Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen. Når du klikker på Autosum, angives der automatisk en formel (der bruger funktionen TOTAL) til at lægge tallene sammen.
Hvordan laver man flere kolonner i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt kolonne: Højreklik på hele kolonnen til højre for, hvor du vil tilføje den nye kolonne, og vælg derefter Indsæt kolonner. Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner.
Hvordan merger man celler i Excel?
- Markér de celler, du vil flette.
- Under Tabelværktøjer, under fanen Layout i gruppen Flet, klik på Flet celler.
Hvordan får man 2 linjer i Excel?
- Hvis du vil indsætte flere rækker, skal du markere rækkerne over det sted, hvor du vil indsætte rækker.
- Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. Hvis du f. eks. ...
- Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.
Hvordan fletter man 2 celler i Excel?
- Markér to eller flere tilgrænsende celler, som du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at de data, du vil bevare, findes i cellen øverst til venstre, og husk, at alle data i de andre flettede celler slettes. ...
- På fanen Hjem skal du vælge Flet og centrer.
Sådan tilføjes to kolonner i Excel? | Tilføjelse af kolonner i Excel-regneark | Excel træning| Simplilearn
Hvordan fletter man 2 Excel ark?
Du kan flette (kombinere) rækker fra én tabel til en anden ved blot at indsætte dataene i de første tomme celler under måltabellen. Tabellen øges i størrelse, så den medtager de nye rækker.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan ganger man 2 felter i Excel?
- Skriv =A2*$B$2 i en ny kolonne i regnearket (eksemplet ovenfor bruger kolonne D). Sørg for at medtage et $-symbol før B og før 2 i formlen, og tryk på Enter. ...
- Træk formlen ned til de andre celler i kolonnen.
Hvordan linker man i Excel?
- Vælg, hvad du gerne vil gøre til et link og vælg derefter Indsæt > Link eller tryk på Ctrl+K.
- Vælg Placer i dette dokument.
- Vælg, hvor du vil have linket til at oprette forbindelse til, og vælg OK.
Hvordan skjuler man kolonner i Excel?
- Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
- Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
- Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
- Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
- Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.
Kan ikke se alle kolonner i Excel?
Klik på Formatér i gruppen Celler under fanen Hjem. Gør et af følgende: Under Synlighedskal du klikke & Vis,og derefter skal du klikke på Vis rækker eller Vis kolonner.
Hvordan laver man en liste i Excel?
- Markér cellerne, der skal indeholde listerne.
- På båndet skal du vælge DATA > Datavalidering.
- Angiv Tillad til liste i dialogboksen.
- Klik i Kilde, skriv den tekst eller de tal (adskilt med kommaer for en kommasepareret liste), du vil bruge på rullelisten, og vælg OK.
Hvordan laver man en formel i Excel?
Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen. Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8192 tegn), du vil bruge i beregningen.
Hvad er en formel i Excel?
En formel udfører beregninger eller andre handlinger på dataene i regnearket. En formel starter altid med et lighedstegn (=), som kan efterfølges af tal, matematiske operatorer (f. eks. et plus- eller minustegn) og funktioner, som virkelig kan udvide styrken ved en formel.
Hvor finder man Formellinjen i Excel?
Boksnavn og formellinjen
Lige under båndet yderst til venstre finder du boksnavnet, der fortæller dig, i hvilken celle du befinder dig i. Ved siden af boksnavnet til højre ligger formellinjen. Når du har lavet formler i dit regneark, viser formellinjen dig, hvilken formel du har lavet i en celle.
Hvad hedder minus i Excel?
For at udføre simpel subtraktion skal du bruge den aritmetiske operator - (minustegn). Hvis du f. eks. angiver formlen =10-5 i en celle, vises 5 som resultat af cellen.
Hvad hedder gange i Excel?
eks. =5*10) og tryk “Enter”. Stjernen (*) udgør gange-symbolet, og '='–tegnet angiver, at der skal vises en sum. Du kan nu gange i Excel, og resultatet vises i cellen.
Hvordan ganger man to kolonner i Excel?
- Skriv et lighedstegn (=) i celle B2.
- Klik på celle A2 for at angive cellen i formlen.
- Angiv en stjerne (*).
- Klik på celle C2 for at angive cellen i formlen.
- Skriv nu et $-symbol foran C og et $-symbol foran 2: $C$2.
- Tryk på Enter.
Hvordan laver man et dynamisk regneark?
Vælg menuen Eksportér til Excel på kommandolinjen, og vælg derefter Dynamisk regneark. Markér de kolonner, du vil eksportere, og vælg derefter Eksportér. Når overførslen er fuldført, skal du navigere til placeringen af den hentede fil. Når du henter et regneark, gemmes det automatisk på computeren.
Hvordan laver man en pivot tabel?
- Markér de celler, som du vil oprette en pivottabel fra. ...
- Vælg Indsæt > Pivottabel.
- Dette opretter en pivottabel baseret på en eksisterende tabel eller et eksisterende område. ...
- Vælg, hvor pivottabellen skal placeres. ...
- Vælg OK.
Hvordan laver man et delt Excel ark?
Tip!: Hvis de bruger den nyeste version af Excel 2016 til Microsoft 365 -abonnenter, kan de åbne filen direkte i Excel appen. De kan klikke på Filer > Åbn... > Delt og derefter vælge en fil, der er delt af en anden person.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Du kan fryse lige så mange, du ønsker, du skal bare altid starte med den øverste række og den første kolonne. Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder.
Hvordan fryser man kolonner i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.