Vælg Transformér> Flet kolonner. I dialogboksen Flet kolonner skal du angive en separator, der skal indsættes mellem hver flettet kolonne. Du kan vælge mellem foruddefinerede separatorværdier eller angive en brugerdefineret separatorværdi. Vælg OK.
Hvordan fletter man felter i Excel?
Markér den første celle, og tryk på Skift , mens du markerer den sidste celle i det område, du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at kun én af cellerne i området indeholder data. Vælg Hjem > Flet & Center.
Hvordan sammenfletter man celler i Excel?
Kombiner data ved brug af funktionen SAMMENKÆDNING
Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i. Skriv =SAMMENKÆDNING(. Markér den celle, du først vil kombinere. Brug kommaer til at adskille cellerne, du kombinerer, og brug anførselstegn til at tilføje mellemrum, kommaer eller anden tekst.
Hvordan får man 2 linjer i Excel?
- Hvis du vil indsætte flere rækker, skal du markere rækkerne over det sted, hvor du vil indsætte rækker.
- Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. Hvis du f. eks. ...
- Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.
Hvordan indsætter man flere kolonner i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt kolonne: Højreklik på hele kolonnen til højre for, hvor du vil tilføje den nye kolonne, og vælg derefter Indsæt kolonner. Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner.
How to merge two columns in Excel without losing data
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
- Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
- Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
- Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
Der er flere måder at indsætte og fjerne kolonner på i Excel, men den nemmeste måde er at blokke den kolonne eller række du vil have en ny række/kolonne ved siden af/over, og så holde CTRL knappen nede og trykke + på tastaturet.
Hvad er en række og hvad er en kolonne?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Hvordan ganger man 2 felter i Excel?
- Skriv =A2*$B$2 i en ny kolonne i regnearket (eksemplet ovenfor bruger kolonne D). Sørg for at medtage et $-symbol før B og før 2 i formlen, og tryk på Enter. ...
- Træk formlen ned til de andre celler i kolonnen.
Hvordan fryser man flere kolonner i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan flytter man rundt på kolonner i Excel?
Hvis du vil flytte rækker eller kolonner, skal du klikke på Klip. eller trykke på Ctrl+X i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem.
Hvordan skjuler man kolonner i Excel?
- Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
- Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan laver man et dynamisk regneark?
Vælg menuen Eksportér til Excel på kommandolinjen, og vælg derefter Dynamisk regneark. Markér de kolonner, du vil eksportere, og vælg derefter Eksportér. Når overførslen er fuldført, skal du navigere til placeringen af den hentede fil. Når du henter et regneark, gemmes det automatisk på computeren.
Hvordan skifter man linje i et felt i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Ctrl+Alternativ+Retur for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
Hvordan laver man et filter i Excel?
- Markér de data, du vil filtrere. ...
- I dialogboksen Opret tabel kan du vælge, om tabellen har overskrifter. ...
- Vælg OK.
- Hvis du vil anvende et filter, skal du klikke på pilen i kolonneoverskriften og vælge en filterindstilling.
Kan ikke slette kolonne i Excel?
Højreklik på en celle, række eller kolonne i en tabel, som du vil slette. Klik på Slet celler i menuen. Hvis du vil slette én celle, skal du vælge Ryk celler til venstre eller Ryk celler op. Hvis du vil slette rækken, skal du klikke på Slet række.
Hvad er en kolonne i Excel?
Hvordan fjerner man linjer i Excel?
Markér afkrydsningsfeltet Gitterlinjer i gruppen Vis under fanen Vis for at vise gitterlinjer, eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at skjule dem. Excel til internettet fungerer problemfrit med Office-programmerne på computeren.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan markere man to kolonner i Excel?
Markér en eller flere rækker og kolonner
Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum. Hvis du vil markere rækker eller kolonner, der ikke støder op til hinanden, skal du holde Ctrl nede og vælge række- eller kolonnenumrene.
Hvordan skriver man i kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan laver man kolonner i slides?
Tilføj en kolonne
Gør et af følgende i gruppen Rækker & kolonner under fanen Layout: Hvis du vil tilføje en kolonne til venstre for den markerede celle, skal du klikke på Indsæt til venstre. Hvis du vil tilføje en kolonne til højre for den markerede celle, skal du klikke på Indsæt til højre.
Hvordan får man vist skjulte kolonner i Excel?
På fanen Hjem i gruppen Celler skal du klikke på Formatér > synlighed > Skjul & Vis > Skjul ark. Hvis du vil vise regneark, skal du følge de samme trin, men vælge Vis. Du får vist en dialogboks, der viser, hvilke ark der er skjulte, så vælg dem, du vil have vist.
Hvordan laver man ny linje i Excel?
- Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
- Klik på det sted, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
- Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.