De fleste reparationer gennemføres inden for 1-3 arbejdsdage. – Hvis det tager længere tid at skaffe dele, eller hvis der er andre forhold, som er uden for vores kontrol, vil vi gå meget langt for at tilbyde et låneprodukt i servicetiden, siger Diken.
Hvor lang tid har man reklamationsret i Elgiganten?
Producentens ansvar i forhold til defekter bestemmes af produktets forventede levetid. Ofte er et produkts forventede levetid 2 eller 5 år. Ansvar for defekter og mangler gælder, hvis produktet ikke anses for at være af samme type eller ikke har den mængde, kvalitet eller de egenskaber, som betragtes som aftalt.
Kan man få skiftet skærm i Elgiganten?
Hos Elgiganten er det nemt at få repareret sin mobil eller få hjælp til et skærmskifte. Vi bruger autoriserede servicepartnere, der sikrer, at din mobiltelefon bliver lige så god som før skaden.
Hvor lang tid kan man bytte i Elgiganten?
Sådan fungerer returretten i Elgiganten. Det kan være vanskeligt at vælge rigtigt. Derfor har vi udvidet returret i 30 dage på køb hos Elgiganten. Som klubmedlem får du 50 dage.
Hvem reparerer for Elgiganten?
Alt om reparation og reservedele. Hos Elgiganten reparerer vi de fleste typer teknologi, store som små. Så længe produktet har en kendt varelinje, er det lige meget om produktet er købt hos os eller ej. Vores værksted Elcare er Skandinaviens største, når det kommer til reparation af elektronik!
Brug for en tryghedsaftale? Elgiganten er More Than Things
Hvad hed Elgiganten før?
Allerede i 1994 begyndte Elkjøp-koncernen forhandlinger med Tæppelands grundlægger om leje af lokaler til etablering af et stormarked under navnet Elgiganten i Glostrup.
Hvor mange gange må butikken reparere?
Som udgangspunkt har en sælger 1-2 forsøg til at reparere en fejl og bringe varen i orden, når fejlen er sælgerens ansvar. I en række tilfælde kan sælgeren dog få mulighed for flere forsøg.
Kan man bytte i Elgiganten uden kvittering?
Ja, det kan du sagtens inden for de 30 dages returret! Du tager bare produktet, sammen med alt tilbehør og emballagen med til dit nærmeste varehus. Glem ikke din kvittering!
Hvor meget garanti har Elgiganten?
100% garanti, hvis du har problemer med dit produkt. Dækker tilbehør, der fulgte med den originale emballage, såsom fjernbetjening, oplader og lignende. Levér produktet til enhver Elgiganten-butik til service.
Er der garanti ved Elgiganten?
Alle varer, du køber af Elgiganten er dækket af både garanti og reklamationsret. Få mere at vide om vilkårene her.
Hvor lang tid tager det at skifte en skærm?
Det tager typisk ca. 5 hverdage at få skiftet skærm, og du kan få en gratis lånemobil med hjem så længe, hvis butikken har en på lager.
Hvor meget koster en skærm reparation?
Reparation af skærm: En udskiftning af din skærm koster fra 300 kr. – 3299 kr. alt afhængig af modellen.
Hvordan fikser man en ødelagt skærm?
Skal din enhed til reparation, vil vi typisk udskifte det yderste glas. Det er en meget almen reparation, som ikke tager meget tid. Herefter vil den ødelagte skærm igen være så god som ny. Hvis du i fremtiden gerne vil undgå en ødelagt skærm, bør du investere i et panserglas og et stødabsorberende cover.
Er der altid 2 års garanti?
Ifølge EU-lovgivningen skal du give forbrugeren en garanti på mindst 2 år (lovpligtig garanti), som skal sikre ham eller hende mod mangelfulde varer og varer, der ikke ser ud som eller fungerer som annonceret. I visse lande kan lovgivningen kræve, at du giver længere garanti.
Er der 2 års garanti på elektronik?
Ifølge købeloven har du to års reklamationsret. Derudover kan der være en garanti på produktet.
Kan man returnere en defekt vare?
Sælgeren har som udgangspunkt et forsøg til at løse fejl på varen. Lykkes det ikke inden for rimelig tid – højest et par uger - kan du få hævet købet og kræve pengene tilbage. Sælgeren kan dog have to til tre forsøg, hvis det for eksempel drejer sig om en "periodisk fejl", som kan være svær at lokalisere.
Er der 2 års garanti på AirPods?
Apples begrænsede garanti dækker dine AirPods og dit tilbehør med Apple-logoet, der medfølger i kassen med dit produkt, mod produktionsfejl i ét år fra den dato, du oprindeligt købte det.
Hvilket land er Elgiganten fra?
Er den del af den norskejede Elkjøb Nordic-koncern, der blev grundlagt i Norge i 1962. Har i dag 40 varehuse i Danmark fordelt i Jylland og på Fyn og Sjælland. Er fortsat markedsleder i Danmark med en omsætning på lidt over 7 mia.
Hvad er forskellen på reklamationsret og garanti?
Garanti eller reklamationsret - hvad er hvad? Reklamationsret er den ret, købeloven giver dig til t klage over fejl og mangler ved varen. Garanti er noget, som sælgeren eller producenten kan vælge at give dig.
Kan man returnere i alle Elgiganten?
Alle varer, som er solgt af Elgiganten, kan også returneres i vores varehuse. Hvis varen er solgt af en Samarbejdspartner, skal du give meddelelse om fortrydelse og returnere direkte den ansvarlige Samarbejdspartner.
Er et billede af en kvittering nok?
Et foto af kvitteringen er at regne for en digital kopi af din bon, og den er også et gyldigt bevis for dit køb. Du kan derfor tage et billede af hele bonen, så teksten er til at læse, og opbevare billedet i stedet. Digitale kvitteringer er et andet godt alternativ til papirkvitteringer.
Kan man lave reklamation uden bon?
Butikken hæfter kun for de varer, som den selv har solgt. Hvis du ikke kan bevise, at varen er købt i butikken, kan det betyde, at du ikke kan gøre brug af din reklamationsret. Uden kvittering kan du derfor selv komme til at betale for en eventuel reparation.
Hvor længe skal man vente på en reparation?
Som udgangspunkt har sælgeren kun ét forsøg til at reparere din vare, og dette skal ske inden for rimelig tid. Rimelig tid er 1-2 uger. Er det en særlig kompliceret fejl, eller stiller sælgeren en lånegenstand til rådighed, kan sælgeren have flere forsøg eller længere tid til at reparere.
Hvornår har man ret til et nyt produkt?
Købeloven giver dig 2 års reklamationsret, og det er ikke muligt at aftale en kortere frist, eller at reklamationsretten ikke gælder for alle dele af varen. Har du brugt din reklamationsret og fået repareret en fejl på varen, træder reglerne for forældelse i kraft.
Hvis en vare går i stykker?
Du har to års reklamationsret
Går en vare i stykker mindre end to år efter købet, kan du klage til butikken. Det samme gælder, hvis du opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end du blev lovet eller havde grund til at forvente ved købet.