Det er en lille stigning fra 2022, og danskerne er dermed den befolkningsgruppe i Europa, hvor flest er på sociale medier. Gennemsnittet i Europa er 58 procent. Det mest udbredte sociale medie er stadig Facebook, som 84 procent af brugerne benytter. Hernæst kommer Instagram og Snapchat med henholdsvis 56 og 45 procent.
Hvilke sociale medier bruger danskerne mest?
- De syv vigtigste sociale medier. … ...
- Facebook. I 2020 havde 88% af danskerne en profil på Facebook (kilde 2). Facebook er bare stadig det mest populære sociale medie i Danmark. ...
- Instagram. ...
- TikTok. ...
- LinkedIn. ...
- YouTube. ...
- Twitter / X. ...
- Pinterest.
Hvilke digitale medier bruger danske unge mest?
Jo yngre, des større er andelen med en profil, fremgår det af rapporten Mediernes udvikling i Danmark 2021, udgivet af Kulturministeriet (se kilder). I delrapporten Internetbrug og sociale medier 2021 (se kilder) kan man læse, at Snapchat, TikTok og YouTube er de mest populære sociale medier blandt børn og unge.
Hvilke sociale medier er mest populære blandt unge?
Udover Facebook er Snapchat og Instagram de mest anvendte sociale medier blandt unge fra 15-18 år. Underholdning, socialt samvær og kommunikation er omdrejningspunktet i disse tre sociale medier.
Hvem bruger sociale medier 2023?
Ni ud af ti borgere brugte sociale medier i starten af 2023. Andelen af befolkningen på sociale medier var 6 procentpoint højere i 2023 (91 pct.) i forhold til året før, hvor andelen var 85 pct.
Most Popular Social Networks Platforms Comparison by Active Users
Hvilke sociale medier bruger unge Mest 2023?
De mest anvendte sociale medier i 2023
af befolkningen er på sociale medier svarer det til ca. 4 mio. personer i aldersgruppen 16-74-årige, som er den population statistikken dækker. Facebook var fortsat det sociale medie, som flest brugte med 84 pct. Det næstmest udbredte sociale medie var Instagram (56 pct.)
Hvem bruger sociale medier i Danmark?
91 procent af danskerne brugte sociale medier i starten af 2023. Det er seks procentpoint højere end i 2022, hvor andelen var på 85 procent. Til sammenligning var gennemsnittet i EU-landene 58 procent i 2022. Facebook er fortsat det foretrukne sociale medie blandt danskerne med 84 procent brugere.
Er roblox et socialt medie?
Fordi Roblox næsten snarere er et socialt medie eller en platform, er det svært at sige noget generelt om måden at handle på deri, der med sikkerhed gælder, uanset hvilket konkrete spil, dit barn spiller.
Hvilke sociale medier bruger Influencere mest?
Det mest populære medie er Instagram, som 7 ud af 10 danske e-handelsforbrugere benytter. Dermed har det billedbårne medie efter nogle år på andenpladsen lige akkurat overhalet Facebook som det medie, flest brugere benytter til følge virksomheder eller influencers.
Hvem bruger Snapchat?
På daglig basis er Snapchat langt mere populær blandt de unge end de ældre internetbrugere. 59 % af de 16-19-årige internetbrugere bruger Snapchat dagligt eller flere gange dagligt. For de 20-24-årige er andelen 30 % og for de 25-29-årige er andelen 18 %.
Hvad er de største medier i Danmark?
Landets fem største medieudgivere målt på digitale brugertal fik samlet set en tand flere månedlige besøgende sidste år end i 2021. På tværs af TV 2, JP/Politikens Hus, Berlingske, Aller Media og JFM steg det gennemsnitlige antal med 3,6 pct. fra året før og landede sammenlagt på 13,3 mio. brugere om måneden.
Hvad bruger danskerne deres tid på?
Danskerne bruger mere tid på digitale medier i 2020
Mens tidsforbruget på traditionelle medier som flow-tv og radio går tilbage, stiger danskernes forbrug på digitale medier som streaming af tv-indhold, brug af mobil og brug af internettet via en computer.
Hvilke medier bruger voksne?
tv, radio, aviser, blade, bøger og internet.
Hvorfor er sociale medier så populære blandt unge?
Sociale medier er en integreret del af de unges liv og et sted, hvor unge deler billeder og viser elementer af deres liv frem. De sociale medier påvirker de unges vaner, sprog og relationer og spiller en afgørende rolle i deres relationer og udviklingen af deres identitet.
Er tinder et socialt medie?
Tinder er et multimodalt medie med mulighed for billeder og tekst på profilerne og samordning med brugeres Facebook- profil.
Hvor mange danskere bruger sociale medier 2023?
Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at ni ud af ti borgere brugte sociale medier i starten af 2023. Det er en lille stigning fra 2022, og danskerne er dermed den befolkningsgruppe i Europa, hvor flest er på sociale medier. Gennemsnittet i Europa er 58 procent.
Hvem er Danmarks mest kendte influencer?
- Josephine Skriver (4.147.646 følgere)
- Natasha Thomsen (3.411.316 følgere)
- Daily Watch (2.183.295 følgere)
- Nina Agdal (1.696.886 følgere)
- Caroline Wozniacki (1.109.021 følgere)
Hvad er de største sociale medier?
- Facebook: 84%
- Instagram: 56%
- Snapchat: 45%
- LinkedIn: 33%
- Pinterest: 21%
- TikTok: 19%
Hvor meget koster 1.700 Robux?
169,00 kr. Dette indhold kræver et spil (sælges separat).
Hvor meget koster 10.000 Robux?
899,00 kr. Dette indhold kræver et spil (sælges separat).
Er Roblox for børn?
Dette betyder, at spillet generelt anbefales til teenagere, altså personer fra 13 år og opefter. Aldersgrænsen skyldes, at indholdet på Roblox er meget varieret, da det omfatter spil og oplevelser skabt af brugerne selv. Nogle af disse spil kan indeholde elementer, der ikke er passende for yngre børn.
Hvem bruger TikTok?
I Danmark er andelen af 15-29-årige, der ugentlig bruger TikTok steget fra 3 procent i 2019 til 41 procent i 2022. Det viser tal fra DR's medierapport 2022 (se kilde 2). Her fremhæves det også, at de 9-14-årige danske børn er den største brugergruppe i Danmark trods TikToks aldersgrænse på 13 år.
Hvor mange har Snapchat i Danmark?
I Danmark har Snapchat over 2 millioner aktive månedlige brugere, skriver de i en pressemedelelese. Selvom man burde tænke, at det kun var de unge, der var på Snapchat, så er 55 pct. af de danske brugere i Danmark 25 år eller ældre.
Hvem bruger Instagram i Danmark?
Instagram er blandt danskernes foretrukne sociale medier og omkring 40 procent af befolkningen har i dag en Instagram-konto. Siden sin fødsel for 10 år siden har Instagram udviklet sig fra en forholdsvis simpel fotodelingsapp til et medie med mange funktioner og store kommercielle muligheder for brands og virksomheder.