Hvordan indsætter man flere rækker i Excel?

Indsæt rækker Sådan indsætter du flere rækker: Markér det samme antal rækker, hvorover du vil tilføje nye rækker. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt rækker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man flere linjer i Excel?

Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift. Klik på det sted i den markerede celle, hvor du vil indsætte linjeskiftet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man flere rækker i Excel?

Sådan fryser du flere rækker eller kolonner:
  1. Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
  2. På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fryser man flere ruder i Excel?

Frys rækker eller kolonner

Den grå linje, der vises mellem kolonne A og B viser, at den første kolonne er frosset. Vælg den tredje kolonne. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan indsætter jeg en linje i Excel?

Indsæt en eller flere rækker, kolonner eller celler i Excel til...
  1. Markér overskriften på rækken over det sted, hvor du vil indsætte ekstra rækker. Tip!: Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. ...
  2. Hold Ctrl nede, klik på de markerede rækker, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Sådan indsætter du flere rækker i Excel (den enkleste måde)



Hvordan sætter man tekst ind i Excel?

Hvis du vil medtage tekst i dine funktioner og formler, skal du omgive teksten med dobbelte anførselstegn (""). Anførselstegnene fortæller Excel, at det handler om tekst, og ved tekst mener vi ethvert tegn, herunder tal, mellemrum og tegnsætning. Her er et eksempel: =A2&" solgte enheder "&B2&".

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan indsætter man underskrift i Excel?

Indsætte en signaturlinje

Klik der, hvor linjen skal være. Vælg Indsæt > signaturlinje. Vælg Microsoft Office-signaturlinje. I feltet Konfiguration af signatur kan du skrive et navn i feltet Foreslået underskriver.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke se alle rækker i Excel?

Find skjulte celler
  1. Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
  2. Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke slette række i Excel?

Markér en række eller kolonne, du vil slette. Tryk på Backspace, eller vælg fanen Layout for tabelværktøjer >Slet, og vælg derefter en indstilling. Bemærk!: I Excel skal du markere en række eller kolonne, du vil slette, højreklikke og vælge Slet og vælge den ønskede indstilling.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser jeg et felt i Excel?

Skriv et lighedstegn (=) i feltet Refererer til celler, og skriv derefter referencen for det område, du vil låse op. Du kan også vælge knappen Skjul dialogboks , markere området i regnearket og derefter vælge knappen Skjul dialogboks igen for at vende tilbage til dialogboksen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan bruger man dollartegn i Excel?

Når du laver formler i Excel, kan du lette kopieringen af dine formler ved hjælp af ét tegn – nemlig dollartegnet $. Dollartegnet bruges til det der i Excel kaldes 'absolutte referencer'. Her låser du en celle i en formel ved at bruge $, hvorefter formlen refererer til samme celle, uanset hvorhen den kopieres.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvordan låser man i Excel på Mac?

Sådan låses celler

Klik på fanen Beskyttelse, og sørg for, at afkrydsningsfeltet Låst er markeret. Bemærk!: Som standard har alle celler formateringen Låst, medmindre du tidligere har slået det fra. + 1. Klik derefter for at fjerne markeringen af afkrydsningsfeltet Låst, så det ikke er markeret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man en celle i Excel?

Låse celler for at beskytte dem
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
  3. Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man ny linje i Excel?

Indsætte et linjeskift i en celle
  1. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
  2. Klik på det sted, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
  3. Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fjerner man linjer i Excel?

Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer . Hvis du vil skjule gitterlinjerne, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer .

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan grupperer man Data i Excel?

Vælg Hjem > Gruppér efter. I dialogboksen Gruppér efter skal du vælge Avanceret for at vælge mere end én kolonne at gruppere efter. Hvis du vil tilføje en anden kolonne, skal du vælge Tilføj gruppering.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan tæller man antal rækker i Excel?

Klik blot på kolonneoverskriften. Statuslinjen i nederste højre hjørne af Excel-vinduet fortæller dig antallet af rækker. Gør det samme for at tælle kolonner, men denne gang skal du klikke på rækkevælgeren i venstre side af rækken.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man låse kolonner i Excel?

Hvis du ønsker, at række- og kolonneoverskrifter altid vises, når du ruller gennem dit regneark, kan du låse den øverste række og/eller første kolonne. Tryk på Vis > Frys ruder, og tryk på den indstilling, du ønsker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan indsætter?

Du kan bruge tastaturgenveje til at kopiere og indsætte:
  1. PC: Ctrl+c for at kopiere, Ctrl+x for at klippe og Ctrl+v for at indsætte.
  2. Mac: ⌘+c for at kopiere, ⌘+x for at klippe og ⌘+v for at indsætte.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan indsætter man uden formatering?

Markerer og kopierer teksten, men i stedet for at højreklikke og vælge “Indsæt,” vælger du i stedet “Indsæt uden formatering” (genvejstasterne er CTRL+Shift+v). Funktionen er virkelig nyttig, når man bare skal kopiere tekst uden at have billeder og andet med.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på bloggenomitogundervisning.dk

Hvordan laver man en e signatur?

Der er fire måder at skabe en elektronisk underskrift på vha. Acrobat Sign. Du kan skrive dit navn, uploade en billedfil af din håndskrevne underskrift, tegne din underskrift med en markør, eller underskrive med din finger eller en pen på en enhed med touchskærm.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på adobe.com

Hvordan fletter man 2 kolonner i Excel?

Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller ikke-sammenhængende, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér > Flet kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er sammenkædning?

Sammenkædning er en juridisk bestemmelse i Forligsmandsloven, som giver forligsmanden mulighed for at sammenkæde forhandlinger fra flere forskellige brancher og fagforbund til ét samlet mæglingsforslag.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fagbladet3f.dk

Hvordan fletter man 2 Excel ark?

Flette celler

Vælg Hjem > Flet & Center. Hvis Flet & Center er nedtonet, skal du kontrollere, at du ikke redigerer en celle, eller at de celler, du vil flette, ikke er i en tabel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com