- Trin 1: Opret en præsentation. Sådan opretter du en ny præsentation: ...
- Trin 2: Rediger og formatér en præsentation. Du kan tilføje, redigere eller formatere tekst, billeder eller videoer i en præsentation. ...
- Trin 3: Del og samarbejd med andre. ...
- Relaterede artikler.
Hvordan bruger man slides?
I ruden med miniatureslides til venstre skal du vælge den slide, som den nye slide skal følge efter. På fanen Hjem skal du vælge den nederste halvdel af Ny slide. Vælg det layout, du vil bruge til den nye slide, i menuen. Din nye slide indsættes, og du kan klikke på en pladsholder for at begynde at tilføje indhold.
Hvordan laver man et slideshow?
- Klik på Konfigurer slideshow under fanen Slideshow.
- Vælg en af følgende under Showtype: Hvis du vil give andre, som ser dit slideshow, mulighed for at gå videre til næste slide, skal du markere Præsenteret af en taler (fuld skærm).
Hvordan laver man kolonner i Google slides?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan bruger man Google Docs?
- Åbn et dokument i Google Docs-appen. på din Android-telefon eller -tablet.
- Tryk på Rediger .
- Du kan vælge et ord ved at trykke to gange på det. Flyt de blå markører for at markere mere tekst.
- Start redigeringen.
- Du kan trykke på Fortryd for at fortryde en handling eller på Annuller fortryd.
Sådan bruger du Google Slides - Begyndervejledning
Hvordan indtaler man i Google Docs?
- Tjek, at din mikrofon fungerer.
- Åbn et dokument i Google Docs med en Chrome-browser.
- Klik på Værktøjer Indtaling. ...
- Når du er klar til at tale, skal du klikke på mikrofonen.
- Tal tydeligt med normal lydstyrke og tempo (nedenfor kan du se, hvordan du bruger tegnsætning).
Hvordan laver man en folder på Google Docs?
- Gå til drive.google.com på din computer.
- I venstre side skal du klikke på Ny. Mappe.
- Angiv et navn til mappen.
- Klik på Opret.
Hvordan optager man lyd på Google slides?
Gå til Google Slides på din computer. Åbn den præsentation, hvor du oprettede optagelsen. Klik på Optag . Vælg din optagelse på den liste, der vises.
Hvordan laver man automatisk orddeling i Docs?
- På fanen layout skal du klikke på pilen ud for orddeling .
- Vælg Manuel. Word identificerer hver mulige orddeling efter tur.
- Klik på den ønskede placering af orddeling i dialogboksen manuel orddeling , og klik derefter på Ja.
Hvordan laver man et cirkeldiagram i Google Docs?
- Åbn et regneark i Google Sheets på din computer.
- Vælg de celler, du vil medtage i dit diagram.
- Klik på Indsæt. Diagram.
Hvordan får man en video ind på slides?
- Åbn en ny eller eksisterende præsentation i PowerPoint på internettet.
- Vælg Indsæt > video > Video fra enhed.
- Vælg den ønskede video, og vælg Åbn for at indsætte den i din slide.
Hvor mange slides pr minut?
For nogle pointer fortjener et helt minut, eller mere, i rampelyset, mens andre skal leveres hurtigt, lige efter hinanden. Sådan skaber du rytmen i dit oplæg. Men, som tommelfingerregel kan du altså nå 2–3 slides i minuttet.
Hvordan laver man en fotoserie?
- Åbn Canva. Hvis du er ny i Canva, kan du tilmelde dig ved hjælp af Facebook eller Google. ...
- Find den rigtige skabelon. Gennemse skabeloner til slideshows, der passer til ethvert tema. ...
- Opdag funktioner. ...
- Tilpas dit slideshow. ...
- Gem og del.
Hvordan man laver en god fremlæggelse?
- Sæt dig ind i stoffet. Hvis dit mål er at kunne tale frit, så hjælper det, hvis du sætter dig godt ind i stoffet. ...
- Øv fremlæggelsen inden. ...
- Lav et godt diasshow. ...
- Lav notekort. ...
- Omskriv lange sætninger. ...
- Læs ikke op. ...
- Brug kroppen. ...
- Tal højt og tydeligt.
Hvordan får man designforslag frem i slides?
Få designforslag
Du kan når som helst bede om designforslag ved at vælge Design > Designer på båndet. PowerPoint viser Designforslag til din slide.
Hvordan laver man en god præsentation?
- Find dit hovedbudskab – gentag det i starten, midten og slutningen. ...
- Beskær indholdet – fortæl ikke alt hvad du ved eller om hele rejsen. ...
- Udvælg dine bedste argumenter – dem som rent faktisk overbeviser. ...
- Skab struktur i din præsentation. ...
- Fængende indledning – godt begyndt er halvt fuldendt.
Hvordan tæller man ord i Google Docs?
- Åbn et dokument i Google Docs på din computer.
- Du kan finde antallet af ord, tegn og sider øverst på siden ved at klikke på Værktøjer. Antal ord.
- Klik på Udfør for at lukke vinduet.
Hvordan sætter man automatisk orddeling til?
- Klik i det tekstfelt eller den tabelramme, der indeholder den tekst, du vil dele ord i.
- Klik på Orddeling i gruppen Tekst underfanen Formater.
- Markér afkrydsningsfeltet Automatisk orddeling af denne tekstenhed.
Hvad er automatisk orddeling?
Du kan i et dokument slå til, at Word skal lave automatisk orddeling. I stedet for at Word skubber hele ordet til næste linje, hvis der ikke er plads til det, forsøger programmet at dele ordet.
Hvordan laver man voiceover på powerpoint?
Åbn din præsentation, og gå til det slide, som du vil lægge en voice-over på Klik på fanen 'Insert' og vælg 'Audio' Vælg den lydfil, du vil tilføje, og klik på 'OK'
Hvordan indsætter man en lydfil i docs?
- Åbn en præsentation i Google Slides på din computer.
- Vælg det dias, du vil føje lydfilen til.
- Klik på Indsæt Lyd.
- Vælg en lydfil.
- Klik på Vælg.
Hvordan laver man sænket skrift i Google Docs?
Markér det tegn, du vil formatere. Ved hævet skrift skal du trykke på Ctrl, Skift og plustegnet (+) på samme tid. Ved sænket skrift skal du trykke på Ctrl og lighedstegnet (=) på samme tid.
Hvordan gemmer man i Google Docs?
Du kan her gemme og oprette filer, inddele dem i mapper osv. For at oprette et google docs-dokument finder du nu det sted i mappe systemet, hvor du ønsker at gemme dit dokument, og vælger enten at klikke på plus-ikonet “ny” i venstre side eller højreklikker med musen og vælger “google docs”.
Er Google Docs gratis?
Google Docs er et gratis skrive- og procesværktøj, som er en del af Googles applikationspakke, sammen med Sheets, Slides og Analyse.
Hvordan deler man et dokument i Google Docs?
- Gå til Google Drev på din computer.
- Højreklik på den fil, du vil dele med et chatrum.
- Klik på Del > Kopiér link .
- Gå til Google Chat.
- Vælg det chatrum, du vil dele filen med.
- Indsæt det kopierede link i beskedfeltet.