- Klik i en celle, eller marker flere celler, du vil opdele.
- Under Tabelværktøjer, under fanen Layout i gruppen Flet, klik på Opdel celler.
- Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.
Kan man dele en celle i Excel?
Markér den celle, det område eller hele den kolonne, der indeholder de tekstværdier, som du vil opdele. Klik på Tekst til kolonner under fanen Data i gruppen Dataværktøjer. Følg vejledningen i guiden Konverter tekst til kolonner for at angive, hvordan du vil inddele teksten i separate kolonner.
Hvordan deler man kolonner i Excel?
- Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele.
- Vælg Data > Tekst til kolonner.
- I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste.
- Vælg Afgrænsere for dine data, f. ...
- Vælg Næste.
- Vælg den destination i dit regneark, hvor du vil have de opdelte data vist.
- Vælg Afslut.
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Ctrl+Alternativ+Retur for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
Hvordan splitter man tekst i Excel?
- Markér den celle, det område eller hele den kolonne, der indeholder de tekstværdier, som du vil opdele.
- Under fanen “Data” skal du trykke på “Tekst til Kolonner”.
- Vælg “Afgrænset” og tryk “Næste”.
- Vælg “Afgrænsere” for dine data, f. ...
- Tryk “Næste”.
Opdel data i forskellige kolonner i Microsoft Excel
Hvordan splitter man et felt i Excel?
Klik i en celle, eller marker flere celler, du vil opdele. Under Tabelværktøjer, under fanen Layout i gruppen Flet, klik på Opdel celler. Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.
Hvordan fjerne dubletter i Excel?
Hvis du vil fjerne dublerede værdier, skal du klikke på Data > Dataværktøjer > Fjern dubletter.
Hvordan lægger man 2 celler sammen i Excel?
Kombiner data ved brug af funktionen SAMMENKÆDNING
Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i. Skriv =SAMMENKÆDNING(. Markér den celle, du først vil kombinere. Brug kommaer til at adskille cellerne, du kombinerer, og brug anførselstegn til at tilføje mellemrum, kommaer eller anden tekst.
Hvordan laver man kanter i Excel?
Tegne cellekanter
Klik på pilen Kanter > pilen Stregfarve, og vælg derefter en farve. Klik på pilen Kanter > pilen Stregtype, og vælg derefter en stregtype. Marker de celler, du vil tegne kanter rundt om.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvis celle indeholder tekst så?
- Markér den område af celler, du vil søge i. ...
- På fanen Hjem i gruppen Redigering skal du klikke på Find og & ogderefter klikke på Find.
- Skriv den tekst eller de tal, du skal finde, i feltet Søg efter.
Hvordan laver man kolonner?
- Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet)
- Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". ...
- Nu inddeles den markerede tekst i spalter/kolonner.
Hvordan deler man en tabel i Word?
- Placer markøren på den række, du vil bruge som den første række af den anden tabel. I eksempeltabellen er den på tredje række. ...
- På fanen LAYOUT i gruppen Flet skal du klikke på Opdel tabel. Tabellen opdeles i to tabeller.
Hvordan søger man i Excel?
Tryk på Ctrl+F, eller gå til Hjem > Find & Vælg > Søg. Skriv den tekst eller de tal, du vil søge efter, i Søg efter. Vælg Find alle for at køre søgningen efter alle forekomster.
Hvordan laver man en tabel i Word?
Vælg Indsæt > Tabel > Indsæt tabel. Vælg antallet af kolonner og rækker og indstillingerne for automatisk tilpasning, og vælg derefter OK.
Hvordan fjerner man linjer i Excel?
Markér afkrydsningsfeltet Gitterlinjer i gruppen Vis under fanen Vis for at vise gitterlinjer, eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at skjule dem. Excel til internettet fungerer problemfrit med Office-programmerne på computeren.
Hvordan fjerner man stiplede linjer i Excel?
Når du lukker dialogboksen Udskriv, vises der stiplede linjer på arket, som angiver, hvor siderne vil gå. Bemærk!: Hvis du vil skjule de stiplede linjer, skal du klikke Excel> Indstillinger > Visog derefter underVis i projektmappe fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Sideskift.
Hvordan fryser man en række i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvad er sammenkædning?
Funktionen SAMMENKÆDNING kombinerer teksten fra flere områder og/eller strenge, men den indeholder ikke afgrænser eller IgnoreEmpty-argumenter. SAMMENKÆDNING erstatter funktionen SAMMENKÆDE. Funktionen SAMMENKÆDE bevares imidlertid for kompatibilitet med tidligere versioner af Excel.
Hvordan får man Excel til at tælle?
Vælg cellen, hvor du vil have, at resultatet skal vises. På fanen Formler skal du klikke på Flere funktioner, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner: TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal.
Hvad står E for i Excel?
Formatet Videnskabelig viser et tal i eksponentiel notation, hvor en del af tallet erstattes med E+n,hvor E (eksponent) multiplicerer det foregående tal med 10 til n'potens. Et videnskabelig format med 2 decimaler viser f. eks. 12345678901 som 1,23E+10, hvilket er 1,23 gange 10 til den 10.
Hvad er dubletter?
doublet; besl. m. dobbelt) 1) om hvad der haves eller forekommer i to (mere ell. mindre) ens eksemplarer.
Hvordan sletter jeg dubletter?
- Åbn Files by Google. på din Android-enhed.
- Tryk på Ryd op. nederst på skærmen.
- Tryk på Vælg filer på kortet "Dubletter af filer".
- Vælg de filer, du vil slette.
- Tryk på Flyt x fil(er) til papirkurven nederst på skærmen.
- Tryk på Flyt x fil(er) til papirkurven i dialogboksen til bekræftelse.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.