Hvis vi ikke kan komme af med pakken på adressen, lægger vi den til afhentning på posthuset - eller nærmeste erhvervsindlevering, hvis pakken vejer over 20 kg eller indeholder dæk og vi ikke kan stille pakken på adressen. Vi sender en advisering, når vi har forsøgt at levere samt når pakken er klar til afhentning.
Hvad sker der med pakker hvis man ikke er hjemme?
Er der ingen hjemme til at modtage pakken, afleverer GLS og PostNord pakken til afhentning hos det respektive fragtfirmas pakkeshop. DHL, GLS og PostNord sender dig en sms med alternative leveringsmuligheder. Det kan være levering en anden dag eller afhentning i en pakkeshop.
Hvad sker der hvis man ikke er hjemme?
PostNord vil først prøve at levere pakken hjemme hos dig på den givne leveringsadresse. Ikke hjemme? Intet problem! Så bliver din pakke leveret til den nærmeste postbutik.
Hvis man nægter modtagelse af pakke?
Du har mulighed for at nægte at modtage en forsendelse. Forsendelsen vil blive returneret til afsender. Bliver forsendelsen leveret til din adresse, kan du fortælle buddet, at du nægter modtagelse. Er forsendelsen stillet på din adresse uden kvittering, kan du gå på posthuset med den og nægte modtagelse.
Kan man ændre sin leveringsadresse PostNord?
Skal du flytte, skal du melde din adresseændring på borger.dk. PostNord får automatisk besked om din flytning. Din flytning træder i kraft, seks hverdage efter du har registreret din adresseændring. Det er kun breve og magasiner, der bliver videresendt til din nye adresse.
Post Danmark - Postkasserne #Postkasserød
Kan jeg hente min pakke hos PostNord?
Hvornår kan jeg hente min forsendelse på posthuset eller i Pakkeboks/Nærboks? Du kan hente din forsendelse på posthuset eller i Pakkeboksen, lige så snart du har modtaget en seddel, email eller sms om, at pakken er ankommet til posthus eller Pakkeboks.
Hvornår kan man hente sin pakke hvis man ikke var hjemme?
Er din forsendelse lagt på posthuset, efter vi har forsøgt at aflevere den på din adresse, skal du hente den inden 14 dage. Er din forsendelse sendt direkte til posthus eller Pakkeboks (Hent-selv pakke), skal du hente den indenfor 7 dage.
Hvornår bliver en pakke sendt retur?
Husk at pakker leveret til postbutikker eller pakkebokse ligger i syv dage, før de sendes retur igen. Hjemmelevering med PostNord (MyPack Home) sker kun mandag-fredag.
Hvordan kontaktes PostNord?
Chat med os alle hverdage 09:00 - 16:00. Du finder chatten i appen under "support". Du kan også skrive til os via Kontaktformularen eller ringe til os. Kundeservice 70 70 70 30 - alle hverdage 10:00 til 13:00.
Hvad tid kommer PostNord med pakker?
Vi leverer pakker fra dag til dag på alle hverdage fra kl. 07.00 - 21.00. Vil du modtage pakker på din adresse, selv om du ikke er hjemme, kan du tilmelde dig Modtagerflex via PostNord appen. Dine pakker vil derefter blive leveret på den Modtagerflexplacering, du har valgt.
Kan man sende mail til PostNord?
Ankefunktionen kan kontaktes ved at sende en mail til [email protected].
Hvilke dage kører PostNord ud?
- I Danmark leverer vi pakker fra dag til dag på alle hverdage.
- Vi leverer pakker sendt direkte til posthus eller Pakkeboks mandag-lørdag. Find priser og mål i Online Porto eller i PostNord appen.
- Udlandet – Leveringstid og pris afhænger af modtagerland.
Hvordan giver man fuldmagt PostNord?
Hvis en anden skal hente pakken eller brevet for dig, skal du skrive en fuldmagt til vedkommende. En videresendt SMS anses som en fuldmagt og tilkendegivelse af, at modtageren af SMS'en må afhente pakken eller brevet.
Hvordan efterlyser man en pakke hos PostNord?
Står din pakke som afleveret/udleveret i PostNord appen eller i TrackTrace på postnord.dk, men har du ikke modtaget pakken, så kontakt os via chat i appen eller via vores kontaktformular.
Kan man ændre levering PostNord?
Ændring eller fortrydelse af valg kan ske i Post- Nord appen eller ved at klikke på link i den frem- sendte sms/mail. Såfremt modtager anmoder om levering på et be- stemt posthus, er det ikke muligt efterfølgende at ændre eller fortryde det valgte posthus.
Hvem har ansvaret for mistet pakke?
Det klare udgangspunkt er, at ansvaret først overgår til kunden, når der er sket levering. Hvis kunden ikke er hjemme, vil der være sket levering, når pakken er lagt i kundens postkasse, eller hvis den efter aftale med kunden fx er lagt i kundens garage eller foran kundens hoveddør.
Hvilket nummer ringer PostNord fra?
Svindlere ringer i øjeblikket og udgiver sig for at være PostNord. Kaldende kommer blandt andet fra nummer 70 11 12 20. Modtager du et opkald, skal du ikke svare eller ringe tilbage.
Hvor er min pakke fra PostNord?
Alt du skal gøre er at tilgå vores tracking side og indtaste det PostNord tracking nummer, som er tilknyttet din pakke, og klik på "Spor din pakke". Herefter vil du kunne se din pakkes rejse hidtil samt den nuværende status på forsendelsen.
Er PostNord det samme som Post Danmark?
Post Danmark er en del af PostNord koncernen, som er den førende inden for logistik og kommunikation til, fra og inden for Norden. Vi gør hverdagen lettere med vores pakke- og logistik- tjenester og omdeler som led i befordringspligten post til pri- vate og virksomheder i hele landet.
Hvem betaler fragt ved retur?
Du skal selv betale for returforsendelsen
Sender du en vare retur til en webshop, fordi du har fortrudt dit køb, skal du selv betale returfragten – men kun hvis virksomheden har oplyst det på forhånd.
Hvad sker der hvis en pakke bliver sendt tilbage?
Hvis du på den måde har fået en pakke retur, må du derfor tage kontakt til kunden og få afklaret, hvad der skal ske med pakken, herunder om kunden ønsker at fastholde købet og få genfremsendt pakken eller ønsker at fortryde købet og få købesummen retur.
Hvad sker der hvis en pakke bliver sendt retur?
Når din forsendelse sendes retur, fragtes den i første omgang til vores returlager. Du vil blive kontaktet på e-mail, når den registreres modtaget, hvorefter du vil blive bedt om at tage stilling til, hvorvidt du ønsker forsendelsen returneret til din hjemmeadresse.
Hvad sker der hvis en pakke ikke bliver hentet?
Hvad sker der hvis kunden ikke afhenter sin pakke? Sommetider hænder det, at en pakke sendes retur, fordi den ikke er blevet hentet af kunden i pakkeboksen, pakkeshoppen eller på posthuset.
Hvad sker der hvis man ikke når at hente en pakke?
Henter du ikke pakken inden for fristen, vil pakken som regel blive returneret til netbutikken, og du skal som udgangspunkt selv betale for returforsendelsen. En butik er ikke forpligtet til at give dig fortrydelsesret i forbindelse med et køb. Butikken kan dog vælge at gøre det som en service.
Hvad betyder det når en pakke kommer til agenten?
Hvis du ønsker det, kan du allerede betale for forsendelsen online, og udskrive dine fragtbrev, som du derefter indsætter på forsendelsen og bringe til agenten. Online er det nemt at beregne priser for de forskellige fragtmuligheder.