Opret indholdsfortegnelsen Gå til Referencer > Indholdsfortegnelse. og vælge en automatisk typografi. Hvis du foretager ændringer i dokumentet, der påvirker indholdsfortegnelsen, skal du opdatere indholdsfortegnelsen ved at højreklikke på indholdsfortegnelsen og vælge Opdater felt.
Hvordan laver man en god indholdsfortegnelse?
Indholdsfortegnelsen er en oversigt over opgavens indhold. Den skal gengive opgavens kapitler, så det tydeligt fremgår, hvad der er hovedkapitler, og hvad der er underkapitler. Du skal henvise til præcis den side, hvor kapitlet begynder. Indholdsfortegnelsen skal ikke selv have noget sidetal.
Hvordan skal en indholdsfortegnelse se ud?
- står forrest i opgaven.
- oplister alle opgavens kapitler, afsnit, litteraturliste og evt. ...
- afspejler opgavens forskellige overskriftstyper både i ordlyd og typografi.
- har afsnitsbetegnelser til venstre og sidetal til højre.
Hvordan opdaterer man indholdsfortegnelse i Word?
- Gå til Referencer > Opdater tabel.
- Markér en af følgende indstillinger: Opdater kun sidetal Dette opdaterer kun de sider, som overskrifterne er på, og ignorerer eventuelle ændringer i overskriftsteksten. ...
- Vælg OK.
Kan man lave 2 indholdsfortegnelse i Word?
Det er heldigvis ikke noget problem. I et Word-dokument kan man oprette så mange indholdsfortegnelser, man ønsker, og man kan styre præcis, hvad der kommer med i den enkelte indholdsfortegnelse.
How to Make Table of Contents in Word
Hvordan redigerer man indholdsfortegnelse i Word?
- Gå til Referencer > Indholdsfortegnelse > Indsæt indholdsfortegnelse.
- Vælg Rediger. ...
- Klik på det niveau, du vil ændre, på listen Typografi, og klik derefter på Rediger.
- Foretag ændringerne i ruden Rediger typografi.
- Klik på OK for at gemme ændringerne.
Hvordan laver man side 1 af 2 i Word?
- Gå til Indsæt > Sidetal.
- Gør et af følgende: Vælg Nuværende placering, hvis du har et sidehoved eller en sidefod. ...
- Rul op eller ned, indtil du ser Side X af Y, og vælg et format.
- Vælg Luk sidehoved og sidefod, eller dobbeltklik et sted uden for sidehoved- eller sidefodsområdet.
Hvordan laver jeg overskrifter i Word?
- Markér den tekst, du vil bruge som overskrift.
- Flyt markøren hen over forskellige overskrifter i galleriet Typografier på fanen Startside. Bemærk, at når du peger på en typografi, ændres teksten, så du kan se, hvordan den vil se ud i dokumentet. Klik på den typografi, du vil anvende.
Hvordan laver man en indholdsfortegnelse i Pages?
Tilføj en indholdsfortegnelse for indhold indtil den næste indholdsfortegnelse: Vælg Indsæt > Indholdsfortegnelse > Til næste forekomst.
Hvordan får man Editor i Word?
Vælg Editor på fanen Hjem for at bruge Editor.
Er indholdsfortegnelse side 1?
Siden med indholdsfortegnelse skal IKKE have et sidetal. Således er 'Indledningen' side 1. Du står med din cursor i bunden af siden med Indholdsfortegnelsen. Mens du står i bunden af siden med "Indholdsfortegnelsen" vælger du nu "Sidelayout" + "Skift" til PC eller "Indsæt" + "Sideskift" til Mac.
Hvor lang må en indholdsfortegnelse være?
Fordi opgaven skal være 15-20 sider lang, er det supervigtigt, at du husker at dele dine afsnit op i mindre dele.
Er indholdsfortegnelse og disposition det samme?
Når du laver en disposition, kan det give dig et foreløbigt overblik over, hvordan din opgave kan se ud. Den adskiller sig fra indholdsfortegnelsen ved netop at være foreløbig. Du kan evt. tage udgangspunkt i en standardopbygning.
Hvilke typografier bruges til automatisk indholdsfortegnelse?
For at Word automatisk kan bygge din indholdsfortegnelse skal du “fortælle” Word hvor dine overskrifter er. Gør dette ved alle overskrifter og underoverskrifter (brug typografien 'Overskrift 2' til underoverskrifter).
Hvordan får man sidetal til at starte på side 2?
Vælg Indsæt > Sidetal, og vælg derefter den ønskede placering og typografi. Hvis du ikke vil have vist et sidetal på den første side, skal du vælge Speciel første side. Hvis du vil have nummereringen til at starte med 1 på den anden side, skal du gå til Sidetal > Formatér sidetal og angive Begynd med til 0.
Er forside med i indholdsfortegnelse?
Indholdsfortegnelsen er en ordnet opstilling af de selvstændige hovedafsnit, underoverskrifter, litteraturliste samt evt. bilag med angivelse af sidetal. Den skal placeres på en side for sig. I indledningen skal du motivere og præsentere dit emne og opgaveformuleringen.
Kan man lave indholdsfortegnelse i Excel?
Klik på REFERENCER > Indholdsfortegnelse > Brugerdefineret indholdsfortegnelse.
Kan man lave indholdsfortegnelse i Docs?
Der findes nemlig to typer indholdsfortegnelser i Google Docs. Den ene er til dig selv, så du bedre kan holde styr på dit dokument, og den anden er til den der skal læse dokumentet, som selvfølgelig også har brug for en indholdsfortegnelse.
Kan man lave indholdsfortegnelse i Powerpoint?
Du kan manuelt oprette en oversigts- eller indholdsfortegnelsesslide ved at kopiere slidetitler til en ny slide og (eventuelt) oprette et link til hver enkelt.
Hvordan laver man et Word dokument skrivebeskyttet?
- Klik på Microsoft Office-knappen. , og klik derefter på Gem eller Gem som, hvis du tidligere har gemt dokumentet.
- Klik på Værktøjer.
- Klik på Generelle indstillinger.
- Klik på afkrydsningsfeltet Skrivebeskyttelse anbefalet.
- Klik på OK.
- Gem dokumentet.
Hvordan laver man fortløbende numre i Word?
- Klik i en sektion, eller markér flere sektioner.
- Klik på Linjenumre i gruppen Sideopsætning på fanen Sidelayout.
- Klik på Indstillinger for linjenummerering, og klik derefter på fanen Layout.
- Vælg Markerede sektioner på listen Anvend på.
- Klik på Linjenumre.
Hvorfor kan jeg ikke lave en ligning i Word?
Bemærk!: Hvis du ikke kan se Ligningsfunktioner, kan ligningen være oprettet i en ældre version af Word. Se i så fald Ændring af en ligning, der er skrevet i en tidligere version af Word. Vælg Design for at se værktøjer til at føje forskellige elementer til ligningen.
Hvilken side skal sidetal starte på?
Din opgave skal have sidetal – også selvom den er kort.
Derudover sikrer sidetal, at din læser kan holde styr på opgaven og på, om der er gået nogle sider tabt under print. Derfor kan det også være en god idé at markere sidetal som side X af Y, så der på hver side er angivet, hvor mange sider opgaven fylder i alt.
Hvordan laver man sit word sort?
- Gå til Design > Sidefarve.
- Vælg den ønskede farve under Temafarver eller Standardfarver. Hvis du ikke kan se den ønskede farve, skal du vælge Flerefarver og derefter vælge en farve i feltet Farver.
Hvordan laver man forside uden sidetal?
Fjern sidetallet på den første side
Gå til Indsæt > Sidehoved og sidefod. Vælg Indstillinger i højre side, og vælg derefter Speciel første side. Vælg Indstillinger igen, og vælg derefter Fjern sidetal.