Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan fryser man rækker og kolonner i Excel?
- Hvis du kun vil låse én række, skal du klikke på Frys øverste række.
- Hvis du kun vil låse én kolonne, skal du klikke på Frys første kolonne.
- Hvis du vil låse mere end én række eller kolonne, eller hvis du vil låse både rækker og kolonner på samme tid, skal du klikke på Frys ruder.
Hvordan fryser man kolonne i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.
Hvordan låser man en celle i Excel?
Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK.
Hvordan låser man celler i Excel genvej?
Her bliver F4 på tastaturet din hurtige makker: F4 skifter mellem både at låse og låse op for cellen – også delvist!
Sådan fryser du ruder i Excel
Hvad gør dollartegn i Excel?
Hvis du vil bevare den oprindelige cellereference, når du kopierer den, "låser" du den ved at placere et dollartegn ($) før cellen og kolonnereferencerne.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Frys ruder for at låse rækker eller kolonner
Hvis du vil sikre, at et område i et regneark forbliver synligt, mens du ruller til et andet område i regnearket, skal du gå til fanen Vis, hvor du kan vælge Frys ruder for at låse bestemte rækker og kolonner, eller du kan opdele, så du får separate vinduer i samme regneark.
Hvordan låser man en celle?
Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet). Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK. Klik på Gennemse, og klik derefter på Beskyt ark eller Beskyt projektmappe for at anvende beskyttelsen.
Hvordan låser man en celle i sheets?
- På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
- Vælg en række eller kolonne, du vil fryse eller frigøre.
- Øverst skal du klikke på Vis. Frys.
- Vælg, hvor mange rækker eller kolonner, der skal fryses.
Hvordan laver man et dollartegn?
'Alt Gr' + '4 ' giver normalt $ på samme måde som 'Alt Gr' +'2' giver @.
Hvordan fryser?
- Fordel maden. Mad, der er fordelt godt i fryseren, bliver hurtigere dybfrossent. ...
- Pak maden tæt. Emballage med meget luft i er dårlig for din mad. ...
- Afrim din fryser. ...
- Indfrysningsfunktionen er god til store mængder mad. ...
- Genindfrys din mad.
Hvordan låser man en celle i Excel på Mac?
- Markér de celler, du vil låse.
- I menuen Formatér skal du klikke på Celler eller trykke på ...
- Klik på fanen Beskyttelse, og sørg for, at afkrydsningsfeltet Låst er markeret. ...
- Hvis der er celler, som skal være låst op, skal du markere dem.
Hvordan får man vist skjulte kolonner i Excel?
- Markér de kolonner, der støder op til de skjulte kolonner.
- Højreklik på de markerede kolonner, og vælg derefter Vis.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan sortere man kolonner i Excel?
Vælg en celle i den kolonne, du vil sortere. Klik på Sortér i gruppen Sortér og filtrer under fanen Data. Vælg den kolonne, du vil sortere, i boksen Sorter efter under Kolonne i dialogboksen Sortér.
Kan man låse enkelte celler i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Kan man låse et Excel ark?
Sæt kode på din Excel fil ⤵ Klik på Beskyt projektmappe og vælg Kryptér med adgangskode. Angiv din Adgangskode og klik på OK.
Hvorfor kan jeg ikke indsætte rækker i Excel?
- Hvis du vil indsætte flere rækker, skal du markere rækkerne over det sted, hvor du vil indsætte rækker.
- Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. Hvis du f. eks. ...
- Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.
Hvad betyder dollartegn?
Dollartegnet, et S med to tværstreger, er i virkeligheden en forenkling af bogstaverne U.S. – United States, selve landets navn forenklet til et mønttegn.
Hvad er tegnet for dollars?
Facts om Amerikanske dollar
Desuden anvendes US$ som en forkortelse for at adskille den amerikanske dollar fra de andre valutaer, der benytter sig af dollartegnet ($), f.
Hvordan sætter man tal i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan fletter man 2 kolonner i Excel?
Vælg Transformér> Flet kolonner. I dialogboksen Flet kolonner skal du angive en separator, der skal indsættes mellem hver flettet kolonne. Du kan vælge mellem foruddefinerede separatorværdier eller angive en brugerdefineret separatorværdi. Vælg OK.
Hvordan indsætter man flere rækker i Excel?
- Markér overskriften på rækken over det sted, hvor du vil indsætte ekstra rækker. Tip!: Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede rækker, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
Hvad står Excel for?
Excel er et databehandlings-program udviklet af Microsoft. Hvorfor Excel hedder "Excel", er der ikke nogen officiel forklaring på. Mange mener dog, at fordi man i et regneark arbejer med celler, så er Excel et ordspil mellem "x antal" og "celler".