Fjerne alle kanter for at markere tabellen og få vist fanen Tabeldesign . På fanen Tabeldesign skal du klikke på pilen ud for Kanter og derefter klikke på Ingen kant.
Hvordan fjerner man gitterlinjer i Word?
Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer . Hvis du vil skjule gitterlinjerne, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer .
Hvordan fjerner man kanter i Word?
- Markér tekstfeltet eller figuren. ...
- Klik på Kontur til figur under fanen Formatér, og klik derefter på Ingen kontur.
Hvordan fjerner man kolonner i Word?
Slet en række eller en kolonne
Markér en række eller kolonne, du vil slette. Tryk på Backspace, eller vælg fanen Layout for tabelværktøjer >Slet, og vælg derefter en indstilling.
Hvordan sletter man en tabel i Word?
Klik på en række eller celle i tabellen, og klik derefter på fanen Layout (dette er fanen ud for fanen Tabeldesign på båndet). Klik på Slet, og klik derefter på den ønskede indstilling i menuen.
Sådan fjerner du tabellinjer fra et Microsoft Word-dokument: Microsoft Office-tip
Hvordan sletter man en tabel?
Åbn et dokument på din Android-telefon eller -tablet. Tryk på en celle i den tabel, du vil slette. i den menu, der vises. Tryk på Slet tabel.
Hvordan ændrer man Layout i Word?
Rediger layoutet for dit dokument, så det er lige, som du vil have det. Vælg Layout > Margener. Vælg de ønskede margener, eller vælg Tilpassede margener for at definere dine egne.
Hvordan fjerner man linjer i Excel?
- Markér et eller flere regneark. Tip!: Hvis der er markeret flere ark, vises [Gruppér] i titellinjen øverst i regnearket. ...
- I Excel 2007: På fanen Visning i gruppen Vis/skjul skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer.
Hvordan sletter man en linje i Excel?
- Markér de celler, rækker eller kolonner, der skal slettes.
- Højreklik, og vælg derefter den ønskede indstilling for sletning, f. eks. Slet og ryk celler opad, Slet og ryk celler til venstre, Slet rækker,eller Slet kolonner.
Hvad er en sektion i Word?
Du kan bruge sektionsskift i Word, hvis du ønsker at ændre layoutet eller formateringen i dit dokument. Når du indsætter et sektionsskift, indsætter du en pause og således en frisk start med et nyt afsnit.
Kan man slette sider i Word?
- Gå til den side, du vil fjerne.
- I menuen Vis skal du klikke på Udgivelseslayout.
- På fanen Layout på båndet skal du under Sider klikke på Fjern.
Kan man slette sidehoved i Word?
- Gå til Indsæt > Sidehoved eller Sidefod, og vælg derefter Fjern sidehoved eller Fjern sidefod.
- Hvis der er mere end én sektion i dokumentet, skal du gentage denne fremgangsmåde for hver sektion.
Kan man fjerne sidehoved i Word?
- Dobbeltklik på det første sidehoved- eller sidefodsområde.
- Markér Speciel første side for at se, om den er markeret. Hvis ikke: ...
- Tilføj dit nye indhold i sidehovedet eller sidefoden.
- Vælg Luk sidehoved og sidefod, eller tryk på Esc for at afslutte.
Hvordan fjerner jeg grå baggrund i Word?
Gå til Design > Sidefarve. Vælg Ingen farve.
Hvordan udvider man en tabel i Word?
- Markér tabellen.
- Vælg tabellens flyttehåndtag. ...
- Højreklik på tabellen, vælg Tabelegenskaber, og vælg derefter fanen Række .
- Markér afkrydsningsfeltet Angiv højde .
- Vælg pilen ud for Rækkehøjde er, og vælg derefter Mindst.
- Vælg OK.
Kan ikke slette række i Excel?
- Højreklik på en celle, række eller kolonne i en tabel, som du vil slette.
- Klik på Slet på miniværktøjslinjen.
- Vælg Slet celler, Slet kolonner eller Slet rækker.
Hvordan indsætter man en ekstra linje i Excel?
- Markér overskriften på rækken over det sted, hvor du vil indsætte ekstra rækker. Tip!: Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede rækker, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
Hvordan laver man en ramme i Excel?
- Markér den celle eller det celleområde, hvor du vil tilføje en ramme. Tip!: Hvis du hurtigt vil markere hele regnearket, skal du klikke på knappen Markér alt .
- Klik på pilen ud for Kanter. i gruppen Skrifttype under fanen Hjem , og klik derefter på den ønskede kanttypografi.
Hvordan retter man i et word dokument?
Brug Registrer ændringer
For at slå det til skal du vælge Gennemse > Registrer ændringer. Hvis du foretager redigeringer i dokumentet, registrerer Word ændringerne. For at slå det fra skal du vælge Gennemse >Registrer ændringer. Word holder op med at foretage nye redigeringer, og alle foretagne bliver i dokumentet.
Hvordan laver man Design i Word?
- Vælg Design > Temaer.
- Peg på et tema for at få vist et eksempel på, hvordan det ser ud.
- Vælg det ønskede tema.
Hvordan gør man sin Word hvid?
- Gå til Word > Indstillinger > Generelt > Tilpas.
- Vælg Mørk tilstand har en hvid sidefarve.
Hvordan deler man en tabel i Word?
- Placer markøren på den række, du vil bruge som den første række af den anden tabel. I eksempeltabellen er den på tredje række. ...
- På fanen LAYOUT i gruppen Flet skal du klikke på Opdel tabel. Tabellen opdeles i to tabeller.
Hvordan laver man en tabel?
- Markér en celle i dine data.
- Vælg Hjem > Formatér som tabel.
- Vælg en typografi for tabellen.
- I dialogboksen Opret Tabel skal du angive dit celleområde.
- Markér, hvis tabellen indeholder overskrifter.
- Vælg OK.
Hvordan sletter jeg et dokument?
- Åbn et Stifinder-vindue. Tip!: Du kan hurtigt få adgang til Stifinder ved at trykke på Windows-tasten. + E.
- Find den fil, du vil slette.
- Markér filen, og tryk på delete-tasten, eller klik på Slet på fanen Hjem på båndet.
Hvad bruger man sidehoved til?
Sidehoved og sidefod hjælper først og fremmest din læser med at finde hoved og hale i din tekst. Derfor er sidehoved og sidefod en servicefunktion, som du aldrig bør spare væk. Sidehoved og sidefod er også en hjælp til dig.