Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen.
Hvordan lægger man 2 celler sammen i Excel?
- Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i.
- Skriv =, og vælg derefter den første celle, der skal kombineres.
- Skriv &, og sæt anførselstegn rundt om et mellemrum.
- Markér den næste celle, du vil kombinere, og tryk derefter på Enter.
Hvordan ganger man 2 tal i Excel?
Gang tal der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=' og vælger den første celle du vil bruge i regnestykket, indtaster dernæst gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk 'Enter' og du vil se resultatet.
Hvordan laver man flere kolonner i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt kolonne: Højreklik på hele kolonnen til højre for, hvor du vil tilføje den nye kolonne, og vælg derefter Indsæt kolonner. Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner.
Hvordan laver man tekst om til tal i Excel?
- Markér de celler eller det celleområde, som har en fejlindikator i øverste venstre hjørne i regnearket. ...
- Klik på den fejlknap, der vises ud for den markerede celle eller det markerede celleområde.
- Klik på Konvertér til et tal i menuen.
How to Add Numbers in Excel (Basic way)
Hvordan laver man sænket tal i Excel?
Markér de tegn i en celle eller et celleområde, du vil formatere. Klik på dialogboksstarteren Skrifttype i gruppen Skrifttype Indstillinger fanen Startside. Tryk på Ctrl+1. Markér feltetHævet eller Sænket skrift under Effekter, og klik på OK.
Hvordan bruger man tæl hvis i Excel?
Funktionen TÆL. HVIS skrives således: =TÆL. HVIS(Område;Kriterie). Excel leder i området, som du definerer og returnerer derefter tallet for, hvor mange celler, der har et indhold, som passer med Kriteriet.
Hvordan laver man kolonner?
- Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet)
- Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". ...
- Nu inddeles den markerede tekst i spalter/kolonner.
Hvordan tilføjer man celler i Excel?
- Markér den celle eller det celleområde til højre eller over, hvor du vil indsætte ekstra celler. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
- I menuen Indsæt skal du vælge, om du vil rykke de markerede celler ned eller til højre for de nyligt indsatte celler.
Hvordan tilføjer man en række i Excel?
- Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
- Klik på det sted i den markerede celle, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
- Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Hvordan laver man 2 Y akser i Excel?
- Vælg et diagram for at åbne Diagramværktøjer.
- Væg Design > Skift diagramtype.
- Vælg Kombinationsdiagram > Klyngekolonne – kurve på sekundær akse.
- Vælg Sekundær akse for den dataserie, du vil vise.
- Vælg rullelistepilen, og vælg Kurve.
- Vælg OK.
Hvordan får man r2 i Excel?
ligning og R2-værdi. Excel 2013-: Vælg i ”Hurtigt layout” diagram med ”fx” og du får tegnet tendenslinje mm. MAC: Gør nogenlunde dom ovenfor eller højreklik på et af punkterne i diagrammet og vælg Tilføj tendenslinje og sæt hak i Vis ligning i diagram og i Vis R-kvadreret.
Hvad er sammenkædning?
Funktionen SAMMENKÆDNING kombinerer teksten fra flere områder og/eller strenge, men den indeholder ikke afgrænser eller IgnoreEmpty-argumenter. SAMMENKÆDNING erstatter funktionen SAMMENKÆDE. Funktionen SAMMENKÆDE bevares imidlertid for kompatibilitet med tidligere versioner af Excel.
Hvad står E for i Excel?
Formatet Videnskabelig viser et tal i eksponentiel notation, hvor en del af tallet erstattes med E+n,hvor E (eksponent) multiplicerer det foregående tal med 10 til n'potens. Et videnskabelig format med 2 decimaler viser f. eks. 12345678901 som 1,23E+10, hvilket er 1,23 gange 10 til den 10.
Hvordan indsætter man en kolonne i Excel?
tre kolonner. Indsæt ved hjælp af funktionen ”Indsæt” i båndet eller ved at højreklikke på musen og vælge ”Indsæt”.
Hvordan fletter man indhold af to celler i Excel?
- Markér det celleområde du ønsker at flette sammen:
- Under fanen 'Hjem' klikker du på knappen 'Flet og centrer' under 'Justering':
- Vores celler er nu blevet flettet til én celle og vores overskrift står nu centreret:
Hvordan låser man flere kolonner i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.
Er Spalter og kolonner det samme?
Hvis du gerne vil skrive tekst i kolonner i Word, så kan du bruge funktionen Spalter. Når du bruger spalter i Word bliver linjerne i din tekst kortere og kan dermed være lettere at læse. For mange spalter har dog den modsatte effekt.
Hvad er en kolonne i Excel?
Hvor mange kolonner i Excel?
Du skal bare klikke på kolonneoverskriften. Statuslinjen i nederste højre hjørne af vinduet Excel viser rækkeoptællingen. Gør det samme for at tælle kolonner, men denne gang skal du klikke på rækkevælgeren i venstre side af rækken.
Hvordan får man Excel til at tælle hyppighed?
HVIS-funktionen. Brug funktionen TÆL. HVIS til at tælle, hvor mange gange en bestemt værdi vises i et celleområde. Du kan finde flere oplysninger under Funktionen TÆL.
Hvis formel Excel eksempel?
Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk. For eksempel =HVIS(C2="Ja",1,2) betyder HVIS(C2=Ja, så returneres 1 – ellers returneres 2).
Hvordan laver man tegn i Excel?
Placer markøren på det sted i filen, hvor du vil indsætte symbolet. Gå til Indsæt>-symbol. Vælg et symbol, eller vælg Flere symboler. Rul op eller ned for at finde det symbol, du vil indsætte.
Hvordan laver man hævet 2 tal?
Brug tastaturgenveje til at anvende hævet eller sænket skrift. Markér den tekst eller det tal, du vil bruge. Ved hævet skrift, skal du trykke på Ctrl, Skift og plustegnet (+) på samme tid. Ved sænket skrift, skal du trykke på Ctrl og lighedstegnet (=) på samme tid.
Hvordan skriver man små tal?
Der er dog en tommelfingerregel om, at man skriver små tal (1-10) med bogstaver i løbende tekst, mens større tal (>10) skrives med tal. Som oftest skrives udelukkende med tal, hvis teksten indeholder tal, der er både lavere og højere end ti.