Hvordan gør man en celle større i Excel?

Markér rækkerne eller kolonnerne, og vælg derefter Layout, og vælg højde og bredde. Vælg afkrydsningsfeltet Visning > Lineal, markér den celle, du ønsker, og træk derefter markørerne på linealen. Bemærk!: I Excel skal du vælge Hjem > Formatér, og derefter vælge Kolonnebredde.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en celle større i Excel?

Markér den række eller de rækker, du vil ændre. Gå til Hjem > Celler > Formatér. Under Cellestørrelse skal du vælge Tilpas automatisk rækkehøjde. Tip!: Hvis du hurtigt vil tilpasse alle rækker i regnearket automatisk, skal du markere Markér alt og derefter dobbeltklikke på rammen under en af rækkeoverskrifterne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan udvider man en tabel i Excel?

Du kan bruge kommandoen Tilpas størrelse i Excel til at tilføje rækker og kolonner i en tabel:
  1. Klik et vilkårligt sted i tabellen, hvorefter Tabelværktøjer vises.
  2. Klik på Design > Skift størrelse på tabel.
  3. Markér hele det celleområde, som tabellen skal indeholde, hvor du starter med cellen øverst til venstre.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan plusser man i XL?

Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fletter man felter i Excel?

Flet to eller flere celler ved at følge denne fremgangsmåde:
  1. Markér to eller flere tilgrænsende celler, som du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at de data, du vil bevare, findes i cellen øverst til venstre, og husk, at alle data i de andre flettede celler slettes. ...
  2. På fanen Hjem skal du vælge Flet og centrer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Sådan øges cellestørrelsen i Excel



Hvordan fletter man 2 celler i Excel?

Skriv =SAMMENKÆDNING(. Markér den celle, du først vil kombinere. Brug kommaer til at adskille cellerne, du kombinerer, og brug anførselstegn til at tilføje mellemrum, kommaer eller anden tekst.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man en celle i Excel til at skifte farve?

Vælg Formatér. I feltet Formatér celler skal du vælge Udfyld. Vælg en farve, og vælg OK. Du kan få vist et eksempel på dit valg under Eksempel og vælge OK eller vælge en anden farve.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er en formel i Excel?

Excel til internettet gør dette ved hjælp af formler i celler. En formel udfører beregninger eller andre handlinger på dataene i regnearket. En formel starter altid med et lighedstegn (=), som kan efterfølges af tal, matematiske operatorer (f.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man flere linjer i Excel?

Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Ctrl+Alternativ+Retur for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvor finder man Formellinjen i Excel?

Boksnavn og formellinjen

Lige under båndet yderst til venstre finder du boksnavnet, der fortæller dig, i hvilken celle du befinder dig i. Ved siden af boksnavnet til højre ligger formellinjen. Når du har lavet formler i dit regneark, viser formellinjen dig, hvilken formel du har lavet i en celle.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på duka.dk

Hvordan skjuler man rækker i Excel?

Vis eller skjul rækker eller kolonner
  1. Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
  2. Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man flere decimaler i Excel?

Øge antal decimaler for mange tal på én gang
  1. Klik på rullemenuen Talformat i gruppen Tal under fanen Hjem, og klik > Flere talformater.
  2. Vælg det talformat, du vil bruge, på listen Kategori, og sørg for, at det har decimaler, f. eks. ...
  3. Skriv det antal decimaler, der skal vises, i feltet Antal decimaler, og klik på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan linker man i Excel?

Prøv det!
  1. Vælg, hvad du gerne vil gøre til et link og vælg derefter Indsæt > Link eller tryk på Ctrl+K.
  2. Vælg Placer i dette dokument.
  3. Vælg, hvor du vil have linket til at oprette forbindelse til, og vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fletter man fra Excel til Word?

Under fanen Forsendelser skal du vælge Start brevfletning> Guiden Trinvis brevfletning. I ruden Brevfletning under Vælg modtagere skal du vælge Brug en eksisterende liste. Under Brug en eksisterende liste skal du vælge Gennemse og derefter åbne dit formaterede regneark.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fletter man Celler i Word?

Flette celler

Markér de celler, du vil flette. Vælg Layout > Flet celler. Hvis du vil ophæve fletning af celler, skal du markere cellerne og vælge Ophæv fletning af celler.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fletter man i Word?

Flet til mail med Word brevfletning
  1. Åbn et dokument i Word.
  2. Vælg fanen Forsendelser og derefter menuen Start brevfletning.
  3. Vælg punktet Mails. ...
  4. Udpeg eller opret din kildefil som beskrevet ovenfor.
  5. Skriv din tekst og indsæt fletfelter som beskrevet ovenfor.
  6. På fanen Forsendelse skal du klikke på menuen Afslut og flet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Hvordan laver man en knap i Excel?

Indsætte en knap
  1. Placer markøren det sted i formularskabelonen, hvor du vil indsætte kontrolelementet.
  2. Hvis opgaveruden Kontrolelementer ikke er synlig, skal du klikke på Flere kontrolelementer i menuen Indsæt eller trykke på Alt+I, C.
  3. Klik på knappen under Indsæt kontrolelementer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man en række i Excel?

Hvis du trykker Ctrl+Skift+piletast en gang til, markeres hele rækken eller kolonnen. Træk hen over række- eller kolonneoverskrifterne. Du kan også markere den første række eller kolonne, holde SKIFT nede og klikke på den sidste række eller kolonne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skriver man 3 4 i Excel?

Tilgængelige talformater i Excel
  1. Markér en celle eller et celleområde.
  2. På fanen Hjem vælger du Tal fra rullemenuen. eller du kan vælge en af disse indstillinger: Tryk på Ctrl+1, og vælg Tal. Højreklik på cellen eller celleområdet, vælg Formater celler... , og vælg Tal. ...
  3. Vælg det format, du ønsker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad bruger man en formel til?

Ordet formel kommer af latin formula, dim. af forma 'form'. Formler er af overordentlig stor betydning i matematikken. De giver overblik og tillader udledning af nye relationer, eller de bruges direkte til beregning.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på denstoredanske.lex.dk

Hvad hedder gange i Excel?

For at gange 2 tal med hinanden i Excel skal du:

Indtaste dem i en formel. Starte formlen med et lighedstegn (=) Bruge gangetegnet, som er *

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvordan ændrer man farve i Excel?

Klik på Sidelayout i Excel, klik på Farver, og vælg derefter det farveskema, du vil bruge, eller opret dine egne temafarver.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan bruger man hvis funktionen i Excel?

HVIS, funktionen. Funktionen HVIS er en af de mest populære funktioner i Excel, og den gør det muligt at foretage logiske sammenligninger mellem en værdi, og hvad du forventer. Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man sortere i Excel?

Sortering er en af de hyppigst brugte funktioner til administration af data. I Excel kan du sortere tabeller efter én eller flere kolonner, i stigende eller faldende rækkefølge eller udføre en brugerdefineret sortering.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com