- Markér en celle eller et celleområde.
- Vælg Hjem > Klip. eller tryk på Ctrl+X.
- Markér den celle, hvor du vil flytte dataene hen.
- Vælg Hjem > Indsæt. eller tryk på Ctrl+V.
Hvordan beskytter man celler i Excel?
Markér de celler, du vil låse. Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet). Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.
Hvordan fjerner man linjer i Excel?
Du kan enten vise eller skjule gitterlinjer i et regneark i Excel til internettet. Markér afkrydsningsfeltet Gitterlinjer i gruppen Vis under fanen Vis for at vise gitterlinjer, eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at skjule dem.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan kopierer man en række i Excel?
Hvis du vil flytte rækker eller kolonner, skal du klikke på Klip. eller trykke på Ctrl+X i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem. Hvis du vil kopiere rækker eller kolonner, skal du klikke på Kopiér. eller trykke på Ctrl+C i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem.
Excel How-To: Cut, Copy and Paste Basics
Hvordan underskriver man et Excel dokument?
- Klik på fanen Filer.
- Klik på Oplysninger.
- Klik på Beskyt dokument, Beskyt projektmappe eller Beskyt præsentation.
- Klik på Tilføj en digital signatur.
- Læs Word-, Excel- eller PowerPoint-meddelelsen, og klik derefter på OK.
Hvorfor kan jeg ikke kopiere i Excel?
Årsag: Området Kopiér og indsætningsområdet har ikke samme størrelse og form. Løsning: Markér cellen øverst til venstre i stedet for hele området, før du indsætter. Klik på den celle, hvor du vil have vist cellen øverst til venstre for de kopierede data. Klik på Sæt ind på fanen Hjem.
Hvordan skjuler man kolonner i Excel?
- Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
- Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan samler man 2 kolonner i Excel?
Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller omgivet af en anden kolonne, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér> Flet kolonner.
Hvordan deler man en kolonne i Excel?
- Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele.
- Vælg Data > Tekst til kolonner.
- I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste.
- Vælg Afgrænsere for dine data, f. ...
- Vælg Næste.
- Vælg den destination i dit regneark, hvor du vil have de opdelte data vist.
- Vælg Afslut.
Hvordan fjerner man bindestreg i Excel?
Klik på fanen Formatér under Tekstfeltværktøjer, og klik derefter på Orddeling. I dialogboksen Orddeling skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Automatisk orddeling af denne tekstenhed. Slet eventuelle bindestreger, der forbliver i teksten.
Kan ikke lave kanter i Excel?
- Klik på Startside > pilen Kanter .
- Vælg Tegn kanter for ydre kanter eller Tegn rammegitter for gitterlinjer.
- Klik på pilen Kanter > pilen Stregfarve, og vælg derefter en farve.
- Klik på pilen Kanter > pilen Stregtype, og vælg derefter en stregtype.
- Marker de celler, du vil tegne kanter rundt om.
Hvad er gitterlinje?
Gitterlinjer giver visuelle tegn, når du formaterer i Office. Du kan justere figurer og andre objekter i dine PowerPoint slides og Word dokumenter og skelne mellem cellegrænser i og sektioner i dine regneark og projektmapper i Excel.
Hvordan tæller man celler i Excel?
- TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme.
- TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal.
- ANTAL. BLANKE: For at tælle celler, der er tomme.
- TÆL. HVIS: For at tælle celler, der opfylder et bestemt kriterie.
Hvordan fryser man flere ruder i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.
Hvordan samler man rækker i Excel?
Klik på Gruppe i gruppen Disposition under fanen Data. Klik derefter på Rækker i dialogboksen Gruppe, og klik derefter på OK. Tip!: Hvis du markerer hele rækker i stedet for blot cellerne, grupperer Excel automatisk efter række – dialogboksen Gruppér åbnes ikke engang.
Hvordan får man 2 linjer i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan bruger man lopslag?
I sin simpleste form lyder funktionen LOPSLAG: =LOPSLAG(Det, du vil slå op, hvor du vil søge efter det, kolonnenummeret i det område, der indeholder den værdi, der skal returneres, returnerer et omtrentligt eller nøjagtigt match – angivet som 1/SAND eller 0/FALSK).
Hvordan skjuler man formler i Excel?
- Markér det celleområde, hvis formler du vil skjule. ...
- Klik på hjem > formatér > formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Skjult under fanen Beskyttelse.
- Klik på OK.
- Klik på Gennemse > Beskyt ark.
Hvordan viser man skjulte rækker i Excel?
- Tryk på F5 > Speciel.
- Tryk på Ctrl+G > Speciel.
- Eller klik på Find i gruppen Redigering under fanenHjem, og klik & Vælg>Gå til speciel.
Hvad er en kolonne i Excel?
Hvordan overfører man fra Excel til Word?
- Markér de data, du vil kopiere, i Excel, og tryk derefter på Ctrl+C.
- Åbn det andet Office-program, klik på det sted, hvor du vil indsætte dataene, og tryk derefter på Ctrl+V.
- Klik på Indstillinger for Sæt ind ud for dataene, og vælg, hvordan du vil indsætte dem.
Kan ikke flytte celler i Excel?
Hvis du vil bruge piletasterne til at flytte mellem celler, skal du slå Scroll Lock fra. Det gør du ved at trykke på tasten Scroll Lock (der hedder ScrLk) på tastaturet. Hvis tastaturet ikke indeholder denne tast, kan du slå Scroll Lock fra ved hjælp af skærmtastaturet.
Hvordan markerer man alt i Excel?
- Klik på knappen Marker alt.
- Tryk på Ctrl+A. Bemærk Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A. Hvis du trykker på Ctrl+A igen, markeres hele regnearket.
Kan man underskrive i Excel?
Indsætte en signaturlinje
Vælg Indsæt > signaturlinje. Vælg Microsoft Office-signaturlinje. I feltet Konfiguration af signatur kan du skrive et navn i feltet Foreslået underskriver.