- Markér de data i dit regneark, du vil bruge til cirkeldiagrammet. ...
- Klik på Indsæt > Indsæt cirkel- eller kransediagram, og vælg derefter det diagram, du vil bruge.
- Klik på diagrammet, og klik derefter på ikonerne ud for diagrammet for at finpudse dem:
Hvordan laver man diagrammer på Excel?
- Vælg data til diagrammet.
- Vælg Indsæt > Anbefalede diagrammer.
- Vælg et diagram på fanen Anbefalede diagrammer for at få vist et eksempeldiagram. ...
- Vælg et diagram.
- Vælg OK.
Hvor kan man lave et cirkeldiagram?
I Canva er det nemt at føje en designerlavet farvepalet til dit cirkeldiagram. Det er en god måde at få diagrammet til at skille sig ud på – og det gør dine oplysninger iøjnefaldende og letforståelige. Du kan også ændre størrelsen på dit cirkeldiagram.
Hvordan laver man et cirkeldiagram med procent?
Det er meget simpelt at lave et cirkeldiagram i Excel. Skal man derimod selv tegne et cirkeldiagram, skal man regne vinklerne ud. = 3,6 °%. Der er 3,6 gange så mange grader i en cirkel, som der er procenter i en fordeling.
Kan man lave en graf i Excel?
- Markér de data, du vil oprette et diagram for.
- Klik på INDSÆT > Anbefalede diagrammer.
- Under fanen Anbefalede diagrammer skal du rulle gennem listen over diagrammer, som Excel anbefaler til dine data, og klikke på et diagram for at få vist, hvordan dataene ser ud.
Lav et cirkeldiagram i Excel
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Kan man have flere diagramtyper i et diagram Excel?
Excel understøtter mange typer diagrammer for at hjælpe dig med at få vist data på en måde, der giver mening for målgruppen. Når du opretter et diagram eller ændrer et eksisterende diagram, kan du vælge mellem en række forskellige diagramtyper (f. eks. et søjlediagram eller et cirkeldiagram) og deres undertyper (f.
Hvordan laver man et punktdiagram i Excel?
Markér de data, du vil afbilde i punktdiagrammet. Klik på Punktdiagram i gruppen Diagrammer på fanen Indsæt. Klik på Punktdiagram kun med datapunkter. Tip!: Du kan holde musen over en diagramtype for at få vist dens navn.
Hvordan laver man et diagram med procent i Excel?
Klik på ikonet ud for Tal i gruppen Tal under fanen Startside for at få vist dialogboksen Formatér celler. Klik på Procent på listen Kategori i dialogboksen Formatér celler.
Hvor mange grader er en cirkeldiagram?
I et cirkeldiagram omregnes procenterne til grader: En cirkel inddeles i 360°, og det svarer til 100 %. 1 % svarer derfor til 3,6°.
Kan man lave en graf i Word?
Du kan lave et diagram i Word eller Excel. Hvis du har mange data til diagrammet, kan du oprette dit diagram i Excel og derefter kopiere fra Excel til et andet Office-program. Dette er også den bedste måde, hvis dine data ændres regelmæssigt, og du vil have, at diagrammet altid afspejler de seneste tal.
Hvad viser et cirkeldiagram?
Cirkeldiagram: Et cirkeldiagram (eller et lagkagediagram) er en cirkelformet statistisk grafik, der er opdelt i udsnit, som illustrerer et numerisk forhold.
Hvordan laver man et cirkeldiagram på sheets?
- Åbn et regneark i Google Sheets på din computer.
- Dobbeltklik på det diagram, du vil ændre.
- Klik på Tilpas til højre.
- Klik på Diagramtype.
- Foretag de ønskede ændringer.
Hvordan laver man et årshjul i Excel?
- Indtast data i en tabel.
- Markér din data.
- Vælg diagram.
- Indsæt solstråle diagram.
Hvordan laver man punkter i Excel?
Hvis du har et numerisk tastatur i højre side af tastaturet, skal du trykke på Alt+7 for at få et punkttegn.
Hvordan laver man et filter i Excel?
- Markér de data, du vil filtrere. ...
- I dialogboksen Opret tabel kan du vælge, om tabellen har overskrifter. ...
- Vælg OK.
- Hvis du vil anvende et filter, skal du klikke på pilen i kolonneoverskriften og vælge en filterindstilling.
Hvordan får man dataanalyse i Excel?
Du skal blot markere en celle i et dataområde > vælge knappen Analyser data på fanen Hjem. Analyser data i Excel analyserer dine data og returnerer interessante visuelle elementer om dem i en opgaverude.
Hvordan sætter man to grafer sammen i Excel?
Klik et vilkårligt sted i det diagram, du vil ændre til et kombinationsdiagram, for at få vist DIAGRAMVÆRKTØJER. Klik på DESIGN > Skift diagramtype. På fanen Alle diagrammer skal du vælge Kombinationsdiagram og derefter vælge diagrammet Grupperet søjle - kurve på sekundær akse .
Hvordan laver man 3 grafer i Excel?
Gå til fanen ”Indsæt” på Båndet i Excel. Under sektionen ”Diagrammer” vælger du, hvilken type diagram der skal bruges. Du kan vælge, om dine data skal vises i en todimensionel eller tredimensionel graf.
Hvilke typer diagrammer er der?
- Afhængighedsdiagram.
- Blokdiagram.
- Dataflow-diagram.
- Entity-Relationship diagram (ERD)
- Euler-diagram - anvendes inden for logik og mængdelære, udviklet af Leonhard Euler (1707-1783)
- Feynman-diagram.
- Fiskebens-diagram.
- Karnaugh-diagram.
Hvordan fjerner man linjer i Excel?
- Markér et eller flere regneark. Tip!: Hvis der er markeret flere ark, vises [Gruppér] i titellinjen øverst i regnearket. ...
- I Excel 2007: På fanen Visning i gruppen Vis/skjul skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer.
Hvordan laver man et Kombinationsdiagram i Excel?
Vælg Indsæt diagram > Kombinationsdiagram. Klik på Formulardesign-gitteret på placeringen, hvor du vil placere diagrammet. I ruden Diagramindstillinger skal du vælge Forespørgsler, og derefter vælge den ønskede forespørgsel.
Hvordan laver man 2 Y akser i Excel?
Sådan tilføjer du en sekundær akse til et diagram
Vælg fanen Diagramdesign og derefter knappen Skift diagramtype. Du får vist dialogboksen Skift diagramtype. Vælg fanen Alle diagrammer. I venstre side vælger du den nederste kategori Kombination.
Hvordan markerer man en række i Excel?
Hvis du trykker Ctrl+Skift+piletast en gang til, markeres hele rækken eller kolonnen. Træk hen over række- eller kolonneoverskrifterne. Du kan også markere den første række eller kolonne, holde SKIFT nede og klikke på den sidste række eller kolonne.