- Markér den tekst, du vil formatere.
- Gå til Hjem > Gennemstreget.
Hvordan laver man en overstregning i Excel?
- Klik på Åbn i Excel.
- Markér de celler, der indeholder de data, der skal formateres.
- Klik på dialogboksstarteren Formatér celler. ...
- I boksen Formatér celler under Effekter skal du klikke på Gennemstregning.
Hvordan laver man gennemstregning i Word?
Marker hele ordet, højreklik på ordet og vælg Skrifttype - sæt markering i Gennemstreget.
Hvordan Overstreger jeg i Word?
- Klik på Indstillinger > Stave- og grammatikkontrol i Word-menuen.
- I dialogboksen Stave- og grammatikkontrol skal du under Stavekontrol markere eller fjerne markeringen af afkrydsningsfeltet Løbende stavekontrol.
Hvordan Gennemstreger man tekst i Excel?
- Markér den tekst, du vil formatere.
- Gå til Hjem > Gennemstreget.
Gennemstregning i Word med tastaturgenveje
Hvordan får man Word til at lave bindestreg?
- Klik på det sted, hvor du vil indsætte en hård bindestreg.
- Tryk på Ctrl + Skift + bindestreg.
Hvad er track changes?
Teksten. Når fingrene flyder hen over tastaturet, og bogstaver samler sig i sætninger, afsnit og slutteligt et endeligt hele – en tekst, der skal ud til læsere.
Hvordan fjerner man Afsnitstegn i Word?
Hvis du vil slå formateringsmærker til eller fra, skal du gøre følgende: Klik på den knap, der ligner et afsnitstegn, i gruppen Afsnit under fanen Formatér tekst i meddelelsesvinduet. (Når du peger med musen på knappen, står der Vis/skjul ¶).
Hvordan markerer man alt?
Tryk på Ctrl+A på tastaturet for at markere al tekst i dokumentet.
Hvor finder jeg stavekontrol?
Klik på Filer > Indstillinger > Korrektur, fjern markeringen i feltet Løbende stavekontrol, og klik på OK. Hvis du vil slå stavekontrollen til igen, skal du gentage proceduren og markere feltet Løbende stavekontrol. Hvis du vil køre stavekontrollen manuelt, skal du klikke på Gennemse > Stave- og grammatikkontrol.
Hvordan får man flere decimaler i Excel?
- Klik på rullemenuen Talformat i gruppen Tal under fanen Hjem, og klik > Flere talformater.
- Vælg det talformat, du vil bruge, på listen Kategori, og sørg for, at det har decimaler, f. eks. ...
- Skriv det antal decimaler, der skal vises, i feltet Antal decimaler, og klik på OK.
Hvordan markerer man en række i Excel?
Hvis du trykker Ctrl+Skift+piletast en gang til, markeres hele rækken eller kolonnen. Træk hen over række- eller kolonneoverskrifterne. Du kan også markere den første række eller kolonne, holde SKIFT nede og klikke på den sidste række eller kolonne.
Hvordan fryser man flere ruder i Excel?
- Markér en celle, f. eks. D5.
- På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.
Kan man lave grafer i Excel?
Du kan oprette et diagram til dine data i Excel til internettet. Afhængigt af de data, du har, kan du oprette et søjle-, kurve-, cirkel-, søjle-, område-, punkt- eller radardiagram.
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvor kan jeg lave en graf?
Du kan lave et diagram i Word eller Excel. Hvis du har mange data til diagrammet, kan du oprette dit diagram i Excel og derefter kopiere fra Excel til et andet Office-program. Dette er også den bedste måde, hvis dine data ændres regelmæssigt, og du vil have, at diagrammet altid afspejler de seneste tal.
Hvordan laver jeg et er diagram?
- Identificer enheder. Det første skridt er at identificere alle enhederne, der udgør din database eller proces. ...
- Tilføj attributter. ...
- Identificer relationen mellem enhederne. ...
- Definer kardinaliteter. ...
- Del dit ER-diagram. ...
- Opdater og gentag.
Hvordan låser man celler i Excel med dollartegn?
Altså at du kun har brug for at låse enten kolonnen eller rækken. Dette gør du ved at kun indsætte et dollartegn i stedet for to. Foranstil dollartegnet foran den del af cellen du vil have låst. Eksempel: $A1 eller A$1 – her har du henholdsvis låst kolonne eller række.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan får man gitter tilbage i Excel?
Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer . Hvis du vil skjule gitterlinjerne, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer .
Hvordan skjuler man formler i Excel?
- Markér det celleområde, hvis formler du vil skjule. ...
- Klik på Hjem > Formatér > Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Skjult under fanen Beskyttelse.
- Klik på OK.
- Klik på Gennemse > Beskyt ark.
Hvordan laver man kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan skjuler man kolonner i Excel?
Hvis du vil skjule individuelle kolonner, skal du åbne den tabel, som du skjuler en kolonne for, højreklikke på kolonnen og klikke på Skjul i klientværktøjer.
Hvordan laver man farver i Excel?
Markér den celle eller det celleområde, du vil formatere. Klik på Hjem > dialogboksstarteren Formatér celler, eller tryk på Ctrl+Shift+F. Vælg den ønskede farve under Baggrundsfarve under fanen Fyld.
Hvordan flytter man linjer i Excel?
- Når du flytter rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt udklippede celler.
- Når du kopierer rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt kopierede celler.