Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen. Når du klikker på Autosum, angives der automatisk en formel (der bruger funktionen TOTAL) til at lægge tallene sammen.
Hvordan regner man sammen i Excel?
- =SUM(A2:A4;2429;10482)
- =SUM(4823;A3:A4;C2:C3)
- =SUM(4823,12335,9718,C2:C3)
- =SUM(A2;A3;A4;2429;10482)
Hvordan får man Excel til at beregne?
- Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Hvordan lægger man en række sammen i Excel?
Eksempel på brug af ”Autosum”
eks. lægge tallene sammen fra cellerne: B2, B3, B4 og B5, så du får resultatet i celle B6, skal du klikke i cellen B6 og klikke på ”Autosum”. Formlen bliver nu oprettet, og tallene bliver lagt sammen i celle B6. Du kan i celle B6 se formlen, som lyder: =SUM(B2:B5).
Hvordan laver man en gange formel i Excel?
Sådan opretter du formlen: Skriv et lighedstegn (=) i celle B2. Klik på celle A2 for at angive cellen i formlen. Angiv en stjerne (*).
Sådan laver du en samlet kolonneformel i Excel: Brug af Microsoft Excel
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan låser man en række fast i Excel?
- Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
- På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan skriver man i et regneark?
- Åbn et regneark i Google Sheets.
- Klik på en tom celle, eller dobbeltklik på en celle, der ikke er tom.
- Begynd at skrive.
- Valgfrit: Hvis du vil tilføje en anden linje i en celle, skal du trykke på ⌘+Enter på en Mac eller Ctrl+Enter i Windows.
- Tryk på Enter, når du er færdig.
Hvorfor regner Excel ikke?
Når en formel ikke beregnes, skal du kontrollere, om automatisk beregning er aktiveret i Excel. Formler udfører ikke beregninger, hvis manuel beregning er aktiveret. Følg disse trin for at se, om Automatisk beregning er slået til. Vælg fanen Filer, vælg Indstillinger, og vælg derefter kategorien formler.
Kan man lave beregninger i Word?
Du kan udføre beregninger og logiske sammenligninger i en tabel ved at bruge formler. Kommandoen Formel findes under Tabelværktøjer på fanen Layout i gruppen Data.
Hvordan laver man en kolonne?
Sådan indsætter du en enkelt kolonne: Højreklik på hele kolonnen til højre for, hvor du vil tilføje den nye kolonne, og vælg derefter Indsæt kolonner. Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner.
Hvordan laver man celler i Excel?
- Markér den celle eller det celleområde til højre eller over, hvor du vil indsætte ekstra celler. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
- I menuen Indsæt skal du vælge, om du vil rykke de markerede celler ned eller til højre for de nyligt indsatte celler.
Hvordan indsætter man i Excel?
- Klik i den celle i det regneark, hvor du vil indsætte objektet.
- Klik på Objekt i gruppen Tekst under fanen Indsæt.
- Klik på fanen Opret fra fil.
- Klik på Gennemse, og vælg den fil, du vil indsætte.
Hvordan låser man en celle i Excel formel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Hvordan låser man en celle i en formel i Excel?
Når du laver formler i Excel, kan du lette kopieringen af dine formler ved hjælp af ét tegn – nemlig dollartegnet $. Dollartegnet bruges til det der i Excel kaldes 'absolutte referencer'. Her låser du en celle i en formel ved at bruge $, hvorefter formlen refererer til samme celle, uanset hvorhen den kopieres.
Hvordan låser jeg et felt i Excel?
Skriv et lighedstegn (=) i feltet Refererer til celler, og skriv derefter referencen for det område, du vil låse op. Du kan også vælge knappen Skjul dialogboks , markere området i regnearket og derefter vælge knappen Skjul dialogboks igen for at vende tilbage til dialogboksen.
Kan man låse kolonner i Excel?
Hvis du ønsker, at række- og kolonneoverskrifter altid vises, når du ruller gennem dit regneark, kan du låse den øverste række og/eller første kolonne. Tryk på Vis > Frys ruder, og tryk på den indstilling, du ønsker.
Hvordan ganger man 2 celler i Excel?
Multiplicere tal i en celle
eks. skriver =5*10 i en celle, viser cellen resultatet 50.
Hvad hedder minus i Excel?
Subtrahere tal i en celle
Hvis du vil udføre simpel subtraktion, skal du bruge den aritmetiske operator - (minustegn).
Hvad står Excel for?
Excel er et databehandlings-program udviklet af Microsoft. Hvorfor Excel hedder "Excel", er der ikke nogen officiel forklaring på. Mange mener dog, at fordi man i et regneark arbejer med celler, så er Excel et ordspil mellem "x antal" og "celler".
Hvad er en kolonne i Excel?
Funktionen KOLONNE returnerer kolonnenummeret for den angivne cellereference. Hvis formlen =KOLONNE(D10), returneres 4, fordi kolonne D er den fjerde kolonne.