- Skriv ikke for meget tekst på dine PowerPoint slides. ...
- Grafik og billeder skal understøtte dit budskab. ...
- Præsentationen bør følge dit firmas designlinie. ...
- Vælg den rigtige skrifttype, både i skriftsnit og størrelse. ...
- Undgå for mange effekter og elementer.
Hvordan laver man en flot præsentation?
For at lave en god præsentation skal du gå efter et tydeligt, præcist og visuelt udtryk. Lav en oversigt, inden de begynder at arbejde på de enkelte dias, så du ved, hvad de skal indeholde. Undgå at have for meget tekst eller data på hvert dias. Sørg for, at punktopstillinger ikke overstiger tre punkter.
Hvordan starter man en PowerPoint?
- Åbn PowerPoint.
- Vælg Ny i venstre rude.
- Vælg en indstilling: Hvis du vil oprette en præsentation fra bunden, skal du vælge Tom præsentation. Hvis du vil bruge et forberedt design, skal du vælge en af skabelonerne.
Hvordan kan man lave en god præsentation?
- Find dit hovedbudskab – gentag det i starten, midten og slutningen. ...
- Beskær indholdet – fortæl ikke alt hvad du ved eller om hele rejsen. ...
- Udvælg dine bedste argumenter – dem som rent faktisk overbeviser. ...
- Skab struktur i din præsentation. ...
- Fængende indledning – godt begyndt er halvt fuldendt.
Hvordan laver man design i PowerPoint?
Få designforslag
Hvis du vil bruge Designer, skal du vælge Aktivér. Få mere at vide under Microsofts erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger. Når du har slået "forbundne oplevelser" til, så viser PowerPoint dig automatisk designforslag, når du opretter dine slides.
10 tips til en bedre PowerPoint-præsentation
Hvordan gør man et billede gennemsigtigt i PowerPoint?
- Markér det billede eller objekt, du vil ændre gennemsigtigheden på.
- Vælg fanen Billedformat eller Figurformat , og vælg derefter Gennemsigtighed .
Hvordan laver man en master i PowerPoint?
På fanen Vis skal du vælge Slidemaster. I visningen Slidemaster er slidemasteren øverst i miniatureruden med relaterede layout under sig. Klik for at markere mastersliden, og vælg derefter Masterlayout på fanen Slidemaster .
Hvor mange slides pr minut?
For nogle pointer fortjener et helt minut, eller mere, i rampelyset, mens andre skal leveres hurtigt, lige efter hinanden. Sådan skaber du rytmen i dit oplæg. Men, som tommelfingerregel kan du altså nå 2–3 slides i minuttet.
Hvordan bliver jeg bedre til at holde oplæg?
Find en problemstilling i stoffet, som er værd at holde oplæg om. Mundtlige oplæg i forbindelse med undervisningen er ofte begrænset til et bestemt emne, men som du selv må bestemme vinklen på. Du kan ofte ikke nøjes med at referere noget, fx en tekst. Du forventes næsten altid at arbejde selvstændigt med stoffet.
Hvordan laver man en præsentation af sig selv?
- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Er PowerPoint gratis?
Gratis produktivitets-apps og -værktøjer fra Microsoft 365. Brug gratis versioner af Microsoft-produktivitetsapps, herunder Word, PowerPoint, Excel, Outlook og OneDrive. Du skal bare oprette en gratis Microsoft-konto eller logge på med en eksisterende konto, og så er du klar.
Hvad kan man bruge i stedet for PowerPoint?
- Google Slides. ...
- Adobe Spark Video. ...
- Canva. ...
- PowToon. ...
- Explain Everything.
Hvad skal man have i en præsentation?
- Brug stilhed. Generelt kan folk ikke lide stilhed. ...
- Forstå kropssprog. Eksperter siger, at 55% af al kommunikation ikke er verbal. ...
- Fortæl en historie. ...
- Vær visuel. ...
- Skab øjenkontakt. ...
- Engagér dit publikum. ...
- Sæt farten ned. ...
- Less is more.
Hvordan afslutter man en præsentation?
Ifølge Aristoteles skal en afslutning indeholde fire elementer: Den skal gøre publikum velvillig over for taleren, opsummere hovedargumenterne, vække de ønskede følelser hos publikum samt genopfriske publikums hukommelse. Kort sagt skal afslutningen forstærke dit publikums forståelse af og tilslutning til dit budskab.
Hvad kan man skrive i en præsentation om sig selv?
En elevatortale er en kort præsentation af dig selv, dine kompetencer, dine ambitioner og konkrete bud på, hvad du kan bidrage med. Få inspiration og gode råd til din elevatortale og se tre eksempler på, hvordan det kan gøres.
Hvordan slutter man et mundtligt oplæg?
I slutningen af dit oplæg
Opsummér for dit publikum, hvad du har præsenteret dem for, og hvad de vigtigste pointer fra dit oplæg var. Du kan eksempelvis sige: “Her til slut vil jeg kort opsummere…”
Hvordan starter man et mundligt oplæg?
- En præsentation af dit emne og dets relevans. Her præsenterer du også din problemformulering.
- En præsentation af din opgave i hovedpointer. Start evt. ...
- En præsentation af dine refleksioner vedrørende det flerfaglige perspektiv og den basale videnskabsteori.
Hvad er et godt foredrag?
Et godt foredrag er et indlæg der til fulde lever op til kundens og deltagernes forventninger – og helst mere til. Så jo mere specifik, konkret og grundig man som kunde er, jo større mulighed er der for at komme i mål med både selve foredraget men også det samlede møde, seminar eller konference.
Hvor mange slides til 15 min?
How many slides for a 15 minute presentation? A 15-minute presentation should have 15-20 slides. Aiming for one slide per 45-60 seconds in your presentation allows you to be informative and professional without sharing too little or too much.
Hvor stor er en PowerPoint slide?
Vælg slidestørrelsen Standard eller Widescreen
Klik på Standard (4:3) eller Widescreen (16:9). Hvis PowerPoint til internettet ikke kan skalere dit indhold automatisk, får du to valgmuligheder: Maksimer: Vælg denne indstilling for at øge størrelsen på dit slideindhold, når du skalerer til en større slidestørrelse.
Hvor meget koster PowerPoint?
Microsoft PowerPoint LTSC 2021 for Mac
2.110,00 kr. (1.688,00 kr.)
Hvordan laver man PowerPoint til Word?
- Klik på Filer > Eksportér.
- Klik på Opret uddelingskopier under Eksportér og klik på Opret uddelingskopier under Opret uddelingskopier i Microsoft Word.
- Klik på det sidelayout, du vil have, i dialogboksen Send til Microsoft Word, og gør derefter et af følgende:
Hvordan laver man PowerPoint til PDF?
- Vælg Filer > Eksportér.
- Klik på Opret PDF/XPS-dokument og klik derefter på Opret PDF/XPS.
- Vælg i dialogboksen Udgiv som PDF eller XPS en placering, hvor filen skal gemmes. ...
- Hvis du eventuelt vil ændre den endelige PDF-fil, skal du gøre et af følgende: ...
- Klik på Publicer.
Hvordan beskærer man i PowerPoint?
- Vælg et billede på en slide for at beskære det til en figur.
- På fanen Billede i højre side skal du vælge pilen ud for Beskær. ...
- Vælg Beskær til figur, og vælg derefter en figur, der skal anvendes på kanten af billedet.