- På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
- Vælg en række eller kolonne, du vil fryse eller frigøre.
- Øverst skal du klikke på Vis. Frys.
- Vælg, hvor mange rækker eller kolonner, der skal fryses.
Hvordan fryser man en linje i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan sætter man tal i rækkefølge i sheets?
- Åbn et regneark i Google Sheets på din computer.
- Markér den gruppe celler, du vil sortere.
- Hvis dit regneark indeholder en overskriftsrække, skal du fryse den første række.
- Klik på Data Sortér område.
Hvordan laver man en formel i sheets?
Åbn et regneark i Google Sheets på din computer. Markér de celler, du vil beregne. nederst til højre. "Sum: i alt" vises ud for Udforsk.
Hvordan bruger man Google Sheets?
Google Sheets understøtter celleformler, der typisk findes i de fleste regnearksprogrammer. Du kan bruge disse formler til at oprette funktioner, der bearbejder data og beregner strenge og tal. Her er en liste over alle de tilgængelige funktioner i hver kategori.
When Doing Excel Formulas, How Do I Lock in a Number? : Microsoft Excel Help
Er Google Sheets gratis?
Man kan dele sit dokument med andre og man kan lave ændringer i dokumentet på samme tid. Det er helt gratis at bruge Google Sheets. Google Sheets er ikke nær så avanceret som excel. Der er flere muligheder og hjælpemidler i excel.
Hvis formel Google sheet?
HVIS : Returnerer én værdi, hvis et logisk udtryk er "TRUE", og returnerer en anden værdi, hvis det er "FALSE". SKIFT : Tester et udtryk i forhold til en liste over udtryk og returnerer den værdi, der svarer til det første matchende udtryk med en valgfri standardværdi, hvis ingen andre opfyldes.
Hvordan laver jeg minus i Excel?
Subtrahere tal i en celle
For at udføre simpel subtraktion skal du bruge den aritmetiske operator - (minustegn). Hvis du f. eks. angiver formlen =10-5 i en celle, vises 5 som resultat af cellen.
Hvordan ganger man 2 tal i Excel?
Multiplicere tal i en celle
eks. skriver =5*10 i en celle, viser cellen resultatet 50.
Hvordan finder man typetal i sheets?
I stedet for et gennemsnit eller medianen, kan der være en interesse i at finde typetallet, som er det tal der forekommer flest gange. Dette gøres i Calc og ældre versioner af Excel (før 2010) med MODE(). Har man en dansk version af Excel, hedder denne funktion HYPPIGST().
Hvordan lægger man mange tal sammen i Excel?
Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen. Når du klikker på Autosum, angives der automatisk en formel (der bruger funktionen TOTAL) til at lægge tallene sammen.
Hvordan ordner man tal i Excel?
- Markér en celle med data.
- Vælg Hjem > Sortér og filtrer. Eller vælg Data > Sortér.
- Vælg en indstilling: Sortér A til Å – sorterer den markerede kolonne i stigende rækkefølge. Sortér Å til A – sorterer den markerede kolonne i faldende rækkefølge.
Hvordan sætter man tal i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan låser man et tal i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
- Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.
Hvordan fastlåser man en række i Excel?
Klik på pilen under Frys ruder under fanen Vis. Gør derefter et af følgende: Hvis du kun vil låse én række, skal du klikke på Frys øverste række. Hvis du kun vil låse én kolonne, skal du klikke på Frys første kolonne.
Hvad betyder dollartegn i Excel?
Hvis du vil bevare den oprindelige cellereference, når du kopierer den, "låser" du den ved at placere et dollartegn ($) før cellen og kolonnereferencerne.
Hvordan afrunder man til nærmeste hele tal i Excel?
Hvis antal_cifre er 0, afrundes tallet til det nærmeste heltal. Hvis antal_cifre er mindre end 0, afrundes tallet til venstre for decimaltegnet. Hvis du altid vil runde op (bort fra nul), skal du bruge funktionen RUND. OP.
Hvordan får man r2 i Excel?
ligning og R2-værdi. Excel 2013-: Vælg i ”Hurtigt layout” diagram med ”fx” og du får tegnet tendenslinje mm. MAC: Gør nogenlunde dom ovenfor eller højreklik på et af punkterne i diagrammet og vælg Tilføj tendenslinje og sæt hak i Vis ligning i diagram og i Vis R-kvadreret.
Hvordan multiplicerer man?
Vi ganger altså først første ciffer i første tal, med første ciffer i det andet tal. Derefter første ciffer i første tal, med andet ciffer i det andet tal, og så tredje ciffer og så videre. Så går vi til andet ciffer i første tal, og ganger med alle cifre i andet tal, et ad gangen.
Hvordan skriver man minus?
De negative tal er de tal, der er modsat de positive tal, altså dem der er mindre end 0. Der er lige så mange negative tal, som der er positive tal, for hvis vi har et negativt tal, kan vi sætte minus foran, og så har vi et negativt tal. De negative tal hedder altså -1, -2, -3, -117 og -24.
Hvordan laver man flere linjer i Excel?
Excel 2013
eks. vil indsætte tre nye rækker, skal du markere tre rækker. Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.
Hvordan laver man en tabel i Google Sheets?
- Åbn et dokument eller et dias i en præsentation på din computer.
- Klik på Indsæt Tabel. vælg, hvor mange rækker og kolonner, du vil tilføje. Tabeller kan have op til 20x20 celler.
- Tabellen føjes til dit dokument.
Kan Excel tælle bogstaver?
Hvis du vil tælle tegn i celler, skal du bruge funktionen LÆNGDE. Funktionen tæller, bogstaver, tal, tegn og alle mellemrum. Således er længden af sætningen "Det er 36 grader i dag, så jeg tager til stranden" (uden anførselstegn) 49 tegn: 36 bogstaver, 2 tal, 10 mellemrum, og et komma.
Hvordan laver man kvadratrod i sheets?
Du kan beregne kvadratroden af et tal i Excel med potensfunktionen, der er repræsenteret af karatsymbolet ^. Brug formlen =N^2,hvor N enten er et tal eller værdien af den celle, du vil beregne kvadratroden af. Denne formel kan bruges flere gange i hele regnearket.