- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Kan man låse enkelte celler i Excel?
Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK.
Hvordan fryser man en celle i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan bruger man dollartegn i Excel?
Når du laver formler i Excel, kan du lette kopieringen af dine formler ved hjælp af ét tegn – nemlig dollartegnet $. Dollartegnet bruges til det der i Excel kaldes 'absolutte referencer'. Her låser du en celle i en formel ved at bruge $, hvorefter formlen refererer til samme celle, uanset hvorhen den kopieres.
Hvordan låser man en excel fil?
- Vælg Fil > Info.
- Markér feltet Beskyt projektmappe, og vælg Kryptér med adgangskode.
- Angiv en adgangskode i feltet Adgangskode, og vælg derefter OK.
Sådan låser du celler i Microsoft Excel
Hvordan låser man en celle i Excel på Mac?
Markér de celler, du vil låse op. + 1. Klik derefter for at fjerne markeringen af afkrydsningsfeltet Låst, så det ikke er markeret. Hvis der er andre celler, der stadig skal være låst, skal du på fanen Gennemse klikke på Beskyt ark eller Beskyt projektmappe.
Hvordan ophæves skrivebeskyttelse?
Er filegenskaberne sat til skrivebeskyttet? Du kan kontrollere filegenskaber ved at højreklikke på filen og vælge Egenskaber. Hvis attributten Skrivebeskyttet er markeret, kan du fjerne markeringen og klikke på OK.
Hvordan laver man dollar tegn på Windows?
'Alt Gr' + '4 ' giver normalt $ på samme måde som 'Alt Gr' +'2' giver @.
Hvordan laver man dollartegn i Excel på Windows?
F4 bruges til at skifte mellem de forskellige referencetyper i formler, nemlig relative, absolutte eller blandede referencer, i stedet for at du selv skriver de nok så kendte dollartegn som i $A$1. F11 opretter et diagram med de markerede celler som et separat diagram (brug Alt+F1 for at oprette et indlejret diagram).
Hvad betyder dollartegn?
Dollartegnet, et S med to tværstreger, er i virkeligheden en forenkling af bogstaverne U.S. – United States, selve landets navn forenklet til et mønttegn.
Hvordan beskytter man celler i Excel?
- I din Excel-fil skal du markere det regneark, du vil beskytte.
- Markér de celler, som andre kan redigere. ...
- Højreklik et vilkårligt sted i arket, vælg Formatér celler (eller brug Ctrl+1 eller kommando+1 på Mac), og gå derefter til fanen Beskyttelse, og fjern markeringen i Låst.
Hvordan ombryder man tekst i Excel?
Ombryde tekst i en celle eller en gruppe af celler
Markér de celler, du vil formatere. Klik på Ombryd tekst under fanen Hjem. Teksten inde i cellen ombrydes, så den passer til kolonnebredden. Når du ændrer kolonnebredden, tilpasses tekstombrydningen automatisk.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan låser man en celle?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Hvordan fjerner man beskyttelse i Excel?
Åbn den projektmappe, du vil ændre eller fjerne adgangskoden for. På fanen Gennemse skal du klikke på Beskyt ark eller Beskyt projektmappe. Klik på Fjern arkbeskyttelseeller Beskyt projektmappe, og angiv adgangskoden. Når du klikker på Fjern arkbeskyttelse, fjernes adgangskoden automatisk fra arket.
Hvad er en relativ reference i Excel?
A1. Relative referencer En relativ cellereference i en formel, f. eks. A1, er baseret på den relative placering af den celle, der indeholder formlen og den celle, referencen refererer til.
Hvordan laver man tegn i Excel?
Placer markøren på det sted i filen, hvor du vil indsætte symbolet. Gå til Indsæt>-symbol. Vælg et symbol, eller vælg Flere symboler.
Kan ikke taste i Excel?
Hvis tastaturet ikke indeholder denne tast, kan du slå SCROLL LOCK fra ved hjælp af skærmtastaturet. Hvis du vil åbne skærmtastaturet, skal du klikke på knappen Start på skrivebordet i Windows og skrive Skærmtastatur. Hvis du vil slå SCROLL LOCK fra, skal du klikke på ScrLk-tasten og derefter lukke skærmtastaturet.
Hvordan laver man Gangetegn i Excel?
- Indtaste dem i en formel.
- Starte formlen med et lighedstegn (=)
- Bruge gangetegnet, som er *
Hvordan laver jeg specialtegn og symboler på pc?
Indsæt ASCII-tegn
Hvis du vil indsætte et ASCII-tegn, skal du trykke på alt og holde det nede, mens du skriver tegnkoden. Hvis du f. eks. vil indsætte gradstegnet (º), skal du trykke på alt og holde det nede, mens du skriver 0176 på det numeriske tastatur.
Hvad er et specialtegn?
Hvad er specialtegn
Specialtegn er tegn, der ikke findes på tastaturet. De kan bruges ved enten at trykke på en tastekombination på tastaturet eller at benytte Tegnoversigt i Windows.
Hvordan skriver man Paragraftegn på tastatur?
Paragraftegnets tastaturgenvej på Windows-tastatur består af to taster: Shift og 1/2 (til venstre for 1-tallet). På MacBook er tastaturgenvejen de to taster: Shift og $ (til venstre for 1-tallet).
Hvordan gør man Excel skrivebeskyttet?
Gem som skrivebeskyttet
Klik på Værktøjer. Klik på Generelle indstillinger. Klik på afkrydsningsfeltet Skrivebeskyttelse anbefalet. Klik på OK.
Hvordan gør man et excel ark skrivebeskyttet?
- Klik på Oplysninger i menuen Filer.
- Klik på Beskyt projektmappe , og vælg Åbn altid som skrivebeskyttet.
Hvordan låser man et dokument?
- Gå til Gennemse > Beskyt > Beskyt dokument.
- Under Sikkerhed kan du vælge, om du vil angive en adgangskode til at åbne dokumentet, redigere dokumentet eller begge dele. Angiv hver enkelt adgangskode igen for at bekræfte.
- Klik på OK.