- Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
- På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Hvis du vil sikre, at et område i et regneark forbliver synligt, mens du ruller til et andet område i regnearket, skal du gå til fanen Vis, hvor du kan vælge Frys ruder for at låse bestemte rækker og kolonner, eller du kan opdele, så du får separate vinduer i samme regneark.
Hvordan låser man felt i Excel?
Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK.
Hvordan låser man en celle i Excel?
Excel til internettet kan ikke låse celler eller bestemte områder i et regneark. Hvis du vil låse celler eller beskytte bestemte områder, skal du klikke på Åbn i Excel og låse celler for at beskytte dem eller låse eller låse op for bestemte områder i et beskyttet regneark.
Hvordan låser man en celle i sheets?
- På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
- Vælg en række eller kolonne, du vil fryse eller frigøre.
- Øverst skal du klikke på Vis. Frys.
- Vælg, hvor mange rækker eller kolonner, der skal fryses.
Sådan låser du celler i Microsoft Excel
Kan man låse kolonner i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Sådan fryser du flere rækker eller kolonner: Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset. På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.
Hvordan fryser man kolonner i Excel?
Frys øverste række fryser kun række 1, hvis du altså er scrollet helt op i arket. Hvis du ikke er, så fryses den øverste række i dit pågældende skærmbillede. Frys første kolonne fryser kolonnen yderst til venstre i dit skærmbillede. Hvis du kan se kolonne A som den første kolonne, er det altså den der fryses.
Hvordan låser man celler i Excel med dollartegn?
Altså at du kun har brug for at låse enten kolonnen eller rækken. Dette gør du ved at kun indsætte et dollartegn i stedet for to. Foranstil dollartegnet foran den del af cellen du vil have låst. Eksempel: $A1 eller A$1 – her har du henholdsvis låst kolonne eller række.
Hvordan laver man et dollartegn?
'Alt Gr' + '4 ' giver normalt $ på samme måde som 'Alt Gr' +'2' giver @.
Hvordan låser man en celle i Excel på Mac?
Markér de celler, du vil låse op. + 1. Klik derefter for at fjerne markeringen af afkrydsningsfeltet Låst, så det ikke er markeret. Hvis der er andre celler, der stadig skal være låst, skal du på fanen Gennemse klikke på Beskyt ark eller Beskyt projektmappe.
Kan ikke slette kolonne i Excel?
Du kan også slette en række eller kolonne ved at højreklikke på musen. Markér den række eller kolonne, du ønsker at slette, højreklik, og vælg ”Slet”. Kolonnen eller rækken er nu slettet. Vil du slette mere end en række eller kolonne, skal du markere det antal rækker eller kolonner, du vil slette.
Hvordan fjerner man beskyttelse i Excel?
Fjern beskyttelse af et Excel-regneark
Hvis du vil fjerne beskyttelsen af et ark, skal du følge denne fremgangsmåde: Gå til det regneark, du vil fjerne beskyttelsen for. Gå til Filer > Oplysninger > Beskyt > Fjern arkbeskyttelse, eller gå til fanen Gennemse > Ændringer > Fjern arkbeskyttelse.
Hvordan låser man en Word fil?
- Gå til Gennemse > Beskyt > Beskyt dokument.
- Under Sikkerhed kan du vælge, om du vil angive en adgangskode til at åbne dokumentet, redigere dokumentet eller begge dele. Angiv hver enkelt adgangskode igen for at bekræfte.
- Klik på OK.
Hvordan markerer man flere celler i Excel?
Tryk på Ctrl+A. Bemærk! Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan fletter man indhold af to celler i Excel?
- Markér den første celle, og tryk på Skift , mens du markerer den sidste celle i det område, du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at kun én af cellerne i området indeholder data.
- Vælg Hjem > Flet & Center.
Hvordan laver man specialtegn?
- Klik eller tryk på det placering, hvor specialtegnet skal indsættes.
- Gå til Indsæt > Symbol > flere symboler.
- Gå til Specialtegn.
- Dobbeltklik på det tegn, du vil indsætte. Tip!: Mange af specialtegnene har genvejstaster tilknyttet. ...
- Vælg Luk.
Hvad betyder dollartegn?
Dollartegnet, et S med to tværstreger, er i virkeligheden en forenkling af bogstaverne U.S. – United States, selve landets navn forenklet til et mønttegn.
Hvad er et specialtegn i en kode?
Specialtegn er tegn, der ikke findes på tastaturet. De er tilgængelige ved enten at trykke på en kombination af taster på tastaturet eller ved hjælp af tegnoversigten i Windows.
Hvordan laver man dollartegn i Excel på Windows?
På en almindelig PC benytter man F4.
Hvor er dollartegn på tastatur?
danske, norske og svenske keyboards kan symbolet ofte tastes direkte fra computerens tastatur, typisk med [Shift]+[4].
Hvordan laver man en rulleliste i Excel?
- Markér cellerne, der skal indeholde listerne.
- Vælg DATA på båndet, og vælg. Datavalidering.
- Angiv Tillad til liste i dialogboksen.
- Vælg feltet Kilde, og skriv teksten eller tallene til rullelisten adskilt med kommaer. F. eks. "Ja,Nej,Måske" eller "Sand,Falsk".
- Vælg OK.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan laver man kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan åbner man excel fil?
Åbn Stifinder, og dobbeltklik på filen, eller højreklik på filen og vælg Åbn. Åbn den Office-app, du har oprettet filen i, og vælg filen fra listen Seneste.