- Markér overskriften på rækken over det sted, hvor du vil indsætte ekstra rækker. Tip!: Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede rækker, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
Hvordan indsætter man en ekstra række i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt række: Højreklik på hele rækken, hvorover du vil indsætte den nye række over, og vælg derefter Indsæt rækker. Sådan indsætter du flere rækker: Markér det samme antal rækker, hvorover du vil tilføje nye rækker. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt rækker.
Hvordan laver man flere linjer i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Ctrl+Alternativ+Retur for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
Hvordan laver man kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan fastholder man en række i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Sådan indsætter du række i Excel
Hvordan låser man flere rækker i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Sådan fryser du flere rækker eller kolonner: Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset. På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvad er kolonner?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Hvordan sætter man tekst ind i Excel?
Hvis du vil medtage tekst i dine funktioner og formler, skal du omgive teksten med dobbelte anførselstegn (""). Anførselstegnene fortæller Excel, at det handler om tekst, og ved tekst mener vi ethvert tegn, herunder tal, mellemrum og tegnsætning. Her er et eksempel: =A2&" solgte enheder "&B2&".
Hvordan markerer man en række i Excel?
Hvis du trykker Ctrl+Skift+piletast en gang til, markeres hele rækken eller kolonnen. Træk hen over række- eller kolonneoverskrifterne. Du kan også markere den første række eller kolonne, holde SKIFT nede og klikke på den sidste række eller kolonne.
Kan ikke slette række i Excel?
- Højreklik på en celle, række eller kolonne i en tabel, som du vil slette.
- Klik på Slet på miniværktøjslinjen.
- Vælg Slet celler, Slet kolonner eller Slet rækker.
Hvorfor kan jeg ikke indsætte rækker i Excel?
får denne fejlmeddelelse; Microsoft excel kan ikke indsætte nye celler, da det vil skubbe ikke tomme celler uden for regnearket. Disse celler kan se tomme ud , men indeholde tomme værdier, formatering eller en formel. Slet det nødvendige antal rækker for at frigøre plads til det du vil indsætte, og prøv igen.
Hvordan indsætter man en kolonne i Excel?
eks. tre kolonner. Indsæt ved hjælp af funktionen ”Indsæt” i båndet eller ved at højreklikke på musen og vælge ”Indsæt”. Der bliver nu i dette eksempel indsat tre nye kolonner til venstre for de kolonner, du har markeret.
Hvordan folder man rækker ud i Excel?
Gå til Hjem > Celler > Formatér, peg på Skjul & Vis, og vælg derefter Vis rækker eller Vis kolonner.
Hvordan slår man celler sammen i Excel?
- Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i.
- Skriv =, og vælg derefter den første celle, der skal kombineres.
- Skriv &, og sæt anførselstegn rundt om et mellemrum.
- Markér den næste celle, du vil kombinere, og tryk derefter på Enter.
Hvordan bytter man om på kolonner og rækker i Excel?
- Markér det dataområde, du vil omarrangere, herunder række- og kolonneoverskrifter, og tryk på Ctrl+C. ...
- Vælg en ny placering i regnearket, hvor du vil indsætte den transponerede tabel, og sørg for, at der er masser af plads til at indsætte dine data.
Hvordan flytter man linjer i Excel?
- Når du flytter rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt udklippede celler.
- Når du kopierer rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt kopierede celler.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Frys øverste række fryser kun række 1, hvis du altså er scrollet helt op i arket. Hvis du ikke er, så fryses den øverste række i dit pågældende skærmbillede. Frys første kolonne fryser kolonnen yderst til venstre i dit skærmbillede. Hvis du kan se kolonne A som den første kolonne, er det altså den der fryses.
Hvordan viser man skjulte rækker i Excel?
- Tryk på F5 > Speciel.
- Tryk på Ctrl+G > Speciel.
- Eller klik på Find & Vælg>Gå til speciel i gruppen Redigering under fanen Hjem.
Hvordan fortryder man i Excel?
Hvis du vil fortryde en handling, skal du trykke på Ctrl+Z på tastaturet eller vælge Fortryd på værktøjslinjen Hurtig adgang. Du kan trykke på Fortryd (eller Ctrl+Z) gentagne gange, hvis du vil fortryde flere trin.
Hvordan låser man celler i Excel med dollartegn?
Altså at du kun har brug for at låse enten kolonnen eller rækken. Dette gør du ved at kun indsætte et dollartegn i stedet for to. Foranstil dollartegnet foran den del af cellen du vil have låst. Eksempel: $A1 eller A$1 – her har du henholdsvis låst kolonne eller række.
Hvordan låser jeg et felt i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.