- Marker de afsnit, du vil formatere i spalter.
- Vælg fanen Layout og vælg derefter menuen Spalter.
- Klik på de spalter du ønsker.
Hvordan deler man en word side i 2?
- Vælg Visning > Opdel.
- For at tilpasse ruderne, skal du blot trække i kanten.
Hvordan deler man i Word?
Del dit dokument
Vælg Del. Eller Vælg filer > del. Bemærk!: Hvis filen ikke allerede er gemt på OneDrive, bliver du bedt om at uploade filen til OneDrive for at dele den. Vælg, hvem du vil dele med fra rullemenuen, eller angiv et navn eller en mailadresse.
Hvordan laver man sektioner i Word?
- Vælg, hvor du vil have en ny sektion til at begynde.
- Gå til Layout > Skift, og vælg derefter den ønskede type sektionsskift. Næste side Starter en ny sektion på den efterfølgende side. Kontinuerlig Starter den nye sektion på den samme side.
Hvordan får man 2 sider ved siden af hinanden i Word?
- På fanen Vis skal du vælge. Side om side.
- Bladr gennem sider med fingeren, hvis du har en touchskærm, eller brug det vandrette rullepanel eller musehjulet til at bevæge dig gennem siderne.
Sådan opdeles sider i Microsoft Word
Hvordan deler jeg min skærm?
- Vælg Start , og åbn derefter Indstillinger .
- Under System skal du vælge Vis . ...
- Brug rullelisten ud for billedet af dit skrivebord til at vælge, hvordan skærmen projices på tværs af dine skærme.
- Når du har valgt konfigurationen, skal du vælge Anvend.
Hvordan laver man side 1 af 2 i Word Mac?
Klik på Indsæt > Sidetal. Her finder du et galleri med layoutindstillinger for sidetal. Markér afkrydsningsfeltet Inkluder sidetal lige over galleriet. Klik på den indstilling for sidetals layout, du vil bruge.
Hvordan gør man side 3 til side 1 i Word?
Vælg Indsæt > Sidetal, og vælg derefter den ønskede placering og typografi. Hvis du ikke vil have vist et sidetal på den første side, skal du vælge Speciel første side. Hvis du vil have nummereringen til at starte med 1 på den anden side, skal du gå til Sidetal > Formatér sidetal og angive Begynd med til 0.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
Opret flere spalter
spalter eller tekst. Vælg fanen Layout og vælg derefter menuen Spalter. Så er du i dialogboksen Spalter. I toppen kan du se de forudindstillinger, som du også kan vælge i menuen Spalter.
Hvad er en sektion i Word?
Du kan bruge sektionsskift i Word, hvis du ønsker at ændre layoutet eller formateringen i dit dokument. Når du indsætter et sektionsskift, indsætter du en pause og således en frisk start med et nyt afsnit.
Hvorfor kan jeg ikke dele på Word?
Elementer i din Personlig boks er private, og kan ikke deles. Hvis du vil dele, skal du flytte indholdet til en mappe uden for din Personlig boks, og dele det derfra.
Hvordan deler man et dokument?
- Klik på Del i øverste højre hjørne oven over båndet.
- Angiv mailadresserne på de personer, som du vil dele med, og vælg de tilladelser, som du vil tillade.
- Skriv en meddelelse, hvis du ønsker. Klik derefter på Send.
Hvordan deler man et word dokument i 4?
Markér teksten på de sider, du vil ændre. Klik på Dokument i menuen Formater. Klik på Sideopsætning. Vælg en papirstørrelse i pop op-menuen Papirstørrelse.
Hvordan laver man speciel første side i Word?
Gå til Indsæt > Sidehoved eller Sidefod > Rediger sidehoved eller Rediger sidefod. Vælg Speciel første side. Bemærk!: Speciel første side kan anvendes på den første side i en hvilken som helst sektion i dokumentet, og ikke kun på første side.
Kan man vende en enkelt side i Word?
Brug af forskellige sideretninger i samme dokument
Markér de sider elle afsnit, hvor du vil ændre sideretningen. Klik på SIDELAYOUT > dialogboksstarteren Sideopsætning. I feltet Sideopsætning under Retning skal du klikke på Stående eller Liggende.
Hvordan laver man forside i Word Mac?
- Klik på Forside i gruppen Sider under fanen Indsæt.
- Klik på et forsidelayout i galleriet med valgmuligheder. Når du har indsat en forside, kan du erstatte eksempelteksten med din egen tekst ved at klikke for at markere et område af en forside, f. eks. titel, og skrive din tekst.
Hvordan får man kolonner i Word?
- Hvis du vil tilføje en kolonne til venstre for cellen, skal du klikke på Indsæt til venstre i gruppen Rækker og kolonner.
- Hvis du vil tilføje en kolonne til højre for cellen, skal du klikke på Indsæt til højre i gruppen Rækker og kolonner.
Hvordan laver man kolonner?
Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt kolonner.
Hvordan fjerner man store mellemrum i Word?
- Markér den tekst, du vil ændre.
- På fanen Hjem skal du klikke på dialogboksstarteren Skrifttype. ...
- I feltet Afstand skal du klikke på Bred eller Smal, og derefter skal du angive, hvor stor afstand du ønsker, i feltet Med.
Hvordan laver man sidetal?
Indsæt sidetal
Vælg Indsæt > Sidetal. Vælg der, hvor sidetallet skal vises. Vælg den ønskede typografi, så nummererer Word automatisk hver side for dig.
Hvor mange tegn er 2 sider i Word?
Der er forskellige størrelser på en normalside, mest typisk menes der 2.000, 2.200 eller 2.400 anslag for dansksprogede opgaver eller almindelig litteratur.
Hvor skal sidetal starte?
Gode råd. Placer sidetallet i nederste højre hjørne – det er det mest almindelige. Brug almindelige tal, ikke bogstaver eller romertal. Sørg for at sidetallene i opgaven stemmer overens med sidetalsangivelserne i indholdsfortegnelsen.
Hvordan laver man sidetal i Word Online?
Gå til Sidehoved og sidefod > Felt. Vælg Side på listen Feltnavne, og vælg derefter OK. Gå til Sidehoved & Sidefod > Sidetal > Formatér sidetal, vælg det ønskede format, og vælg derefter OK. Gå til Sidehoved & Sidefod > Sidetal > Sidetal, vælg den ønskede justering , og vælg OK.
Hvordan laver man en god indholdsfortegnelse i Word?
- Klik på det sted, hvor du vil indsætte indholdsfortegnelsen, hvilket normalt er i starten af dokumentet.
- Klik på Referencer > Indholdsfortegnelse, og vælg derefter en typografi af typen Automatisk indholdsfortegnelse på listen.
Hvordan laver man en indholdsfortegnelse på Mac?
Tilføj en indholdsfortegnelse for denne sektion: Vælg Indsæt > Indholdsfortegnelse > Sektion. Der indsamles kun punkter fra den sektion, hvor du indsætter indholdsfortegnelsen. Tilføj en indholdsfortegnelse for indhold indtil den næste indholdsfortegnelse: Vælg Indsæt > Indholdsfortegnelse > Til næste forekomst.