- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Hvordan beskriver man sig selv bedst?
–Hvordan beskriver man sig selv bedst? Du beskriver dig selv bedst ved at være ærlig og imødekommende. Arbejdsgiveren vil gerne vide mere om dig, så fortæl om dig selv, dine interesser, dit arbejdsliv og dine karrieremål. Beskrivelsen kaldes også elevator-talen og bør ikke tage mere end 2 min.
Hvordan vil jeg beskrive mig selv?
- Tegn et simpelt kompetenceskema på papiret. ...
- Tænk nu over hvilke ord du vil bruge til at beskrive dig selv. ...
- Tænk bagefter over hvilke ord dine kollegaer eller din chef vil bruge om dig, hvis de skal beskrive, hvad du kan fagligt.
Hvordan fortæller jeg om mig selv?
1. “Vil du ikke starte med at fortælle lidt om dig selv?” Det er en klassiker, at samtalen skydes i gang med dette spørgsmål. Hold dit svar kort (max to minutter) og snak primært om din uddannelse, din erfaring på arbejdsmarkedet og et eller to langsigtede karrieremål.
Hvad skriver man om sig selv?
- Fokusér på emnerne uddannelse, karriere og seneste eller mest relevante erfaring i forhold til det pågældende job.
- Lad din fortælling bygge på din ansøgning og CV, uden du refererer dit CV slavisk.
- Fortæl kort om din vej på arbejdsmarkedet.
HVORDAN PRÆSENTERER DU DIG SELV? 🙋♂️ - Afsnit 16
Hvordan laver man en kort beskrivelse af sig selv?
- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Hvordan skriver man en god profiltekst?
- En kort tekst på 5-8 linjer.
- En beskrivelse af din faglige baggrund.
- Eksempler på relevante kompetencer.
- Argumentation for hvilken værdi du kan skabe.
- Din motivation for at søge jobbet.
Hvorfor skulle vi ansætte dig?
Hvorfor har du søgt jobbet? Du skal kunne forklare din motivation for at søge stillingen klart og overbevisende. Dette giver arbejdsgiveren et indblik i, hvordan du passer ind i virksomheden og om du har de rette kompetencer og holdning til jobbet.
Hvorfor skal vi vælge dig?
Fokuser på dine styrker, færdigheder og erfaringer, der gør dig til den ideelle kandidat til stillingen. Del eksempler fra din tidligere arbejdserfaring og personlige egenskaber, som vil gøre dig værdifuld for virksomheden. Udtryk din motivation og vis hvordan du vil bidrage til virksomhedens vækst og succes.
Hvad er en personlig egenskab?
I modsætning til faglige kompetencer, som kommer fra din uddannelse og erhvervserfaring, kommer dine personlige kompetencer fra ”livets skole” og din personlige erfaring. Personlige kompetencer er defineret af din opdragelse, kultur, værdier, adfærdsmønstre, indstilling og tilgang til verdenen.
Hvad er mine personlige kompetencer?
Eksempler på personlige kompetencer: udadvendt, initiativrig, humoristisk, detaljeorienteret, energisk, positiv, nysgerrig, struktureret, grundig, beslutsom, god til at samarbejde osv. Eksempler på faglige kompetencer: retstavning, kundebetjening, div. IT-programmer, projektledelse, planlægning, god sælger osv.
Hvad er en faglig profil?
Faglig profil
De videnskabelige selskaber har for alle specialer beskrevet en faglig profil. Den faglige profil består ideelt af to dele: dels en generel del, som beskriver specialets hovedarbejdsområder, arbejdsmetoder, evt. fagområder, generelle vagtforhold etc.
Hvad er dine svage sider?
Hvad kan mine svage sider være? Læg vægt på de arbejdsmæssige steder, hvor du gerne vil udvikle dig og blive bedre, eller fremhæv den positive effekt dine svagheder også kan have. Er du fx detaljeorienteret, kan du nævne at du sjældent laver sjuskefejl, men at du arbejder på at have øje for det store billede.
Hvad er gode samarbejdsevner?
Det er meget bredt hvad der kan definere gode samarbejdsevner, men der er nogle universelle retningslinjer. F. eks. er det vigtigt at være god til at lytte til andres tanker og idéer, og ikke skyde dem ned med det samme, selv hvis man er uenig.
Hvad er mine styrker eksempler?
- Visdom. Kreativitet. Nysgerrighed. Dømmekraft. Videbegær. Perspektiv.
- Mod. Gejst. Tapperhed. Vedholdenhed. Ærlighed.
- Medmenneskelighed. Kærlighed. Venlighed. Social intelligens.
- Retfærdighed. Fairness. Samarbejde. Lederskab.
- Selvbeherskelse. Tilgivelse. Beskedenhed. Forsigtighed. Selvkontrol.
- Transcendens.
Hvordan vil dine kolleger beskrive dig?
Fortæl om, hvordan du har fået ting gennemført, hvilke resultater du tidligere har skabt. Fremhæv dine evner, interesser og særlig erfaring. Sig at du er overbevist om, at du vil kunne gøre en positiv forskel for virksomheden, og du vil være med til at skabe overskud, trivsel og resultater.
Hvorfor vil du gerne arbejde hos os svar?
Du kan fx svare: "Fordi jeg oplever at virksomheden involverer sig i opgaver, som jeg kunne tænke mig at arbejde med (eksempel), og at virksomheden har et stærkt brand, som jeg vil være stolt af at være en del af. Jeg oplever, I søger en ny medarbejder, der er udadvendt og iderig (undersøg deres behov - evt.
Hvordan skriver man en præsentation af sig selv?
Fortælle, hvad der interesserer dig fagligt og personligt. Ikke gå i detaljer. Have øjenkontakt og smile – Smilende personer opfattes som selvsikre og som nogen, man gerne vil stifte yderligere kontakt med. Stille spørgsmål – Dialogen giver dig mulighed for at give et mere grundigt indtryk af, hvem du er.
Hvad er din motivation?
Din personlige motivation handler om, hvorfor og hvordan du personligt kunne se dig selv som en del af virksomheden. Står den for en sag eller et produkt, som du også brænder for? Er den del af en branche, som du føler dig motiveret for også at være en del af?
Hvordan introducere man sig selv til jobsamtale?
For at lave en personlig præsentation til jobsamtalen, skal du give en kort introduktion af dig selv, efterfulgt af dine mest relevante erfaringer og kompetencer. Relater dine evner til jobbet og vis entusiasme for rollen. Afslut med, hvorfor du er den rette kandidat for virksomheden.
Hvad skal man ikke sige til en jobsamtale?
Race, hudfarve, religion eller tro. Social eller etnisk oprindelse. Seksuel orientering. Politisk anskuelse.
Hvad skal jeg skrive i min bio?
Husk at holde din biografi kort, sød og præcis, så du fremhæver din unikke personlighed og dine interesser. Brug humor, vær ærlig, og undgå klichéer og overbrugte sætninger. Vigtigst af alt, vær dig selv og lad din personlighed skinne igennem dine scorereplikker.
Hvordan skriver man et resume om sig selv?
Profilteksten fylder 3 – 5 linjer og består af 3 – 4 sætninger, som er et summary af din elevatortale. Den skrives om hver gang, du sender en ansøgning. Pointen med en CV-profiltekst er at vise, at du er relevant for lige præcis den stilling eller det firma, du søger i.
Hvad er en god tekst?
En god tekst er kendetegnet ved, at den er relevant, korrekt og forståelig, så den vækker læsernes interesse. Teksten er skrevet i et sprog, der effektivt overfører informationer fra dig, der skriver, til modtageren.