"cc" er en forkortelse for CarbonCopy (carbon-papir). Case: rektor mailer til lærerne. Han skriver lærerne i "Til"-feltet, og sekretæren i "cc"-feltet. Så skulle det være klart for modtagerne (lærerne), at mailen vedrører dem, mens sekretæren blot orienteres via "cc"-feltet.
Hvordan skriver man CC?
'CC' er forkortelsen for 'carbon copy' (kopi taget med karbonpapir). Karbonpapir er papir, der bruges til at lave en kopi, når der skrives på et stykke papir. CC betyder altså at sende en kopi til en person, der ikke er den faktiske modtager.
Hvornår bruger man CC?
Carbon copy (i daglig tale CC) anvendes, når man vil sende en kopi af en e-mail til en person, der ikke er direkte modtager. CC-standarden understøttes af så godt som alle emailprogrammer. … Man kan eksempelvis benytte CC, når man svarer på en mail til person A og ønsker, at person B også skal orienteres.
Hvad er forskellen på cc og Bcc?
Forskellen mellem BCC og CC
Både ved brug af CC og BCC sendes der en e-mail til modtagerne. Men CC-modtagere er synlige for andre, mens BCC-modtagere ikke er det.
Hvad betyder CC i Outlook?
Du kan i Microsoft Outlook angive, at for alle meddelelser, du sender, skal der automatisk sendes en kopi (Cc) til andre personer eller distributionslister.
How to add CC in Gmail
Kan CC se Bcc?
Feltet 'BCC'
Når man modtager en mail, kan man se alle modtagere i Til og CC – men ikke dem i BCC. Men det betyder så også, at en BCC-modtager ikke kan ses af de øvrige modtagere, og derfor heller ikke modtager de svar, der sendes.
Hvordan sender man en mail til flere personer?
Sådan gør du
Angiv DIN EGEN email adresse i Til: eller To: feltet. Angiv de mange emailadresser i Bcc: feltet, når du vil sende til mange UDEN at de kan se de andre emailadresser. Modtageren får en email og det ser ud som om, at han/hun er eneste modtager, og kan ikke engang se sin egen emailadresse.
Hvornår skal man bruge Bcc?
Brug altid Bcc-feltet, når du sender mail til flere eksterne modtagere. Når du indsætter mailadresser i Bcc-feltet i stedet for i Til-feltet, kan modtagerne ikke se hinandens identitet. Bcc-feltet bliver ikke vist som standard i Outlook.
Hvorfor bruge Bcc?
Sørg for, at modtagerlisten er privat Bcc kan hjælpe dig med at respektere beskyttelse af andres personlige oplysninger ved at holde dem informeret uden at afsløre deres identitet. Hvis du f. eks. sender et jobopslag til flere personer, kan du bruge Bcc til at holde identiteten af de potentielle jobansøgere privat.
Hvornår bruger man Bcc?
Hvis du vil skjule navn og adresse på modtagerne i en mail, kan du bruge Bcc, som står for "blind carbon copy".
Hvordan bruger man bcc?
"Bcc"-feltet anvendes, når modtagerne af mailen ikke skal se de øvrige modtagere af mailen. "Bcc" er en forkortelse for BlindCarbonCopy (blind-kopi). Modtagerne, som står i "Bcc"-feltet kan IKKE se de øvrige modtagere, som står i samme felt. Case: mails med afslag på jobansøgning.
Hvad betyder FWD i mail?
Hvis du har en lokal (ikke-engelsk) version af Outlook, så har Microsoft været så 'venlig' at oversætte forkortelserne for prefixet, når man besvarer (RE:) eller viderestiller (FWD:) mails.
Hvad betyder VS i en mail?
en skatteopkrævning) og organisationskulturen (”hierarkisk” og formel vs. ”flad” og uformel).
Hvordan forkorter man til orientering?
FYI er et akronym for for your information (til orientering). Skrevet af: Gyldendals leksikonredaktion.
Hvad er C en forkortelse af?
C – kemisk tegn for carbon (kulstof) C-batterier – en typebetegnelse for batterier. c – fysisk konstant for lysets hastighed i vakuum. c – forkortelse for SI-præfikset centi, f.
Hvem kan se bcc?
Det står for blind carbon copy og betyder, at modtageren kun kan se, hvem der har sendt mailen og ikke alle dem, der modtager den. Så skal du sende foreningens nyhedsbrev ud, så er det bare med at smide alle mailadresser i bcc-feltet.
Kan man redigere en mail man har sendt?
Vælg Fil > Info. Vælg Send igen og tilbagekald > Tilbagekald denne meddelelse..., og vælg en af de to muligheder. Vælg Slet ulæste kopier af denne meddelelse for at tilbagekalde den sendte meddelelse. Vælg Slet ulæste kopier og erstat med en ny meddelelse for at erstatte den sendte meddelelse med en ny meddelelse.
Hvordan skjuler jeg mailadresser?
Slå en adresse til Skjul min e-mailadresse fra: Tryk på en adresse (under Opret ny adresse), og tryk derefter på Deaktiver e-mailadresse. Når du har deaktiveret adressen, videresender den ikke længere e-mails til dig.
Hvad skal man huske når man skifter mailadresse?
- Find en ny e-mailudbyder. Der er flere gratis muligheder, hvis du skal have ny e-mailadresse. ...
- Giv alle dine kontakter besked. ...
- Overfør dine kontakter. ...
- Behold din gamle e-mail i en periode, hvis det er muligt. ...
- Ret mailadressen vigtige steder.
Hvad kan man sige i stedet for kære?
Nye anbefalinger
Blandt andet er den mest neutrale hilsen i dag at bruge ”hej” plus fornavn til både private og ikke-private modtagere. Man kan bruge ”kære” plus fornavn i uformelle sammenhænge, hvis man har et nært forhold til modtageren, men man kan også bruge det i formelle sammenhæng.
Hvordan starter man en mail til en man ikke kender navnet på?
Hvis modtageren er en ny kollega eller kunde eller en anden person, du ikke kender godt, så sørg for at starte din e-mail med en neutral indledende hilsen (f. eks. "Kære ...") – ikke "Hejsa" eller andre afslappede formuleringer. Afhængigt af modtageren kan du efter nogle få udvekslinger slå over i en mere uformel tone.
Hvordan skal man starte en mail?
Overordnet kan man sige, at “Kære” er det traditionelle valg, og der er stadig en forventning om, at det er den korrekte hilsen at benytte, hvis modtageren er lidt oppe i årene, mens “Hej” har vundet mere og mere indpas som en lidt mindre distanceret og mere uformel indledning, fortæller Henrik Hillestrøm.
Hvordan vedhæfter man en mail til en anden mail?
- Åbn den e-mail, du gerne vil vedhæfte en fil til. ...
- Find menupunktet for at vedhæfte filer. ...
- Find og vælg den eller de filer, du vil vedhæfte til e-mailen. ...
- Klik på "Åbn" eller en lignende knap for at bekræfte valget og vedhæfte filen/filerne til e-mailen.
Kan man sende mail på bestemt tidspunkt?
Mens du skriver en meddelelse, skal du vælge rullemenuen ud for knappen Send og vælge Planlæg send. Vælg en af standardindstillingerne, vælg derefter Send , eller vælg et brugerdefineret tidspunkt, og vælg derefter Send. Når du har valgt Send, forbliver meddelelsen i mappen Kladde indtil leveringstidspunktet.
Hvilken mail skal jeg vælge?
- one.com. 4,1 | 19.138 anmeldelser. ...
- AzeHosting ApS. 4,3 | 304 anmeldelser. ...
- Jubii.dk. 1,9 | 828 anmeldelser. ...
- Simply.com. 4,9 | 8.336 anmeldelser. ...
- SMTP.dk. 4,6 | 185 anmeldelser. ...
- Hosting4Real. 4,9 | 94 anmeldelser. ...
- Netsite. 4,1 | 93 anmeldelser. ...
- DanDomain. 4,1 | 1.551 anmeldelser.