Hvordan flytter man en række i Excel?

Flyt eller kopiér rækker eller kolonner Træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Alt nede, og træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Skift nede, og træk din række eller kolonne mellem eksisterende rækker eller kolonner. Excel gør plads til den nye række eller kolonne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ændrer man rækker til kolonner i Excel?

Markér den første celle, hvor du vil indsætte dataene, og klik på pilen ud for Indsæt på fanen Startside. Klik derefter på Transponer. Vælg et sted i regnearket, hvor der er tilstrækkelig plads til at indsætte dine data.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan Transponerer man i Excel?

Sådan kan du transponere celleindhold:
  1. Kopiér celleområdet.
  2. Markér de tomme celler, hvor du vil indsætte de transponerede data.
  3. På fanen Hjem skal du vælge ikonet Sæt ind og vælge Indsæt transponer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skjuler man rækker i Excel?

Vis eller skjul rækker eller kolonner
  1. Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
  2. Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan indsætter man flere rækker i Excel?

Indsæt flere rækker i et Excel-regneark
  1. Hvis du vil indsætte flere rækker, skal du markere rækkerne over det sted, hvor du vil indsætte rækker.
  2. Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. Hvis du f. eks. ...
  3. Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

How to Move Rows in Excel (The Easiest Way)



Hvordan fryser man flere rækker i Excel?

Frys kolonner og rækker
  1. Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
  2. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan samler man 2 kolonner i Excel?

Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller omgivet af en anden kolonne, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér> Flet kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man vist skjulte rækker i Excel?

Hvis du ikke kan se den første kolonne (kolonne A) eller række (række 1) i regnearket, er den muligvis skjult. Sådan får du vist den. På dette billede er kolonne A og række 1 skjulte. Hvis du vil have vist kolonne A, skal du højreklikke på overskriften i kolonne B og vælge Vis kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad betyder transponer?

Funktionen TRANSPONER returnerer et lodret celleområde som et vandret område eller omvendt. Funktionen TRANSPONER skal indtastes som en matrixformel i et område, der har henholdsvis samme antal rækker og kolonner som kildeområde har kolonner og rækker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan løfter man et tal i Excel?

Tryk på Ctrl+1. Markér feltetHævet eller Sænket skrift under Effekter, og klik på OK. Tip!: Selvom Excel ikke har hurtige tastaturgenveje til disse kommandoer, kan du navigere i menuer og dialogbokse kun ved hjælp af tastaturet. Brug Alt+HFNE til hævet skrift og Alt+HFNB til sænket skrift.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man valgmuligheder i Excel?

Opret en rulleliste
  1. Markér cellerne, der skal indeholde listerne.
  2. På båndet skal du vælge DATA > Datavalidering.
  3. Angiv Tillad til liste i dialogboksen.
  4. Klik i Kilde, skriv den tekst eller de tal (adskilt med kommaer for en kommasepareret liste), du vil bruge på rullelisten, og vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke flytte celler i Excel?

Hvis du vil bruge piletasterne til at flytte mellem celler, skal du slå Scroll Lock fra. Det gør du ved at trykke på tasten Scroll Lock (der hedder ScrLk) på tastaturet. Hvis tastaturet ikke indeholder denne tast, kan du slå Scroll Lock fra ved hjælp af skærmtastaturet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan udvider man felter i Excel?

Markér den række eller de rækker, du vil ændre. Gå til Hjem > Celler > Formatér. Under Cellestørrelse skal du vælge Rækkehøjde. Skriv den ønskede værdi i feltet Rækkehøjde , og vælg derefter OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man øverste række i Excel?

Klik på pilen under Frys ruder under fanen Vis. Gør derefter et af følgende: Hvis du kun vil låse én række, skal du klikke på Frys øverste række. Hvis du kun vil låse én kolonne, skal du klikke på Frys første kolonne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad står E for i Excel?

Formatet Videnskabelig viser et tal i eksponentiel notation, hvor en del af tallet erstattes med E+n,hvor E (eksponent) multiplicerer det foregående tal med 10 til n'potens. Et videnskabelig format med 2 decimaler viser f. eks. 12345678901 som 1,23E+10, hvilket er 1,23 gange 10 til den 10.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke slette rækker i Excel?

Slet en række eller en kolonne
  1. Markér en række eller kolonne, du vil slette.
  2. Tryk på Backspace, eller vælg fanen Layout for tabelværktøjer >Slet, og vælg derefter en indstilling. Bemærk!: I Excel skal du markere en række eller kolonne, du vil slette, højreklikke og vælge Slet og vælge den ønskede indstilling.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan slettes tomme rækker i Excel?

Slet celler, rækker eller kolonner
  1. Markér de celler, rækker eller kolonner, der skal slettes.
  2. Højreklik, og vælg derefter den ønskede indstilling for sletning, f. eks. Slet og ryk celler opad, Slet og ryk celler til venstre, Slet rækker,eller Slet kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man automatisk dato i Excel?

Hvis du vil indsætte dags dato, skal du trykke på Ctrl+Skift+; (semikolon).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan samler man celler i Excel?

Flette celler

Vælg Hjem > Flet & Center. Hvis Flet & Center er nedtonet, skal du kontrollere, at du ikke redigerer en celle, eller at de celler, du vil flette, ikke er i en tabel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er sammenkædning?

Funktionen SAMMENKÆDNING kombinerer teksten fra flere områder og/eller strenge, men den indeholder ikke afgrænser eller IgnoreEmpty-argumenter. SAMMENKÆDNING erstatter funktionen SAMMENKÆDE. Funktionen SAMMENKÆDE bevares imidlertid for kompatibilitet med tidligere versioner af Excel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ganger man 2 felter i Excel?

Gang tal der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=' og vælger den første celle du vil bruge i regnestykket, indtaster dernæst gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk 'Enter' og du vil se resultatet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Hvordan låser man rækker og kolonner i Excel?

Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker

Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man enkelte celler i Excel?

Lås celler i Excel
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
  3. Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man en celle i en formel?

Dollartegnet bruges til det der i Excel kaldes 'absolutte referencer'. Her låser du en celle i en formel ved at bruge $, hvorefter formlen refererer til samme celle, uanset hvorhen den kopieres.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk