Jeg er serviceminded = ”Jeg er vant til, og nyder at have med alle mulige forskellige mennesker at gøre – for mig er det vigtigt at give alle en god oplevelse og møde dem der hvor de er”
Hvad betyder det at være serviceorienteret?
/ Ansvarlighed: At sikre, at opgaverne følges til dørs og bliver ekspederet til tiden. / Fleksibilitet: At kunne arbejde med mange forskellige funktioner og kunne vikariere på forskellige pladser, for eksempel ved sygdom. / Serviceorienteret: At kunne servicere og hjælpe mange forskellige mennesker internt såvel som ...
Hvordan beskriver man sine kompetencer?
Eksempler på personlige kompetencer: udadvendt, initiativrig, humoristisk, detaljeorienteret, energisk, positiv, nysgerrig, struktureret, grundig, beslutsom, god til at samarbejde osv. Eksempler på faglige kompetencer: retstavning, kundebetjening, div. IT-programmer, projektledelse, planlægning, god sælger osv.
Hvordan beskriver man sig selv som person?
- Fokusér på emnerne uddannelse, karriere og seneste eller mest relevante erfaring i forhold til det pågældende job.
- Lad din fortælling bygge på din ansøgning og CV, uden du refererer dit CV slavisk.
- Fortæl kort om din vej på arbejdsmarkedet.
Hvordan beskriver man sin motivation?
- Giv et eksempel på, hvad der har motiveret dig.
- Forklar, hvorfor du søger denne specifikke stilling.
- Fortæl, hvorfor du finder virksomheden interessant.
- Forklar din motivation for at søge stillingen ud fra dine evner.
Guide: Sådan laver du en perfekt jobansøgning (5 konkrete tips)
Hvorfor vil jeg gerne arbejde hos jer?
Her skal du gerne demonstrere, at du kan løse de opgaver, der er stillet i jobopslaget. Nævn gerne at du er meget interesseret i (og motiveret for) at arbejde med at løse netop de opgaver. Og kom gerne ind på, at du synes, at virksomheden har et stærkt brand eller en god mission, som du køber 100% ind på.
Hvad motiverer dig i dit arbejde?
Der er dog nogle fælles faktorer, som typisk motiverer os i vores daglige arbejde: Muligheden for at udvikle os og vokse i vores rolle. En god balance mellem arbejdsliv og privatliv. Autonomi og ansvar i vores arbejde.
Hvorfor skal vi vælge dig?
Spørgsmålet om, hvorfor virksomheden skal ansætte dig, giver dig mulighed for at forklare, hvordan du kan blive løsningen på deres problemer. Identificér, hvilke af dine kompetencer virksomheden vil få gavn af, men som de måske ikke har prøvet før, så du fremstår unik og innovativ.
Hvad er mine faglige kompetencer?
Hvad er faglige kompetencer? Faglige kompetencer er de specifikke færdigheder, viden og erfaring, der gør dig kvalificeret til at udføre en bestemt arbejdsopgave professionelt. De inkluderer evnen til at anvende teoretisk viden i praksis, løse problemstillinger og tilpasse sig forskellige arbejdssituationer.
Hvordan fortæller jeg om mig selv?
- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Hvad er mine styrker eksempler?
- Kreativitet. Du tænker tit 'Hmm, gad vide, om det kan gøres på en ny eller smartere måde? ...
- Nysgerrighed. Du elsker at stille spørgsmål og fordybe dig. ...
- Dømmekraft. Du er god til at se ting fra flere vinkler. ...
- Videbegær. Du elsker at lære nye ting. ...
- Visdom. ...
- Mod. ...
- Vedholdenhed. ...
- Ærlighed.
Hvad er en faglig profil?
Faglig profil
De videnskabelige selskaber har for alle specialer beskrevet en faglig profil. Den faglige profil består ideelt af to dele: dels en generel del, som beskriver specialets hovedarbejdsområder, arbejdsmetoder, evt. fagområder, generelle vagtforhold etc.
Hvad er gode sociale kompetencer?
Det er først og fremmest 1) færdigheder mht. at skabe sociale kontakter og kunne håndtere sociale situationer, 2) kundskab om kulturer, grupper etc. og evne til at leve sig ind i andres perspektiv (se empati) samt 3) mening på et personligt plan som tilknytning, involvering og selvværd.
Hvad er en Serviceformidler?
Som serviceformidler i Københavns Borgerservice er din primære opgave at servicere borgere i det fysiske fremmøde, når de skal have hjælp til eksempelvis MitID, pas, kørekort, pension, registrering af indrejse eller at besvare opkald med et højt serviceniveau.
Hvad er service arbejde?
Hvad er service
- Grupper af erhverv som ikke producerer varer, men tjenesteydelser – fx transport, rengøring, reklame, turisme og pengevæsen - Regelmæssigt udført undersøgelse af apparater, maskiner, motorkøretøjer eller lignende med henblik på kontrol og vedligeholdelse.
Hvad er service job?
1. job inden for servicefag som rengøring, hjemmehjælp, børnepasning, turisme m.m.
Hvad er professionelle kompetencer?
Faglige kompetencer er sæt af hårde færdigheder, som du har på grund af din uddannelse og erhvervserfaring. Kvalifikationer er dokumentation på noget viden, du har tilegnet dig – det vil sige diplomer, beviser og certifikater.
Hvad er forskellen på kompetencer og færdigheder?
Viden er noget man har, til forskel fra ”færdighed”, der betegner noget, man kan, og ”kompetence”, der betegner noget, man gør. For at kunne aflæse elevens viden, kan man enten bede eleven om at gentage, redegøre for eller forklare noget, eller man kan aflæse viden i elevens færdigheder og kompetencer.
Hvad er mine ressourcer?
Ressourcer kan være mange ting, lige fra personlighedstræk til faglig formåen, personlige relationer, steder, aktiviteter mm. Med andre ord er ressourcer de aspekter ved os selv og ved vores liv (både arbejdsliv og privatliv), som giver os en følelse af velvære, kompetence, tryghed og styrke.
Hvorfor vil du gerne arbejde hos os svar?
Hvorfor vil du arbejde for os? Undgå svar som: “Fordi jeg synes (kommunikations-) branchen er spændende”. Svar i stedet, så du viser, at du kan udfylde virksomhedens behov. Nævn gerne to eller tre attraktive faktorer ved jobbet og hold inde med de ting, som du ser som uoverkommelige udfordringer.
Hvad taler man om til 2 samtale?
Til anden samtale skal du ofte tale med den chef, du kommer til at arbejde sammen med og en eller to medarbejdere. Her har I mulighed for at lære hinanden bedre at kende, og du kan spørge mere ind til jobbet og stillingen. Det er også til anden samtale, at I kan tale mere konkret om løn og ansættelsesvilkår.
Hvad skal man sige om sig selv til en jobsamtale?
Etiketten omkring samtalen siger, at du skal sige ”Tak fordi jeg må komme” og ”ja tak”, hvis du bliver budt kaffe eller vand. Så skal du fortælle lidt om dig selv, hvorefter arbejdspladsen fortæller om virksomheden og opgaverne. Herefter uddybes indholdet i jobbet.
Hvad er det vigtigste for dig på en arbejdsplads?
Tillid, stolthed og fællesskab er stadig centrale forudsætninger for, at medarbejdernes fulde potentiale kan indfries. Men dertil skal medarbejderne opleve meningsfulde værdier og effektiv ledelse, hvis deres tilfredshed og evne til at innovere skal til tops – til gavn for arbejdspladsens økonomiske præstationer!
Hvad kendetegner en attraktiv arbejdsplads?
Hvad er en attraktiv arbejdsplads? En arbejdsplads, hvor medarbejderne ved, hvad de skal og hvorfor, og hvor der er synlig ledelse, glæde og anerkendelse, er attraktiv for medarbejderne. Når dine medarbejdere har en klar fornemmelse af retning og prioritering, kan de levere et godt stykke arbejde af høj kvalitet.
Hvad kan fremme motivation?
Motivation kan skabes ved at opstille klare forventninger, give feedback og anerkendelse for godt udført arbejde, fremme et åbent kommunikationsmiljø og give medarbejderne mulighed for at være selvstændige i deres roller.