Hvordan fjerner man linjer i Excel?

Du kan enten vise eller skjule gitterlinjer i et regneark i Excel til internettet. Markér afkrydsningsfeltet Gitterlinjer i gruppen Vis under fanen Vis for at vise gitterlinjer, eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at skjule dem.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sletter man en linje i Excel?

Markér en række eller kolonne, du vil slette. Tryk på Backspace, eller vælg fanen Layout for tabelværktøjer >Slet, og vælg derefter en indstilling. Bemærk!: I Excel skal du markere en række eller kolonne, du vil slette, højreklikke og vælge Slet og vælge den ønskede indstilling.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er gitterlinje?

Gitterlinjer giver visuelle tegn, når du formaterer i Office. Du kan justere figurer og andre objekter i dine PowerPoint slides og Word dokumenter og skelne mellem cellegrænser i og sektioner i dine regneark og projektmapper i Excel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke slette celler i Excel?

Højreklik på en celle, række eller kolonne i en tabel, som du vil slette. Klik på Slet celler i menuen. Hvis du vil slette én celle, skal du vælge Ryk celler til venstre eller Ryk celler op. Hvis du vil slette rækken, skal du klikke på Slet række.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skifter man linje i Excel?

Start en ny linje med tekst i en celle i Excel
  1. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
  2. Klik på det sted i den markerede celle, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
  3. Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

How to Remove Gridlines from Specific Cells in Excel



Hvordan fjerner man linjeafstand?

Ændre linjeafstanden i en del af dokumentet
  1. Markér et eller flere afsnit, der skal opdateres. ...
  2. Gå til Hjem > Afstand mellem linjer og afsnit .
  3. Vælg Indstillinger for linjeafstand , og vælg en indstilling i feltet Linjeafstand .
  4. Juster indstillingerne Før og Efter for at ændre afstanden mellem afsnit.
  5. Vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fjerner man bindestreg i Excel?

Klik på fanen Formatér under Tekstfeltværktøjer, og klik derefter på Orddeling. I dialogboksen Orddeling skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Automatisk orddeling af denne tekstenhed. Slet eventuelle bindestreger, der forbliver i teksten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvorfor kan jeg ikke slette et ark i Excel?

Slette et eller flere regneark

Hvis der ikke kan ses noget ikke-markeret regneark, skal du højreklikke på fanen til et markeret regneark og derefter klikke på Opdel grupperede ark i genvejsmenuen. Klik på pilen ud for Slet i gruppen Celler under fanen Hjem, og klik derefter på Slet ark.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan splitter man celler i Excel?

Opdele celler
  1. Klik i en celle, eller marker flere celler, du vil opdele.
  2. Under Tabelværktøjer, under fanen Layout i gruppen Flet, klik på Opdel celler.
  3. Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sletter jeg en formel i Excel?

Slette en formel, men bevare resultaterne
  1. Markér den celle eller det celleområde, der indeholder formlen.
  2. Klik på >Kopiér (eller tryk på Ctrl+C).
  3. Klik på > under Indsæt > Indsæt værdier.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man to spalter i word?

Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik på det ønskede layout.
  1. Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
  2. Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
  3. Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sletter man en tabel i Word?

Slette en række, celle eller tabel
  1. Klik på en række eller celle i tabellen, og klik derefter på fanen Layout (dette er fanen ud for fanen Tabeldesign på båndet).
  2. Klik på Slet, og klik derefter på den ønskede indstilling i menuen. Bemærk!: Indstillingen til at slette tabellen på menuen Slet er kun i Word.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fryser man en række i Excel?

Frys kolonner og rækker
  1. Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
  2. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan splitter man en kolonne i Excel?

Opdel indholdet fra én celle i to eller flere celler
  1. Markér den eller de celler, hvis indhold du ønsker at dele. ...
  2. På fanen Data i gruppen Dataværktøjer skal du klikke på Tekst til kolonner. ...
  3. Vælg Afgrænset, hvis indstillingen ikke allerede er valgt, og klik derefter på Næste.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skjuler man kolonner i Excel?

Skjul kolonner
  1. Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
  2. Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan splitter man tekst i Excel?

Prøv det!
  1. Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele.
  2. Vælg Data > Tekst til kolonner.
  3. I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste.
  4. Vælg Afgrænsere for dine data, f. ...
  5. Vælg Næste.
  6. Vælg den destination i dit regneark, hvor du vil have de opdelte data vist.
  7. Vælg Afslut.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvorfor kan jeg ikke redigere i Excel?

Hvis et regneark eller en præsentation er låst for redigering og ikke kan redigeres i Windows-programmet på computeren, kan det være, at filen allerede redigeres af en anden, eller at vedkommende har tjekket filen ud. Er du ikke sikker på, hvad "tjekket ud" betyder?

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en kopi af et Excel ark?

Kopiér et regneark i den samme projektmappe
  1. Højreklik på regnearksfanen, og vælg Flyt eller kopiér.
  2. Markér afkrydsningsfeltet Opret en kopi.
  3. Vælg, hvor du vil placere kopien, under Før ark.
  4. Vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvorfor kan jeg ikke trække ned i Excel?

Du kan slå denne indstilling til eller fra efter behov ved at gøre følgende:
  1. Klik på Fil > Indstillinger.
  2. I kategorien Avanceret under Redigeringsindstillingerskal du markere eller fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Aktivér fyldhåndtag samt træk og slip af celler.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er den normale linjeafstand?

Linjeafstand. Når du vælger linjeafstand, skal du være opmærksom på, at: din opgave skal fremstå overskuelig og læsevenlig. mange fag anbefaler en linjeafstand (også kaldet skydning) på 1,5.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på studypedia.au.dk

Hvad er dobbelt linjeafstand?

Du kan bruge dobbelt mellemrum på hele eller dele af et Word-dokument. Hvis du vil dobbelt linjeafstand i hele dokumentet, skal du gå > Afstand mellem afsnit ogvælge Dobbelt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fjerner man linjeskift i Word?

Skjul linjenumre fra et afsnit eller flere afsnit
  1. Markér de(t) pågældende afsnit.
  2. På fanen Hjem i Word eller på fanen FORMATÉR TEKST i en Outlook mail skal du vælge dialogboksstarteren Afsnit .
  3. Vælg fanen Linje- og sideskift.
  4. Under Formatering skaldu vælge Suppress line numbers.
  5. Vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man en linie i excel?

Klik på pilen under Frys ruder under fanen Vis. Gør derefter et af følgende: Hvis du kun vil låse én række, skal du klikke på Frys øverste række. Hvis du kun vil låse én kolonne, skal du klikke på Frys første kolonne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man enkelte celler i Excel?

Lås celler i Excel
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
  3. Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man rækker og kolonner i Excel?

Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker

Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com