Kopiere et tekstfelt Tryk på Ctrl + klik, og vælg derefter Kopiér. Eller tryk på ⌘ + C. Vælg den placering i dokumentet, hvor du vil indsætte tekstfeltet, tryk på Ctrl + klik, og vælg derefter Sæt ind. Eller tryk på ⌘ + V.
Hvordan laver man en kopi af Word dokument?
Gå til Filer > Gem som. Vælg Download en kopi. Vælg en placering, hvor du vil gemme filen, og vælg derefter Gem.
Hvordan kopierer jeg et dokument?
PC: Ctrl+c for at kopiere, Ctrl+x for at klippe og Ctrl+v for at indsætte.
Hvordan kopierer man?
- Tryk og hold på et ord på en webside for at markere det.
- Træk i markørerne for at markere den ønskede tekst.
- Tryk på kopier-ikonet på værktøjslinjen øverst på skærmen:
- Tryk på feltet, hvor du ønsker at indsætte teksten. ...
- Tryk på indsæt-ikonet på værktøjslinjen.
Hvordan kopier man en side i Word?
- Placer markøren i starten af den side, du vil kopiere.
- Klik på og træk markøren til bunden af den side, du vil kopiere.
- Tryk på Ctrl + C på tastaturet. Tip!: En anden måde at kopiere den markerede tekst på er ved at klikke på Hjem > Kopiér.
How To Create A Duplicate Document In Word
Hvordan linker man til et word-dokument?
- Vælg, hvad du gerne vil gøre til et link og vælg derefter Indsæt > Link eller tryk på Ctrl+K.
- Vælg Placer i dette dokument.
- Vælg, hvor du vil have linket til at oprette forbindelse til, og vælg OK.
Hvordan laver man en ny side i Word?
For at indsætte en tom side i dit Word-dokument skal du placere markøren der, hvor du vil have den nye side til at begynde, og derefter klikke på Indsæt > Tom side. Den tomme side åbnes, og du kan tilføje lige hvad du vil. En anden mulighed for at skabe lidt mere plads er at indsætte et sideskift.
Hvordan flytter man tekst i Word?
Hvis du vil flytte flere tekstfelter eller figurer, skal du holde Ctrl trykket ned, mens du klikker på kanterne. Når markøren ændres til en pil med fire hoveder, skal du trække til den nye placering. Hvis du vil flytte med små trin, skal du holde Ctrl trykket ned, mens du trykker på en piletast.
Hvorfor kan jeg ikke markere tekst i Word?
Hvis det ikke markerer det, skal du gå til Hjem > Vælg og gøre et af følgende: Hvis du vil markere hele teksten i dokumentet, skal du vælge Markér alt. Hvis du vil markere objekter, der er skjulte, stablede eller bag tekst, skal du vælge Markér objekter.
Hvor finder jeg Udklipsholder på pc?
Du kan altid åbne oversigten over din udklipsholder ved at trykke på Windows-tasten + V. Fra oversigten over Udklipsholder kan du indsætte og fastgøre ofte anvendte elementer ved at vælge et enkelt element fra menuen Udklipsholder.
Hvordan kopierer man en PDF fil til Word?
Åbn en PDF-fil i Acrobat.
Klik på værktøjet "Eksporter PDF" i panelet til højre. Vælg Microsoft Word som dit eksportformat, og vælg derefter "Word-dokument." Klik på "Eksportér." Hvis din PDF indeholder scannet tekst, vil Acrobat Word-konverteren automatisk køre tekstgenkendelse.
Hvordan kopier man i en PDF?
- Højreklik på dokumentet, og vælg Vælg værktøj fra pop op-menuen.
- Træk for at markere tekst, og klik for at vælge et billede.
- Højreklik på den valgte fil, og vælg Kopiér.
Hvordan laver man en kopi af et word dokument Mac?
Kopier i et dokument: Vælg et emne at kopiere, hold Alternativtasten nede, og træk derefter emnet til en ny placering i dokumentet. (Hvis du ikke holder Alternativtasten nede, flyttes emnet i stedet for at blive kopieret).
Hvor finder jeg det jeg har kopieret?
- Marker den tekst på din side, som du vil undersøge om er blevet kopieret.
- Højreklik og vælg ”Kopier” – eller tryk ”Ctrl+C”
- Gå til google.dk i din browser.
- Højreklik i søgefeltet og vælg ”Sæt ind” – eller tryk ”Ctrl+V”
- Tryk ”Søg” – eller enter.
Hvordan bruger jeg udklipsholder?
Markér den tekst eller grafik, du vil kopiere, og tryk på Ctrl+C. Hver markering vises i Udklipsholder med den seneste øverst. Du kan også gentage trin 2, indtil du har kopieret alle de elementer, du vil bruge. Tip!: Når du åbner Udklipsholder, gemmes det indhold, du kopierer eller klipper fra hvor som helst.
Hvordan laver man sin egen skabelon i Word?
- Åbn det Word dokument, du vil gemme som en skabelon.
- Klik på Gem som skabelon i menuen Filer.
- Skriv det navn, du vil bruge til den nye skabelon, i dialogboksen Gem som.
- (Valgfrit) Vælg en placering, hvor skabelonen skal gemmes, i feltet Hvor .
- Klik på Microsoft Word-skabelon (. ...
- Klik på Gem.
Hvordan markerer man tekst i Word?
Klik et vilkårligt sted i dokumentet. Tryk på Ctrl+A på tastaturet for at markere al tekst i dokumentet.
Hvordan låser man markering op i Word?
- Klik på Begræns redigering i gruppen Beskyt under fanen Gennemse.
- I opgaveruden Begræns redigering skal du klikke på Stop beskyttelse.
- Hvis du bliver bedt om at angive en adgangskode, skal du skrive adgangskoden.
Hvordan optager man i Word?
- Åbn et nyt eller eksisterende dokument, og gå til Hjem > Diktat. , mens du er logget på Microsoft 365 på en enhed med en mikrofon.
- Vent, til knappen Dikter tændes, og begynd at lytte.
- Begynd at tale for at få vist teksten på skærmen.
Kan man skrive i samme word dokument?
Med Microsoft 365 og OneDrive eller SharePoint kan flere personer arbejde sammen i et Word-dokument, et Excel-regneark eller en PowerPoint-præsentation. Når alle arbejder på samme tid, kaldes det samtidig redigering.
Kan man flytter rundt på sider i Word?
- Højreklik på det sidetal, du vil flytte, i sidesorteringen, og klik derefter på Flyt side i genvejsmenuen.
- Vælg de ønskede indstillinger i dialogboksen Flyt side, og klik derefter på OK.
Hvordan sætter man billeder ind i et word dokument?
- Klik på det sted i dit dokument, hvor du vil indsætte et billede.
- På fanen Indsæt skal du klikke på Billeder.
- Vælg den enhed, du vil bruge til at indsætte billeder.
Hvordan lægger man en enkelt side ned i Word?
Markér de sider elle afsnit, hvor du vil ændre sideretningen. Klik på SIDELAYOUT > dialogboksstarteren Sideopsætning. I feltet Sideopsætning under Retning skal du klikke på Stående eller Liggende.
Hvordan laver man side 1 af 2 i Word?
- Gå til Indsæt > Sidetal.
- Gør et af følgende: Vælg Nuværende placering, hvis du har et sidehoved eller en sidefod. ...
- Rul op eller ned, indtil du ser Side X af Y, og vælg et format.
- Vælg Luk sidehoved og sidefod, eller dobbeltklik et sted uden for sidehoved- eller sidefodsområdet.
Hvordan laver man en genvej i Word?
Klik på Windows-tasten, og gå derefter til det Office-program, du ønsker at oprette en genvej til på skrivebordet. Venstreklik på navnet på programmet, og træk det hen på skrivebordet. Der vises en genvej til programmet på skrivebordet.