Gang tal der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=' og vælger den første celle du vil bruge i regnestykket, indtaster dernæst gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk 'Enter' og du vil se resultatet.
Hvordan ganger man to celler i Excel?
Multiplicere tal i en celle
eks. skriver =5*10 i en celle, viser cellen resultatet 50.
Hvordan laver man Gangetegn i Excel?
- Indtaste dem i en formel.
- Starte formlen med et lighedstegn (=)
- Bruge gangetegnet, som er *
Hvordan summere man i Excel?
Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen.
Hvordan trækker man to tal fra hinanden i Excel?
Subtrahere tal i en celle
Hvis du f. eks. angiver formlen =10-5 i en celle, vises 5 som resultat af cellen.
Excel plus minus gange dividere
Hvordan ganger man 2 felter i Excel?
Gang tal der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=' og vælger den første celle du vil bruge i regnestykket, indtaster dernæst gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk 'Enter' og du vil se resultatet.
Hvis formel mellem to værdier?
HVIS, funktionen. Funktionen HVIS er en af de mest populære funktioner i Excel, og den gør det muligt at foretage logiske sammenligninger mellem en værdi, og hvad du forventer. Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk.
Hvordan virker sum i Excel?
Du kan bruge en simpel formel til at lægge tal sammen i et område (en gruppe celler), men funktionen SUM er nemmere at bruge, når du arbejder med mere end nogle få tal. For eksempel er =SUM(A2:A6) mindre tilbøjelig til at have slåfejl end =A2+A3+A4+A5+A6.
Hvordan finder man summen af to tal?
Sumtegnet skal læses sådan, at man først sætter det laveste tal ind på k's plads i udtrykket efter sumtegnet. Derefter skal man sætte tallet 1 højere ind på k's plads, og lægge de to tal sammen. Så skal man sætte tallet endnu 1 højere ind på k's plads og lægge dette til, osv.
Hvordan får man Excel til at beregne gennemsnit?
- Klik på en celle under eller til højre for de tal, du vil finde gennemsnittet for.
- Klik på pilen ud for Autosum i gruppen Redigering under fanen Hjem, og klik derefter på Middel, og tryk derefter på Enter.
Hvordan laver man gange på tastatur?
Brug det numeriske tastatur til at skrive det første tal i beregningen. På tastaturet skal du skrive + for at lægge til, - for at trække fra, * for at gange eller / for at dividere.
Hvad er tegnet for gange?
Tegnet for multiplikation er ofte en prik • eller et x. Hvis du benytter en computer er tegnet en stjerne som denne *. De to tal, du multiplicerer, kaldes faktorer, og resultatet hedder et produkt. Hvis vi skal multiplicere 3 og 4, betyder det, at vi plusser 3 med sig selv 4 gange.
Hvordan skriver man gange op?
På samme måde findes der en kort skrivemåde for at gange med det samme tal mange gange. 54 læses som "5 opløftet til fjerde potens" eller bare "5 i fjerde" og betyder ganske enkelt 5 ganget med sig selv 4 gange. Et tal skrevet på denne måde kaldes en potens. 5 er grundtallet og 4 er eksponenten.
Hvordan fletter man 2 celler i Excel?
Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller omgivet af en anden kolonne, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér> Flet kolonner.
Hvordan låser man en celle i en formel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
- Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.
Er Excel et regneark?
Gør data til indsigt med gratis og premium regneark.
Hvordan ganger og dividere man?
De fire regneoperationer eller regningsarter er plus, minus, gange og dividere, og de skrives henholdsvis +, −, ⋅ og : (eller /). Alle fire regningsoperationer involverer to tal (operander), og operationen (operatoren) skrives mellem de to tal. For eksempel er 6+2=8, 6−2=4, 6⋅2=12 og 6:2=3.
Hvad er de 4 regningsarter?
Plus, minus, division og gange, er grundstene for matematikundervisning, og ethvert barn kan fortælle, at de ikke altid er nemme.
Hvad er en multiplikation?
Multiplikation (at gange) er en af de fire grundlæggende regnearter (addition, subtraktion, division og multiplikation). Metoden er et specialtilfælde af addition, nemlig omfattende de situationer, hvor man lægger flere tal af samme størrelse sammen. I Danmark kendes regningsarten også som at gange.
Hvad er Sumfunktionen?
Funktionen SUM adderer værdier. Du kan tilføje individuelle værdier, cellereferencer eller områder eller en blanding af alle tre.
Hvordan virker Xopslag?
XOPSLAG-funktion søger i et område eller en matrix og returnerer derefter et element, der svarer til det første match, den finder. Hvis der ikke findes et match, kan XOPSLAG returnere det nærmeste (omtrentlige) match. *Hvis den udelades, returnerer XOPSLAG tomme celler, som findes i lookup_array.
Hvorfor regner Excel ikke formler?
Når en formel ikke beregnes, skal du kontrollere, om automatisk beregning er aktiveret i Excel. Formler udfører ikke beregninger, hvis manuel beregning er aktiveret.
Hvordan sammenligner man to kolonner i Excel?
Funktionen SAMMENLIGN søger efter et angivet element i en område af celler og returnerer derefter den relative placering af det pågældende element i området. Hvis f. eks. området A1:A3 indeholder værdierne 5, 25 og 38, returnerer formlen =SAMMENLIGN(25,A1:A3,0) tallet 2, da 25 er det andet element i området.
Hvordan bruger man Sum hviser?
summerer formlen =SUM. HVIS(B2:B5, "John", C2:C5) kun værdierne i området C2:C5, hvor de tilsvarende celler i området B2:B5 er lig med "John". Hvis du vil sammentælle celler på basis af flere kriterier, skal du se Funktionen SUM. HVISER.
Hvad er et Vopslag?
VOPSLAG bruges til at slå vandret op i en liste, modsat LOPSLAG, som er lodret op i en liste. VOPSLAG og LOPSLAG har samme opbygning, så når du først har lært den ene at kende, er det let at benytte den anden. VOPSLAG hedder HLOOKUP, hvis du har en engelsk udgave af Microsoft Excel.