- Kort beskrivelse af virksomhedens historie.
- Beliggenhed. Hvor ligger virksomheder – Kan godt være flere steder.
- Hovedprodukter/hovedprodukt. ...
- Ejerforhold. ...
- Antal ansatte.
- Omsætning. ...
- Resultat. ...
- Egenkapital.
Hvad indeholder en karakteristik af en virksomhed?
En virksomhedskarakteristik er en beskrivelse af virksomhedens væsentligste karakteristika. Den indeholder typisk en beskrivelse af virksomhedens aktiviteter, herunder virksomhedens kernekompetence, ligesom virksomhedens markedsforhold fastlægges.
Hvad er vigtigt at have med i en Virksomhedskarakteristik?
En virksomhedsbeskrivelse indeholder simple oplysninger af den valgte virksomhed. F. eks. historie, antal ansatte, antal filialer, antal datterselskaber, omsætning/løn, branche, produkter, ejerforhold, virksomhedstype, marked, virksomhedskoncept, målgruppe, de 4 p'er, konkurrenter osv.
Hvordan kan man analysere en virksomhed?
- Virksomhedens styrker (strengths)
- Virksomhedens svagheder (weaknesses)
- Muligheder for virksomheden (opportunities)
- Trusler mod virksomheden (threats)
- Eksempel på SWOT-analyse.
- En god SWOT-analyse besvarer tre vigtige spørgsmål.
Hvad skal indgå i en virksomhedsanalyse?
Virksomhedsanalysen omfatter en vurdering af virksomhedens brug af vækststrategi, en værdikædeanalyse samt en økonomisk analyse med fokus rentabili (…) Rapport om Danish Crown.
How to Write Company Description for your Business Plan?
Hvilke tre forhold bør en virksomheds idé indeholde?
- Etableringsbudget. Etableringsbudgettet skal vise, hvor mange penge du skal bruge for at starte din virksomhed. ...
- Driftsbudget. Dit driftsbudget er et overblik over de indtægter og udgifter, du forventer din virksomhed har løbende. ...
- Likviditetsbudget.
Hvad er formålet med en Virksomhedskarakteristik?
En virksomhedskarakteristik er en beskrivelse af en virksomhed med brug af fagbegreber. Virksomhedens konkurrencedygtighed kan analyseres ved hjælp af begreberne kernekompetence, konkurrencemæssig fordel og kritiske succesfaktorer.
Hvordan laver man en god SWOT-analyse?
- Styrker: Det som virksomheden gør godt.
- Svagheder: Det som virksomheden gør knap så godt.
- Muligheder: Eksterne forhold, der kan have en positiv påvirkning på virksomheden.
- Trusler: Eksterne forhold, der kan have en negativ påvirkning på virksomheden.
Hvad kan påvirke en virksomhed?
Økonomiske forhold er de økonomiske faktorer, der påvirker virksomheder. Dette kan omfatte inflation, renten, beskatning, produktivitet, konkurrenceevne og andre økonomiske variabler. Det er vigtigt at forstå økonomiske forhold, da de kan have en stor indflydelse på virksomhedens overlevelse og succes.
Hvad er interne forhold i en virksomhed?
De interne forhold i virksomheden omhandler virksomhedens egne værdier og ressourcer. For at få overblik over virksomhedens styrker og svagheder kan man udarbejde en virksomhedsanalyse. En virksomhedsanalyse kan bygge på en værdikædeanalyse eller en SWOT-opstilling eller begge dele.
Hvad er værdier i en virksomhed?
Værdier er de egenskaber, du knytter til din virksomhed, og det du ønsker virksomheden skal stå for, men det skal samtidig også afspejle din virksomhed. De klassiske værdier, man ofte ser hos virksomheder, er ord som ærlighed og ansvarlighed.
Hvad er virksomhedens kernekompetencer?
Kernekompetencer er en kombination af den viden og de tekniske kapaciteter, som kan gøre en virksomhed konkurrencedygtig på markedet. Teoretisk set skal en kernekompetence kunne få en virksomhed til at udvide til nye markeder såvel som at komme med en betydelig fordel for kunderne.
Hvorfor skal en virksomhed have værdier?
Virksomhedens værdier er vigtige
Ordene skal understøtte virksomhedens identitet, kultur og omdømme. Disse ord er fundamentet i virksomhedens ”business code” eller ”code of conduct”. Udfordringen er at de ofte er udformet som intentioner blandt ledere og medarbejdere og ikke har nogle konkrete retningslinjer.
Hvad kendetegner en virksomhed?
En virksomhed er en organisation, som sælger og/eller producerer varer eller services. En virksomhed kan ejes af privatpersoner, andre virksomheder, staten eller en kombination af dem imellem. Du er ejer af en virksomhed, når du har registeret dig med et CVR-nummer og din virksomhed er momsregistreret.
Hvad bruger man de fire p er til?
De 4 P'er står for Product, Price, Place og Promotion og er elementer, man som virksomhed kan undersøge, hvis man skal lægge en forretningsstrategi. For servicevirksomheder vil det kunne betale sig at anvende den udvidede model 'de 7 P'er', som også beskæftiger sig med People, Physical evidence og Proces.
Hvilke faktorer der kan lægges til grund for værdiansættelsen af en virksomhed?
Både omsætning, resultat før skat, aktiver, renter samt overskud af aktiver og passiver er alle faktorer, der har betydning for værdiansættelsen. Det kræver derfor et grundigt analysearbejde, når en virksomhed skal værdiansættes, såfremt værdien skal være realistisk.
Hvad gør en virksomhed succesfuld?
Der er dog bred enighed om, at en succesfuld virksomhed altid er under udvikling for at blive bedre. Det er et sted, hvor medarbejderne har det godt og har motivation til, at gøre en større indsats for virksomheden. I en succesfuld virksomhed er der fokus på serviceoplevelsen, hvis der er med kunder at gøre.
Hvilke interessenter vil der typisk være i en virksomhed?
Virksomhedens ejere, ledelse og medarbejdere hører til de interne interessenter, mens kunder, leverandører, långivere og myndigheder henregnes til de eksterne interessenter.
Hvordan kan en virksomhed skabe vækst?
- Udarbejd en forretningsplan. Alt for mange ledere undervurderer en forretningsplan og endnu flere glemmer at opdatere den. ...
- Dan dig et overblik over det eksisterende marked. ...
- Vær synlig på de sociale medier. ...
- Arbejd med video marketing. ...
- Plej dine partnerskaber.
Hvordan starter man en god analyse?
Fokus skal være på at finde svar på dine spørgsmål, og i analysen skal du undersøge de enkelte dele, sammenligne dem og finde systemer og strukturer. Det er her, du forsøger at forstå eller forklare det objekt, du har valgt at undersøge. Herefter kan du begynde at fortolke resultaterne: Hvorfor viser de det, de viser?
Hvad indeholder en god analyse?
En god analyse har et klart fokus på, hvad teksten siger: Hvad er tekstens hovedpointe. Derefter undersøger man, hvordan teksten etablerer sin pointe: hvordan forsøger teksten at overbevise og påvirke sin modtager? Som med al anden analyse skal man kun undersøge det i teksten, der har betydning knyttet til sig.
Hvad kendetegner den gode analyse?
At lave en analyse betyder, at du gør mere end bare at redegøre for en bestemt teori, metode eller indsamlet empiri. I en analyse skal du gøre dig fagligt interessante og systematiske iagttagelser og fremanalysere vigtige faglige elementer ved den genstand, du har valgt ud.
Hvorfor laver man en Virksomhedskarakteristik?
En virksomhedsbeskrivelse kan normalvis anvendes som salgsværktøj overfor en potentiel køber. Virksomhedsbeskrivelsen bør indeholde tilstrækkelig med data om virksomheden, således at en kø- ber og købers rådgivere kan danne sig et overblik over virksomheden.
Hvilken type virksomhed er normal?
Normal er af virksomhedstypen handelsvirksomhed- Detail, dette kan konkluderes ud fra at virksomheden sælger produkter videre uden at fortage nogle ændringer på produktet, inden det sælges videre til forbrugeren.
Hvad skal der stå i en forretningsplan?
I forretningsplanen samler du trådene fra dit arbejde med at beskrive virksomhedens produkter, styrker og svagheder, udviklingspotentiale og økonomi mv. Den skal både skabe overblik for læseren og fungere som et konkret planlægningsværktøj for dig selv. Dine budgetter er en vigtig del af forretningsplanen.