stillingen. Måske har du set en interessant artikel om virksomheden, eller også har du haft et godt møde med en af medarbejderne. Dette kan give en god fornemmelse af, hvorfor du søger netop denne stilling.
Hvad er gode personlige egenskaber?
Eksempler på personlige kompetencer: udadvendt, initiativrig, humoristisk, detaljeorienteret, energisk, positiv, nysgerrig, struktureret, grundig, beslutsom, god til at samarbejde osv.
Hvad kan personlige styrker være?
- Nysgerrighed og interesse for verden - Nysgerrighed.
- Videbegær - Videbegærlighed.
- Dømmekraft, kritisk tænkning og åbenhed - Åbenhed.
- Kreativitet, opfindsomhed og originalitet – Kreativitet og opfindsomhed.
- Social begavelse - Social intelligens.
- Perspektiv (visdom) – Visdom – Perspektiv.
- Tapperhed og mod - Mod.
Hvad er mine personlige kompetencer?
De personlige kompetencer beskriver dine grundlæggende menneskelige egenskaber, din selvindsigt og erfaringer. De personlige kompetencer kommer blandt andet til udtryk, i den måde du tackler og udfører dit arbejde i det daglige og i samarbejde med andre.
Hvordan vil du beskrive dig selv?
- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Hvordan vil jeg beskrive mig selv?
- Tegn et simpelt kompetenceskema på papiret. ...
- Tænk nu over hvilke ord du vil bruge til at beskrive dig selv. ...
- Tænk bagefter over hvilke ord dine kollegaer eller din chef vil bruge om dig, hvis de skal beskrive, hvad du kan fagligt.
Hvad skal man sige om sig selv til en jobsamtale?
For at lave en personlig præsentation til jobsamtalen, skal du give en kort introduktion af dig selv, efterfulgt af dine mest relevante erfaringer og kompetencer. Relater dine evner til jobbet og vis entusiasme for rollen. Afslut med, hvorfor du er den rette kandidat for virksomheden.
Hvad er arbejdsglæde for dig?
Hvad er vigtigt for dig i dit job?
Fem afgørende faktorer for din arbejdsglæde
hvor meget indflydelse du selv har på, hvordan du udfører dit job. Vigtigheden af at afslutte opgaver og se resultatet af dit arbejde. Variation i jobbet, så du kan bruge dine forskellige evner og talenter. Feedback, så du ved, om du gør et godt stykke arbejde.
Hvorfor skal vi vælge dig eksempler?
Prøv at relatere dine kvaliteter, styrker og personlighed til arbejdspladsen. Hvad gør dig i stand til at bidrage til virksomhedens udvikling? Eller kultur? Dette kræver naturligvis, at du har lidt viden om virksomheden på forhånd og kan give konkrete eksempler.
Hvad motiverer dig jobsamtale?
Motivation giver pote, når du står over for store udfordringer og de fleste andre ellers ville give op. Fortæl intervieweren om en begivenhed i din karriere, hvor du har opnået noget, der virkeligt krævede mental styrke. Historier er mindeværdige.
Hvordan siger man nej tak til et job?
Du må altid sige nej til et job. Har du ikke lyst til at gøre det til samtalen, kan du altid bede om tid til at tænke over det, inden du takker ja. Derefter kan du gøre det over telefon eller på mail. Er du på dagpenge, må du dog kun takke nej, hvis jobbet ikke er relevant, og du fortsat er aktivt jobsøgende.
Hvad spørger man om til en jobsamtale som arbejdsgiver?
- Hvad er dine væsentligste personlige styrker?
- Hvad er dine væsentligste personlige svagheder?
- Hvad ser du som dine personlige udviklingsområder?
- Hvad er vigtigst for dig i forbindelse med dit arbejde?
- Hvad vil du helst beskæftige dig med?
- Hvad gør dig glad ved at tage på arbejde?
Hvad kendetegner den gode samtale?
Den gode samtale er karakteriseret ved, at sundhedspersonalet møder patienten/den pårørende med nærvær og respekt, så de føler sig forstået og lyttet til. Den gode samtale er præget af god kontakt og empati med accept af patientens eller den pårørendes oplevelse af det, der er sket.
Hvordan tager man en svær samtale?
- Lad være med at udskyde samtalen – problemet forsvinder sjældent af sig selv. ...
- Bliv knivskarp på årsagen og formålet med samtalen. ...
- Hav øje for alle de praktiske detaljer. ...
- Læg en plan – få styr på din indledning og de forskellige udfaldsrum.
Hvad må arbejdsgiver ikke spørge om sygdom?
Din chef må ikke spørge ind til, hvad du fejler. Det eneste, du skal oplyse, når du sygemelder dig, er, at du er syg. Din arbejdsgiver må godt ringe, når du er sygemeldt, hvis du ikke har orienteret om, hvornår du forventer at komme tilbage.