Hvordan laver man en litteraturliste i Word?

Opret kilder
  1. På fanen Referencer vælger du knappen Administrer kilder. ...
  2. Klik på Ny.
  3. Vælg kildetype på rullelisten Kildetype. ...
  4. Indtast oplysninger om kilden (navn på forfatter m.v.). ...
  5. Vælg knappen OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Hvordan laver jeg en litteraturliste i Word?

Brug kildestyring til at tilføje en kilde
  1. På fanen Dokumentelementer under Referencer skal du klikke på Administrer.
  2. Klik på ...
  3. Klik på Ny.
  4. Vælg kildetype på genvejsmenuen Kildetype.
  5. Udfyld så mange af felterne, du ønsker. ...
  6. Klik på OK, når du er færdig. ...
  7. Gentag trin 3-6 for at tilføje flere kilder.
  8. Klik på Luk.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en litteraturliste?

Her får du gode råd til at lave en litteraturliste eller bibliografi
  1. er en fuldstændig fortegnelse over de kilder, du bruger.
  2. organiserer litteraturen alfabetisk efter forfatterens efternavn. ...
  3. kan ordnes i forskellige referencesystemer. ...
  4. kan placeres efter opgavens hovedtekst og før eventuelle bilag.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på studypedia.au.dk

Hvad er forskellen på en litteraturliste og en kildeliste?

Litteraturlisten kaldes også kildelisten eller referencelisten, og skal placeres i slutningen af din afhandling før eventuelle bilag. APA-standarden angiver specifikke regler for hvordan du bør angive kilder og også for hvordan din litteraturliste bør se ud.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på scribbr.dk

Hvordan laver man fodnoter og litteraturliste?

Du indsætter fodnoter ved at klikke det sted du vil oprette fodnoten og derefter klikke på fanen “Referencer” →”Indsæt fodnote”. Du har muligheden for at få Word til at oprette en litteraturliste ud fra dine fodnoter ved at bruge funktionerne i ”Citater og bibliografi”.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på risskov-gym.dk

Sådan laver du kildehenvisninger og litteraturliste i Word



Hvad er en litteraturliste?

En litteraturliste er en samlet liste over materiale, du har brugt i din opgave, fx bøger, artikler, musik og links. Du skal derfor kun medtage de kilder, som du faktisk refererer til i din opgave. Der er forskellige krav til, hvordan en litteraturliste skal være opbygget.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på skrivopgave.kk.dk

Hvad er forskellen på en bibliografi og en litteraturliste?

Litteraturlisten indeholder normalt kun de kilder, du har henvist til i teksten. Det kan ske, at der desuden ønskes en fuldkommen liste med al den litteratur, du har fundet og læst i forbindelse med en opgave eller et projekt. Det kaldes for en bibliografi.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på kub.ku.dk

Hvordan skal en fodnote se ud?

Fodnoten sættes lige efter – i stedet for at indsætte en parentes – og fodnoten skal så indeholde den samme info, som nævnt ovenfor ved parentesen. Husk her at bruge selve fodnote-funktionen i dit skriveprogram. Det lille 1-tal er fodnoten, og informationen indsættes nederst på siden som fodnote (se nederst på siden).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på aalborghus.dk

Hvad kommer først litteraturliste eller bilag?

Litteraturlisten placeres umiddelbart efter selve opgavebesvarelsen og inden eventuelle bilag. For nærmere retningslinjer om udarbejdelse af litteraturliste se selvstændigt afsnit herom. Bilag til opgavebesvarelsen placeres efter litteraturlisten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sdu.dk

Hvad skal der være i en kildeliste?

En trykt avisartikel som kilde
  • Forfatter (efternavn, fornavne)
  • “Titel på artiklen”
  • Navnet på avisen.
  • Dato for artiklens udgivelse.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på gotutor.dk

Hvordan bruger man Litteraturlisteautomaten?

Om Litteraturlisteautomaten

Du behøver ikke vide noget om, hvordan de forskellige typer af kilder skal opstilles på forhånd. Du vælger blot en kildetype fra venstremenuen og udfylder de tilknyttede felter. Automaten klarer resten og sorterer litteraturlisten alfabetisk, når du kopierer den over i din opgave.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på skrivopgave.kk.dk

Hvordan sætter man litteraturliste i alfabetisk rækkefølge?

Med APAs referencesystem listes alle kilder alfabetisk med forfatterens efternavn som det første. Navnet efterfølges af årstal, fx Jensen, K. (2017). Forfatternavn og årstal korresponderer én til én med kildehenvisningen inde i opgaven, der i det nævnte eksempel kunne være (Jensen, 2017).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på opgavekorrektur.dk

Hvordan laver man en god kildeliste?

Disse oplysninger tages med hvis det er muligt:
  1. Sidens eller tekstens overskrift (hvis det er muligt)
  2. Tekstforfatter (hvis det er muligt)
  3. Websidens navn.
  4. URL-adresse (link)

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på indidansk.dk

Hvordan refererer man til en podcast?

Bag titlen skrives 'Podcast' imellem to klammer. Når man laver henvisninger til podcasts i sin opgave, bruger man minutter og sekunder i stedet for sidetal. I dette tilfælde kunne kilden se sådan ud: (EMU, 2019, 08:24). Ved år, måned og dag skrives artiklens publiceringstidspunkt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på viden.nextkbh.dk

Hvordan laver man en god indholdsfortegnelse i Word?

Opret indholdsfortegnelsen
  1. Klik på det sted, hvor du vil indsætte indholdsfortegnelsen, hvilket normalt er i starten af dokumentet.
  2. Klik på Referencer > Indholdsfortegnelse, og vælg derefter en typografi af typen Automatisk indholdsfortegnelse på listen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan henviser man til flere forfattere?

Bemærk: Ved 2 forfattere indsættes et & i referencen mellem forfatternes navne. Ved 3-5 forfattere: Er værket skrevet af 3- 5 forfattere, skal alle forfatterne anføres i teksten, første gang referencen forekommer. Herefter refereres til 1. forfatter, efterfulgt af et al.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på studypedia.au.dk

Hvordan henviser man til en kilde?

Ved direkte citater skal man henvise til kildens forfatter(e), årstal og sidetal. Når man parafraserer eller refererer et værk, kan man nøjes med at anføre forfatter(e) og årstal – men man må gerne tilføje sidetal.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på opgavekorrektur.dk

Hvad kalder man det når der er referencer til en tekst i en anden tekst?

Intertekstualitet betegner det forhold, at et værk eller en ytring direkte eller indirekte refererer til et andet. Intertekstualitet eller intertekstuel reference skal både forstås som de tekster et værk er skrevet over, refererer til, går i dialog med eller på anden måde står i relation til.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Er fodnoter med i anslag?

Optælling af ord og anslag

Én side i Word indeholder ca. 2400 anslag incl. mellemrum. Fodnoter tæller med i opgaven samlede antal anslag.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på nyborg-gym.dk

Hvornår sætter man en fodnote?

Fodnoter. Når du skriver større skriftlige opgaver, er det et ufravigeligt krav, at du sætter fodnoter, når du gengiver oplysninger, som du ikke selv har produceret, men hentet fra din primær- og sekundærlitteratur.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på historiskmetode.weebly.com

Er fodnoter før eller efter punktum?

Fodnoten sættes altid efter punktum, komma eller et andet tegn, den står op ad, medmindre den henviser til et specifikt led i sætningen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på paradoks.nu

Hvordan skal fodnoter laves?

Indsæt fodnoter og slutnoter
  1. Klik eller tryk i det dokumentindhold, hvor du vil referere til en fodnote eller slutnote.
  2. Klik på fanen Referencer, og vælg derefter Indsæt fodnote eller Indsæt slutnote.
  3. Bemærk den nyoprettede fodnote nederst på den aktuelle side eller slutnote i slutningen af dokumentet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er primær og sekundær litteratur?

Din opgaves primærlitteratur er den litteratur, du undersøger. Dvs. de historiske kilder, malerier, skønlitterære værker, data, observationer og andre kilder, der fungerer som den primære genstand for din analyse. Opgavens sekundærlitteratur er dine baggrundstekster.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på studypedia.au.dk

Hvad hedder kildeliste på engelsk?

list stadig refererer til squeeze som forklaret i Afsnit A. 2, “Kontroller din kildeliste”.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.techdico.com

Hvordan laver man kildehenvisning til en bog?

Når du henviser til en bog, kan henvisningen oplyse om:
  1. forfatternavn(e)
  2. titel.
  3. udgivelsessted.
  4. udgivelsesår.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på studypedia.au.dk