- PC: Ctrl+c for at kopiere, Ctrl+x for at klippe og Ctrl+v for at indsætte.
- Mac: ⌘+c for at kopiere, ⌘+x for at klippe og ⌘+v for at indsætte.
Hvordan indsætter man et billede?
- Gør et af følgende: Vælg Indsæt > Billeder > Denne enhed for et billede på din pc. Vælg Indsæt > Billeder > Lagerbilleder for billeder eller baggrunde i høj kvalitet. Vælg Indsæt > Billeder > Onlinebilleder for et billede på internettet.
- Vælg det ønskede billede, og vælg derefter Indsæt.
Hvordan indsætter man tekst i Word?
Tryk på Ctrl+C. Bemærk!: Sørg for, at markøren ikke er inden i tekstfeltet, men på kanten af tekstfeltet. Hvis markøren er inde, kopieres teksten, ikke tekstfeltet, når du trykker på Ctrl+C. Vælg en placering, og tryk på Ctrl+V for at indsætte teksten i tekstfeltet.
Hvordan indsættes bilag i Word?
- Klik på Indsæt > Objekt.
- Vælg Opret fra fil.
- Vælg Gennemse og gå til den fil, du vil bruge.
- Vælg Indsæt.
- Vælg Vis som ikon og vælg derefter OK.
Hvordan indsætter man et word dokument i et andet?
- Gå til Indsæt > objekt.
- Vælg Opret fra fil.
- Vælg Gennemse, og vælg den fil, du vil bruge.
- Vælg Indsæt.
- Vælg Vis som ikon for at integrere eller Link til fil for et link.
- Vælg OK.
Indsæt en Fodnote i Word
Hvordan indsætter man en PDF fil i et word dokument?
- Klik på Indsæt > Objekt i gruppen Tekst. I Outlook skal du klikke i brødteksten i et element, f. eks. i en mail eller en kalenderbegivenhed.
- Klik på Opret fra fil > Gennemse.
- Gå til den . pdf-fil, som du vil indsætte, og klik derefter på Åbn.
- Klik på OK.
Kan man indsætte en PDF i et word dokument?
Afhængigt af hvilken version af Word eller Outlook du bruger, kan du indsætte en række forskellige objekter (f. eks PDF-filer, Excel-diagrammer eller regneark eller PowerPoint-præsentationer) i et Word dokument eller en mail ved at sammenkæde eller integrere dem.
Hvorfor kan jeg ikke indsætte sidetal i Word?
Vælg Indsæt > Sidetal, og vælg derefter den ønskede placering og typografi. Hvis du ikke vil have vist et sidetal på den første side, skal du vælge Speciel første side. Hvis du vil have nummereringen til at starte med 1 på den anden side, skal du gå til Sidetal > Formatér sidetal og angive Begynd med til 0.
Hvordan sætter man Excel ind i Word?
- I Excel skal du klikke på det diagram, du vil kopiere til et andet Office-program, og derefter trykke på Ctrl+C.
- Åbn det andet Office-program, klik på det sted, hvor du vil indsætte diagrammet, og tryk derefter på Ctrl+V.
Hvad er forskellen på bilag og appendix?
Her kan du læse om, hvad et bilag eller appendiks er.
Et bilag eller appendiks er en samling af det materiale, du gerne vil stille til rådighed for læseren, men som ikke hører hjemme inde i opgaven, fx på grund af materialets omfang. Bilag tæller derfor normalt ikke med i opgivelsen af tegn i din opgave.
Hvordan indsætter man sin underskrift i Word?
I menuen Indsæt skal du vælge Autotekst > Ny. Feltet Opret ny autotekst åbnes. Skriv et navn til signaturblokken ud for Navn, og vælg OK. Når du vil bruge denne signatur, skal du anbringe indsætningspunktet, der hvor du vil indsætte underskriftsblokken.
Hvordan sætter man to Word dokumenter sammen?
Klik på Gennemse > Sammenlign > Kombiner. Klik på pilen under Oprindeligt dokument, og klik derefter på det dokument, der indeholder de kombinerede ændringer.
Hvordan kopier man og indsætter?
- PC: Ctrl+c for at kopiere, Ctrl+x for at klippe og Ctrl+v for at indsætte.
- Mac: ⌘+c for at kopiere, ⌘+x for at klippe og ⌘+v for at indsætte.
Hvordan indsætter man illustrationer i Word?
Klik på Figurer i gruppen Illustrationer under fanen Indsæt. På fanen Format, som vises, når du har indsat en tegnefigur, kan du gøre et af følgende: Indsæt en figur. Du skal klikke på en figur under fanen Formatér i gruppen Indsæt figurer, og derefter skal du klikke et sted i dokumentet.
Hvordan sætter man et billede ved siden af tekst i Word?
Placere et billede i midten af et dokument
Du kan tilføje et billede, en figur eller et billede i midten af et dokument og få teksten til at flyde rundt om. Markér et billede. Gå til Billedformat eller Format > Ombryd tekst > Kvadrat. Vælg Placering > Flere layoutindstillinger.
Kan man indsætte en pdf i Excel?
- Klik i den celle i det regneark, hvor du vil indsætte objektet.
- Klik på Objekt. ...
- Klik på fanen Opret fra fil i dialogboksen Objekt.
- Klik på Gennemse, og vælg den fil, du vil indsætte.
Hvordan indsætter man i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt række: Højreklik på hele rækken, hvorover du vil indsætte den nye række over, og vælg derefter Indsæt rækker. Sådan indsætter du flere rækker: Markér det samme antal rækker, hvorover du vil tilføje nye rækker. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt rækker.
Kan man sætte en pdf ind i Excel?
- Åbn dit Excel regneark og klik på fanebladet Indsæt og længst til høje på menulinjen skal du klikke på Objekt.
- Et dialogvindue åbnes og vælg her Adobe Acrobat Document i rullemenuen Objekttype.
Hvordan laver man en sidetal i Word?
- Dobbeltklik på det ønskede sidetal i sidehovedet eller sidefoden.
- Gå til Indsæt > Sidenummerering.
- Vælg Nuværende placering.
- Vælg en typografi.
Hvordan laver man sin egen forside i Word?
- Klik på Forside i gruppen Sider under fanen Indsæt.
- Klik på et forsidelayout i galleriet med valgmuligheder. Når du har indsat en forside, kan du erstatte eksempelteksten med din egen tekst ved at klikke for at markere et område af en forside, f. eks. titel, og skrive din tekst.
Hvordan laver man forside uden sidetal?
Fjern sidetallet på den første side
Gå til Indsæt > Sidehoved eller Sidefod > Rediger sidehoved eller Rediger sidefod. Vælg Speciel første side. Bemærk!: Speciel første side kan anvendes på den første side i en hvilken som helst sektion i dokumentet, og ikke kun på første side.
Hvordan konvertere man PDF til Word gratis?
Sådan konverterer du PDF-filer til Word-dokumenter:
Klik på "Eksportér." Hvis din PDF indeholder scannet tekst, vil Acrobat Word-konverteren automatisk køre tekstgenkendelse. Gem din nye Word-fil: Navngiv din konverterede fil, vælg DOC- eller DOCX-filformatet og klik på knappen "Gem". Det var alt!
Hvordan laver man PDF om til Excel?
- Åbn en PDF-fil i Acrobat.
- Klik på værktøjet "Eksporter PDF" i panelet til højre.
- Vælg "regneark" som dit eksportformat, og vælg derefter "Microsoft Excel Workbook."
- Klik på "Eksportér." Hvis dine PDF-dokumenter indeholder scannet tekst, vil Acrobat automatisk køre tekstgenkendelse.
Hvorfor kan jeg ikke redigere i PDF?
Hvis du kun kan få vist en PDF-fil, kan det skyldes, at du ikke kan redigere filen, fordi tilladelsesniveauet er angivet til "skrivebeskyttet" eller "kun se". Du kan f. eks. omgå dette ved at eksportere din PDF-fil fra Adobe Acrobat til et andet program, f.
Kan man lave en PDF-fil om til Word?
Svaret er: “Ja, du kan konvertere PDF til Word, eller rettere sagt, du kan åbne PDF-filen i Word”. Herunder viser vi dig, hvordan du kan åbne en PDF-fil i Microsoft Word.